Hei,
Tarvitsin pääliittymän (en rinnakkaisliittymää/multisimmiä) Apple Watch älykelloon, joka tulee lapsen käyttöön. Lapsella ei ole eikä tule vielä puhelinta. Apple omissa ohjeistuksissaan antaa mahdollisuuden liittää muun operaattorin liittymän Apple Watchiin, mikäli kello on otettu käyttöön perheenjäsenelle.
Asiakaspalvelusta on tilattu Laitenetti M ja saatu oman Elisan kautta e-sim QR-koodi jonka kerroin aspaan tilausvaiheessa tulevan Apple Watchiin lapselle. Uusi Apple Watch saapui eilen ja se on käyttöönotettu perheenjäsenelle eli lapselle. Käyttöönoton kohdalla mobiilidata-valikosta ei pystynyt valitsemaan olemassa olevista liittymistä e-sim vaihtoehtoa joten valittu vaihtoehto että otetaan mobiilidata myöhemmin käyttöön. Peruskäyttöönottojen jälkeen yritetty aktivoida kellon kautta mobiilidataa - valinta harmaana ja Apple Watch sovelluksen kautta valitsemalla lapsen älykello → Mobiilidata olemassa olevat liittymät eivät olleet yhteensopivia, joten puhelimen asetuksista käyty lisäämässä QR koodin avulla tämä uusi liittymä onnistuneesti omaan iPhoneeni odottamaan siirtoa lapsen Apple Watchiin.
Ongelmaksi muodostuu nyt tuon laitenetin aktivointi kelloon: täältä löytyy ohjeet otsikolla “Mobiilidatan ottaminen käyttöön perheenjäsenen Apple Watchissa” https://support.apple.com/fi-fi/119601 mutta tuo “ota käyttöön mobiilidata” on pimeänä eikä sitä voi painaa. Ohjelma sanoo että “Tässä iPhonessa olevaa tiliä Elisa FI ei tällä hetkellä voida käyttää mobiililiittymän lisäämiseen Apple Watchiin, jota Lapsi käyttää”
Soitin asiakaspalveluun ja sieltä varmistettiin että laitenetti sopii tähän käyttöön, joten herää kysymys, että mikä poppaskonsti tässä nyt pitää tehdä. Oletin, että Elisan puolelta pitää aktitoida joku namiskuukkeli, jotta Apple Watchin mobiilidata-valikko heräisi tilanteeseen ja laitenetti saataisiin siirrettyä puhelimeen. Asiakaspalvelu kuitenkin oli sitä mieltä että liittymän pitäisi olla jo yhteensopiva.
Onko kenelläkään neuvoa tähän? :)