Skip to main content

Laskutusaika irtisanomisen jälkeen

  • October 30, 2024
  • 10 kommenttia
  • 317 katselukerrat

Sopimus on lopetettu 3.10 mutta laskussa lukee että laskutus aikaväli on 1.10-31.10

Miksi pitää maksaa koko kk maksu? 


EDIT 31.10.2024 //  Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Error404

10 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • October 30, 2024

SIksi kun elisa laskuttaa koko kuukauden vaikka olisit vaan pari viikkoa asiakkaana.


Sokrates
  • October 30, 2024

SIksi kun elisa laskuttaa koko kuukauden vaikka olisit vaan pari viikkoa asiakkaana.

Aloitusviestistä ei käy ilmi , onko liittymä irtisanottu 3.10 vai onko irtisanomisaika päättynyt 3.10. Irtisanomisaika on 14 vrk.

 


  • October 30, 2024

Sopimus on lopetettu 3.10 mutta laskussa lukee että laskutus aikaväli on 1.10-31.10

Miksi pitää maksaa koko kk maksu? 

Tuolla tietoa:

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Nettiliittymän irtisanominen.

Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Kysäise asiakaspalvelusta, jos askarruttaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • October 30, 2024

Sopimus on lopetettu 3.10 mutta laskussa lukee että laskutus aikaväli on 1.10-31.10

Miksi pitää maksaa koko kk maksu? 

Tuolla tietoa:

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Nettiliittymän irtisanominen.

Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Kysäise asiakaspalvelusta, jos askarruttaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 

 

Se on tossakin jännä juttu et 14 pv ajalta veloitetaan maksua vaikka onkin irti sanonut sopparin päättyväksi niin tämähän onkin erikoista skeneä ja ei välttämättä ole ihan laillista systeemiä!


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • October 30, 2024

Sopimus on lopetettu 3.10 mutta laskussa lukee että laskutus aikaväli on 1.10-31.10

Miksi pitää maksaa koko kk maksu? 

Tuolla tietoa:

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Nettiliittymän irtisanominen.

Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Kysäise asiakaspalvelusta, jos askarruttaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 

 

Se on tossakin jännä juttu et 14 pv ajalta veloitetaan maksua vaikka onkin irti sanonut sopparin päättyväksi niin tämähän onkin erikoista skeneä ja ei välttämättä ole ihan laillista systeemiä!

Liittymähän on käytettävissä tuon irtisanomisajan.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 30, 2024

Se on tossakin jännä juttu et 14 pv ajalta veloitetaan maksua vaikka onkin irti sanonut sopparin päättyväksi niin tämähän onkin erikoista skeneä ja ei välttämättä ole ihan laillista systeemiä!

Liittymillä on 14 vrk irtisanomisaika ja palveluilla 1 kk.


Claudius
  • October 31, 2024

Sopimus on lopetettu 3.10 mutta laskussa lukee että laskutus aikaväli on 1.10-31.10

Miksi pitää maksaa koko kk maksu? 

Tuolla tietoa:

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Nettiliittymän irtisanominen.

Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Kysäise asiakaspalvelusta, jos askarruttaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 

 

Se on tossakin jännä juttu et 14 pv ajalta veloitetaan maksua vaikka onkin irti sanonut sopparin päättyväksi niin tämähän onkin erikoista skeneä ja ei välttämättä ole ihan laillista systeemiä!

Kilpailu- ja kuluttajavirasto:

Toistaiseksi voimassa oleva sopimus loppuu, kun jompikumpi sopimuksen osapuolista on irtisanonut sen. Irtisanomisen voi yleensä tehdä milloin tahansa.

Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen irtisanomisaika ei saa olla kohtuuttoman pitkä. Irtisanomisajan pituus voi olla esimerkiksi kaksi viikkoa ja pisimmillään yksi kuukausi.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • October 31, 2024

Liittymähän on käytettävissä tuon irtisanomisajan.

Pääsääntöisesti näin, mutta mobiilivarmenne napsahtaa poikki jo irtisanomisilmoituksesta lähtien.


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • October 31, 2024

Liittymähän on käytettävissä tuon irtisanomisajan.

Pääsääntöisesti näin, mutta mobiilivarmenne napsahtaa poikki jo irtisanomisilmoituksesta lähtien.

Jos näin niin  hyvä etten ole ottanu mobiilivarmennetta jos irtisanomisaika  minä aikana palvelua ei voi käyttää .


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 31, 2024

Tosiaan liittymillä on 14vrk ja palveluilla (esim Tietoturva) 1kk irtisanomisaika kuten @sakarialanne tuossa aiemmin kertoilikin. Avaan hieman laskutusta myös parista eri tilanteesta:

  • Jos sopimus irtisanoutuu 3.10. niin sopimusta laskutetaan irtisanomispäivämäärään asti. Voit käyttää liittymää/palvelua normaalisti irtisanoutumiseen saakka eli 3.10. asti.
  • Jos sopimus irtisanoutuu heti niin laskutus lakkaa siihen samaan hetkeen, eli siinä ei ole mitään irtisanomisaikaa vielä lisäksi, vaikka 1kk ja siitä se aika laskutettaisiin vaikka sopimus ei ole voimassa. Vain voimassaolevaa sopimusta laskutetaan siihen hetkeen asti kun sopimus on ollut voimassa.

Joskus voi sattua niin, että lasku on kerennyt muodostua koko kuulta, vaikka sopimus on irtisanoutunut aiemmin. Ei hätää - jos asiakkuudella on muita laskuttuvia sopimuksia, niin hyvitämme seuraavaan laskuun automaattisesti liikaa laskutetun osuuden. Mikäli asiakkuudelle ei ole jäänyt mitään laskuttuvaa enää, vaan lasku on ns. viimeinen lasku, niin voidaan hyvitystä katsoa kyllä totta kai sitten suoraan laskuun.