Elisan puhelinmyyjä pirautti otolliseen aikaan. Tarve oli uudelle mobiililaajakaistalle, joten päädyttiin tilauksen tekemiseen ja lopulta Sim-kortin toimitustavan valintaan.
Toimitustavaksi tarjottiin oletusarvoisesti Matkahuollon toimitusta. Totesin että ei hyvä, noudan saman päivän aikana kätevästi vieressä sijaitsevasta Elisan myymälästä, kuten ennenkin.
Vastaus oli, ettei SIM-kortin nouto Elisan myymälästä ole mahdollista, ainoastaan maksullinen kotiin toimitus. Kehotuksestani myyjä tiedusteli asiaa esimieheltään pariin otteeseen, vastaus sama.
Myöskään perinteisen Postin valinta toimitustavaksi ei ollut mahdollista.
Näin ollen joudun nyt odottamaan toimitusta ja noutamaan liittymän näistä kolmesta hankalimman vaihtoehdon mukaisesti Matkahuollon noutopisteestä ja maksamaan tästä ilosta 6,59 €.
Elisan verkkokaupassa postitoimitus olisi tällä hetkellä ilmainen, myymälänouto 1,99 € (??) ja Matkahuolto 5,99 €.
Onko tilausten toimitus tosiaan muuttunut näin vaikeaksi, vai vetiköhän joku nyt jotain välistä toimituskulujen muodossa?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki
Morjes @jj70! Nyt kuulostaakin erikoiselta 😥 tämä vaatii kyllä meiltä vielä tarkemman vilkaisun tilaukselle ja itse myyntitilanteeseen.
Lähiaikoina olleen Auto- ja kuljetusalan lakon, ja Posti- ja logistiikka-alan unionin tukilakon vuoksi Elisalla oli jonkin aikaa Postin toimitustavat pois käytöstä, ja vain vaihtoehtoiset toimitustavat (mm. Matkahuolto) käytössä kunnes tilanne postilähetysten suhteen normalisoitui. Tässä oli siis mahdollisesti tästä kyse, että miksi Posti ei ollut tilausta tehdessä vaihtoehto. 🤔
Myymälänoudon olisi pitänyt silti olla jatkuvasti kyllä saatavilla, jolloin vaikka Matkahuolto oli poikkeuksellisesti ensisijaisesti suositeltu toimitustapa sekä liittymille että laitteille niin myymälänouto olisi pitänyt pystyä sopimaan, varsinkin vielä erikseen pyynnöstä. En osaa nyt yhtään sanoa, miksi olit saanut tiedon ettei myymälänouto onnistuisi. 😥
Myymälänoudolle on ollut käytössä jo hyvän tovin pieni varausmaksu millä katetaan mm. fyysisten SIM-korttien valmistuskuluja, eli täysin veloitukseton ei ole tosiaan tuo myymälänoutokaan uusille liittymille. Mutta haluaisin tosi mieluusti kurkata, että miksi sitä ei tarjottu edes pyydettäessä vaihtoehdoksi. Isot pahoittelut omasta puolestani, että jouduit hakemaan SIM-kortin kaikkein epäkätevimmästä paikasta! 😔
Tässä ei nyt kuulosta kaikki menneen kyllä ihan niin kuin Strömsössä, joten jos sopii että kurkataan asiaa vielä tarkemmin, niin laittaisitko meille yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? Kiitos! 🙏🏼
Outoa. Viimeviikolla tilasin (chatin kautta) uuden Sim-kortin kirjeenä postilla kotiin ja vaihtoehto olisi ollut nouto myymälästä. Toimitus oli ilmainen, mutta aktivointivaiheessa maksaa sitten 7,99€.
Eihän tuo toimitusmaksu ollut kuitenkaan nyt tuo aktivointimaksu?
Näiltä myyjiltä tuli itsellekkin outo kuvio, toimitusmaksua, avausmaksua jne maksettavaksi, jotain liki 15€. No sitten kun laite ja kortti tuli, ei toiminutkaan itseä tyydyttävästi -> palautukseen ja eipä ole vieläkään tarvinnut niitä maksuja maksaa onneksi.
Silloin toki postiin toimitus onnistui lopulta. Harmi kun ei löydy Elisalta oikein mistään kilpailukykyisiä tarjouksia enää, muihin operaattoreihin nähden. Viimeksi puhelinmyyjän soitonkaan kautta jäi hinnat kauas kilpailijoista.
Morjes @jj70! Nyt kuulostaakin erikoiselta 😥 tämä vaatii kyllä meiltä vielä tarkemman vilkaisun tilaukselle ja itse myyntitilanteeseen.
Lähiaikoina olleen Auto- ja kuljetusalan lakon, ja Posti- ja logistiikka-alan unionin tukilakon vuoksi Elisalla oli jonkin aikaa Postin toimitustavat pois käytöstä, ja vain vaihtoehtoiset toimitustavat (mm. Matkahuolto) käytössä kunnes tilanne postilähetysten suhteen normalisoitui. Tässä oli siis mahdollisesti tästä kyse, että miksi Posti ei ollut tilausta tehdessä vaihtoehto. 🤔
Myymälänoudon olisi pitänyt silti olla jatkuvasti kyllä saatavilla, jolloin vaikka Matkahuolto oli poikkeuksellisesti ensisijaisesti suositeltu toimitustapa sekä liittymille että laitteille niin myymälänouto olisi pitänyt pystyä sopimaan, varsinkin vielä erikseen pyynnöstä. En osaa nyt yhtään sanoa, miksi olit saanut tiedon ettei myymälänouto onnistuisi. 😥
Myymälänoudolle on ollut käytössä jo hyvän tovin pieni varausmaksu millä katetaan mm. fyysisten SIM-korttien valmistuskuluja, eli täysin veloitukseton ei ole tosiaan tuo myymälänoutokaan uusille liittymille. Mutta haluaisin tosi mieluusti kurkata, että miksi sitä ei tarjottu edes pyydettäessä vaihtoehdoksi. Isot pahoittelut omasta puolestani, että jouduit hakemaan SIM-kortin kaikkein epäkätevimmästä paikasta! 😔
Tässä ei nyt kuulosta kaikki menneen kyllä ihan niin kuin Strömsössä, joten jos sopii että kurkataan asiaa vielä tarkemmin, niin laittaisitko meille yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? Kiitos! 🙏🏼
Kiitokset Yhteisön porukalle, yksityisviestein asia selvitettiin hienosti ja selkeästi, tapahtuneelle löytyi looginen hyväksyttävä selvitys sekä mahdollinen palvelujen kehitystarve.
Pitää antaa suuret kehut hyvästä asiakaspalvelusta täällä😊
Kiitokset Yhteisön porukalle, yksityisviestein asia selvitettiin hienosti ja selkeästi, tapahtuneelle löytyi looginen hyväksyttävä selvitys sekä mahdollinen palvelujen kehitystarve.
Pitää antaa suuret kehut hyvästä asiakaspalvelusta täällä😊
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.