Vastattu

Kotinetti 5G N5368x päivitys


Sain tekstiviestin 10.3.2021 jossa ilmoitettin että Huawei N5358X reititin päivitetään ensi yönä.

Ei näytä päivittyneen. Uusi päivitysversio tulisi olla 10.0.5.1 (H1SP2C260)

Mikä mahtaa olla tämän päivityksen tilanne? Onko niin että päivitys ei ole mennyt läpi ja purkkiin vai onko jokin muu este tullut eteen? Vaatiiko tämä muita toimia käyttäjältä esim boottaamista tms?

Softassa näkyy että Critical-update on Enable mutta Auto-update Disable. Onko tuolla Auto-updatella merkitystä?

Onko muilla päivitys onnistunut?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 23 March 2021, 15:40

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moikka @Ardek ja tervetuloa OmaYhteisöön. 
Onko reititin vieläkään päivittynyt? Suosittelen sen Auto-updaten sallimista ja sen jälkeen modeemin uudelleen käynnistystä. Ja jos ei vieläkään näytä päivittyneen niin sitten suosittelen varmuuden vuoksi vielä boottailemaan ja palauttamaan tehareille. 

Itsellä sama homma 10.3 tekstiviesti eikä vieläkään päivittynyt.

Auto-update päällä ja purkki on useaan kertaan bootattu ja tehdasasetukset palautettu mutta päivitystä ei näy eikä kuulu.

Hei,

Ei onnnistunut boottauksillakaan ja palauttamisilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No jopas nyt :O Lisäätkö profiiliisi asiakasnumeron ja yksityisiin muistiinpanoihin laitteen sarjanumeron niin vilkastaan vähän tarkemmin täältä puolen tilannetta?

@Patomiäs Kävin lisäämässä omiin tietoihini asiakasnumeron ja sarjanumeron

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Päivityksen suhteen saatiin viime hetkillä lisää parannuksia mitä yhdistää tuohon koko pakettiin vielä, ja tästä syystä päivitys peruttiinkin viime tingassa että keritään nuo lisäämään ja testaamaan vielä että kaikki parannukset varmasti pelittävät ilman kommervenkkejä. Pahoittelut noista tekstareista mitkä oli keretty ajastaa lähtemään jo tuossa kohtaa ja niiden aiheuttamasta hämmingistä :sweat:  

Tulemme tiedottamaan uudemman kerran kun uusi päivitys on varmasti tulossa! :blush:

Meillä Huawei 5G CPE Max ja 5G kotinetti. Pätkii jatkuvasti ja nopeudet parhaimmilaan 600

liittymässä olleet n 65. Nyt ei päästä sovelluksella laitteen asetuksiin vaikka kuinka yrittää. Ei pääse tarkistamaan onko päivityksiä vai ei. Laite kyllä napista palautettu tehdasasetuksiin

 

 

 

Käyttäjätaso 5

Meillä Huawei 5G CPE Max ja 5G kotinetti. Pätkii jatkuvasti ja nopeudet parhaimmilaan 600

liittymässä olleet n 65. Nyt ei päästä sovelluksella laitteen asetuksiin vaikka kuinka yrittää. Ei pääse tarkistamaan onko päivityksiä vai ei. Laite kyllä napista palautettu tehdasasetuksiin

Moi @think ja tervetuloa OmaYhteisöön! :smiley:  Onpas nyt ikävän kuuloinen ongelma. Onko tuolle pätkimiselle mitään rytmiä tai kuinka usein katkoksia tapahtuu?

Eli eikö hallintasivulle pääse millään tämän sivun esittämillä variaatioilla: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-5g-n5368x/ ?

Käyttäjätunnus: admin
Salasana: Elisan asentamilla laitteilla !Silta123456 tai 10 ensimmäistä merkkiä laitteen sarjanumerosta ja E? (esim. 2102312PQWE?)

 

Jos lisäilet kotiosoitteesi tuonne profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin, niin voisin vilkaista miltä tuo meidän 5G-verkko alueellasi näyttää 🔍

 

Käyttäjätaso 2

Resetin jälkeen (tai tehdasasetusten palauttamisen) admin on käyttäjätunnus ja admin on myös salasana.

Hei,

Minun ongelmat jatkuu päivityksen jälkeen, puhelinkeskusteluja ja viestittelyjä käyty jo kosolti mutta mitään ei ole tapahtunut.

Yksi kummallinen muutos on jonka huomasin Omaelisan sivulla liittymääni liittyen, siinne oli liittymän “tietoihin” ilmaantunut tällainen:

 

 

Eli onko niin että 1000M liittymä vvoi ja saa olla Elisan mielestä nopeudeltaan 10M?

