Skip to main content
Vastattu

Kännykän internet jako katkeaa aina noin 5min kuluttua

  • 15 July 2024
  • 6 kommenttia
  • 251 katselukerrat

Internet jaettu Xiaomi Redmi Note 10 5G puhelimesta tietokoneelle WLANin kautta. Tämä yhteys katkeilee aina noin 5 minuutin kuluttua yhteyden luonnista. Yhteys DNS-palvelimeen katkeaa.
Yhteys palautuu jos kännykällä navigoi internetissä tai jaon katkaisee ja muodostaa uudestaan.

 

Kyseessä Saunalahti Latausliittymä 50M. Aiemmin käytössä olleella Telian liittymällä ei tätä vikaa ollut. Vika ei myöskään tule jos OnePlus 7T puhelimesta jaetaan samassa osoitteessa Elisa Perus 100M samalle tietokoneelle.
 

=> Ongelma liittyy siis tuohon Saunalahti Latausliittymään, joka katkoo 

 

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Yhteys palautuu jos kännykällä navigoi internetissä tai jaon katkaisee ja muodostaa uudestaan.

Tämä kuulostaa mobiililaitteille tyypillisiltä virransäästöongelmilta.

Kokeile asetttaa näyttö pysymään päällä vaikka 10 minuuttia. Jätä näyttö päälle ja seuraa, toimiiko yhteys ongelmitta yli 5 minuuttia näytön ollessa päällä.

Mikäli ongelma rajautuu virransäästöön, tarkasta löytyykö virransäästölle mitään asetuksia.

Jos tavanomaisista asetuksista ei ole apua, ota piilotettu kehittäjäasetukset valikko käyttöön ja käännä Pysy käynnissä, Näyttö ei sammu puhelimen latautuessa päälle. Pidä yhteyttä jakaessasi laturi tai varavirtalähde koko ajan kytkettynä puhelimeen.

Ohjeet piilotetun kehittäjäasetukset-valikon kaivamiseksi esille löytyy vaikka tuolta: Ilta≈Sanomat Digitoday Puhelinta voi nopeuttaa salaisesta valikosta – mutta ole varovainen.

Yhteys DNS-palvelimeen katkeaa.

Todennäköisesti yhteys on kokonaan poikki. Koska istuntojen muodostus alkaa nimipalvelukyselyllä, se vain ehtii herjata asiasta ensimmäisenä.

Löytyikin Xiaomin valikosta todennäköinen syyllinen. Pitänee testa olisiko tuo asetus ollut nyt syyllinen. Miksiköhän tuo ei aiemmalla Telian SIM-kortilla ollut ongelmana? 😮

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Oliko tuosta kiinni? Uskaltaisin kanssa väittää, että kyseinen ongelma johtuisi tuosta. Toki, jos käytössä on Latausliittymä ja Perusliittymä, niin SIM-kortit voi aina vaihtaa laitteiden välillä ja varmistua sen kautta, että onko ongelma laitteessa vai liittymässä. 🤔

Oliko tuosta kiinni? Uskaltaisin kanssa väittää, että kyseinen ongelma johtuisi tuosta. T

Kyllä se tuo oli. Eipä ole katkeiluja ollut tuon jälkeen.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Mulla on kännykkä kytketty televisioon hotbotin kautta. Kännykkä sammuu ja käynnistyy tunnin välein uudelleen vaatien pin-koodin. Ilmoittaa ennen sammumistaan verkko / yhteys ongelmasta television ruudulla. Jos ei olisi kännykkä näköpiirissä, niin helposti luulisi verkko / yhteys ongelman televisiolla olevan jotain muuta, kuin kännykän uudelleen käynnistyminen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mulla on kännykkä kytketty televisioon hotbotin kautta. Kännykkä sammuu ja käynnistyy tunnin välein uudelleen vaatien pin-koodin. Ilmoittaa ennen sammumistaan verkko / yhteys ongelmasta television ruudulla. Jos ei olisi kännykkä näköpiirissä, niin helposti luulisi verkko / yhteys ongelman televisiolla olevan jotain muuta, kuin kännykän uudelleen käynnistyminen.

 

Kuumeneeko puhelin liikaa ?

Osallistu keskusteluun