Skip to main content
Vastaus

Julkisen IP:n käyttöönotto

  • July 2, 2021
  • 4 kommenttia
  • 336 katselukerrat

Hei,

 

Julkinen IP tilattu, Huawein B818:ssa tehty uusi “internet4” APN profiili joka asetettu oletukseksi.

Reitittimen WAN IP silti muotoa 100.xx.x.xx ja eri kuin IP “testisivuilla”.

 

Reititin on bootattu ja pidetty poissa virroista, mutta ei auttanut.

Tässä näytti olevan samat oireet kuin itsellä: yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/ongelmia-julkisen-ip-n-kaeyttoeoenotossa-519604

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki

Morjes @MRc ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Jopas :open_mouth:  meillä tuli tosiaan vastaan pari viikkoa sitten joitain tämmöisiä tapauksia missä julkinen IP-osoite kiukutteli verkkoon aktivoitumisessa, mutta tämä saatiin onneksi korjattua pian. Näitä ei enää siis pitäisi tulla vastaan, mutta jos on samantyyppisestä tilanteesta kyse niin käydään ehdottomasti kurkkaamassa liittymän teknista tilaa tarkemmin... :thinking:

Hmm… tuolla saattaa olla nyt jotain muuta itse asiassa solmussa kuin tuo julkinen IP, mutta toimenpiteenä voitaisiin tehdä tuo samanlainen temppu että oiotaan teknisiä tietoja liittymälle tästä päästä ja se todennäköisesti tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Toimenpiteen jälkeen ei tarvitse tehdä muuta kuin käynnistää laite uudelleen. Päivystellään täällä OmaYhteisössä tänään seitsemän pintaan asti, muutoin taas normaalisti maanantaina, eli jos et kerkeä nyt tänään palailemaan enää tänne että saadaan vihreä valo tuolle toimenpiteelle niin melkein paras pirauttaa nyt viikonlopun aikana meidän asiakaspalvelun numeroon kun siellä päivystelee viikonloppuisin 24/7 vain häiriöilmoitus- ja vianrajauspuoli :thumbsup_tone2:

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • July 2, 2021

Morjes @MRc ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Jopas :open_mouth:  meillä tuli tosiaan vastaan pari viikkoa sitten joitain tämmöisiä tapauksia missä julkinen IP-osoite kiukutteli verkkoon aktivoitumisessa, mutta tämä saatiin onneksi korjattua pian. Näitä ei enää siis pitäisi tulla vastaan, mutta jos on samantyyppisestä tilanteesta kyse niin käydään ehdottomasti kurkkaamassa liittymän teknista tilaa tarkemmin... :thinking:

Hmm… tuolla saattaa olla nyt jotain muuta itse asiassa solmussa kuin tuo julkinen IP, mutta toimenpiteenä voitaisiin tehdä tuo samanlainen temppu että oiotaan teknisiä tietoja liittymälle tästä päästä ja se todennäköisesti tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Toimenpiteen jälkeen ei tarvitse tehdä muuta kuin käynnistää laite uudelleen. Päivystellään täällä OmaYhteisössä tänään seitsemän pintaan asti, muutoin taas normaalisti maanantaina, eli jos et kerkeä nyt tänään palailemaan enää tänne että saadaan vihreä valo tuolle toimenpiteelle niin melkein paras pirauttaa nyt viikonlopun aikana meidän asiakaspalvelun numeroon kun siellä päivystelee viikonloppuisin 24/7 vain häiriöilmoitus- ja vianrajauspuoli :thumbsup_tone2:


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • July 2, 2021

Hei, voi tipauttaa verkosta heti.

Kiitos.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • July 2, 2021

Jees, kokeileppa @MRc nyt käynnistellä laitteita uudelleen, toimiiko nyt? :slight_smile:


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • July 2, 2021

Näyttää korjanneen tilanteen. Kiitosta!