Tällaisesta ei ollut kyllä puhe silloin kun löiittymän hankin!
 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Hei,

Minun ongelmat jatkuu päivityksen jälkeen, puhelinkeskusteluja ja viestittelyjä käyty jo kosolti mutta mitään ei ole tapahtunut.

Yksi kummallinen muutos on jonka huomasin Omaelisan sivulla liittymääni liittyen, siinne oli liittymän “tietoihin” ilmaantunut tällainen:

 

 

Eli onko niin että 1000M liittymä vvoi ja saa olla Elisan mielestä nopeudeltaan 10M?

Tällaisesta ei ollut kyllä puhe silloin kun löiittymän hankin!
 

 

Moikka! Mikäli ongelmaa 5G:ssä ilmenee niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Nopeuden vaihteluväleistä löytyy tiedot tilausvahvistukselta. Olit näköjään profiiliisi asiakasnumeron pistänyt joten tarkistin sen sieltä löytyvän 😊

Mobiililaajakaistojen palvelukuvauksen pystyy lukemaan tarkemmin täältä.

 

Painotan kuitenkin, että on hyvin epätodennäköistä, että 5G liittymä toimii vain 10M nopeudella. Toki täytyy myöntää, että 5G kuuluvuusalueet ovat osin laskennallisia joten on myös mahdollista, että kuuluvuusalueen sisältäkin voi löytyä kohtia missä 5G toimii heikommin.

 

Oma henkilökohtainen kokemukseni täällä itäisessä kolkassa Suomea on se, että “huonoimmillaankin” 5G toimii hyvin ja parhaimmillaan erittäin hyvin. Omat nopeuden vaihteluvälit ovat olleet välillä 50M - 1000M matkapuhelimellani. Suurimman osan ajasta nopeudet ovat olleet kyllä loistavalla tasolla.

Hei,

Minun ongelmat jatkuu päivityksen jälkeen, puhelinkeskusteluja ja viestittelyjä käyty jo kosolti mutta mitään ei ole tapahtunut.

Yksi kummallinen muutos on jonka huomasin Omaelisan sivulla liittymääni liittyen, siinne oli liittymän “tietoihin” ilmaantunut tällainen:

 

 

Eli onko niin että 1000M liittymä vvoi ja saa olla Elisan mielestä nopeudeltaan 10M?

Tällaisesta ei ollut kyllä puhe silloin kun löiittymän hankin!
 

 

Moikka! Mikäli ongelmaa 5G:ssä ilmenee niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Nopeuden vaihteluväleistä löytyy tiedot tilausvahvistukselta. Olit näköjään profiiliisi asiakasnumeron pistänyt joten tarkistin sen sieltä löytyvän 😊

Mobiililaajakaistojen palvelukuvauksen pystyy lukemaan tarkemmin täältä.

 

Painotan kuitenkin, että on hyvin epätodennäköistä, että 5G liittymä toimii vain 10M nopeudella. Toki täytyy myöntää, että 5G kuuluvuusalueet ovat osin laskennallisia joten on myös mahdollista, että kuuluvuusalueen sisältäkin voi löytyä kohtia missä 5G toimii heikommin.

 

Oma henkilökohtainen kokemukseni täällä itäisessä kolkassa Suomea on se, että “huonoimmillaankin” 5G toimii hyvin ja parhaimmillaan erittäin hyvin. Omat nopeuden vaihteluvälit ovat olleet välillä 50M - 1000M matkapuhelimellani. Suurimman osan ajasta nopeudet ovat olleet kyllä loistavalla tasolla.

Juu mulla ei toi Kotinetti liiku mihinkää joten kuuluvuus ei vaihtele en myöskään Kotinetti 5G N5368x modeemia pidä kainalossani liikuskellessa.

Minä painottaisin että parhaimmillaan netti on ollut nopeudella +800/+60 ja nyt se on vain haamu siitä. Silloin kun se on poikki ja pätkliin niin mielestänmi se on silloin 0/0.

Kyllä asiakaspalveluun ollaan oltu yhteydessä ja siellä oin ollut jo monta kuukautta ongelma “selvityksessä”.

Taitaa olla kuitenkin niin että laitteessa on vika eli Huawei N5368x sama vika kun tuntuu olevan DNA:n asiakkaille. On joutunyut jo tutustumaan muihinkin palveluihin. Toki Elsia voisi tämänm tunnustaa ja tehdä sitten siitä jotain johtopäätöskiä. 

Tuo edellä esittämäsi kommentointikin osoittaa sitä älykkyyttä joka palvelussa näyttää olevan.

No siirtelen täällä rakennusta niin eiköhän se mastossa oleva ulkomodeemi siitä premman “kuuluvuuden” löydä. 

Niin ja tästä maksan tietysti joka kuukausi sen täyden hinnan.