Vastattu

MC7010 + (5G) Kotinetti tulikohan 4G vai 5G

  • 28 toukokuu 2021
  • 4 kommenttia
  • 213 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 2 kommenttia

Asentaja kävi paikalla ja homma sujui ok. Hänellä oli mittalaitteena joku Huawein purkki ja paikka haettiin sillä. 

No eipä siinä mitään ZTE samaan kohtaan. Speedtestin pingit ja down näyttivät järjestään jäävän noin 10% pienemmiksi kuin Huaweilla mikä nyt ei sekään vielä ole ongelma.

Asentaja ei tuntunut tuntevan tuota ZTE purkkia ja varsinkaan sitä appsia.

(Puhelimen) Bluetooth Appsi antaa koko ajan suunnasta tai paikasta riippumatta siinä “mittarissa” arvosanan “Poor 5G NSA”

ZTE:n webbisivulla on esim seuraava data

3G / 4G taajuus6400
3G / 4G-yhteyskaista10.0MHz@800(B20) + 20.0MHz@2100(B1) + 20.0MHz@1800(B3)
3G / 4G-signaalin voimakkuus-65 dBm
3G / 4G ECIO / SINR17.6 dB
3G / 4G PCI60
3G / 4G-solutunnus967681
5G taajuus— —
5G -yhteyteen yhdistetty kaistaN78
5G-signaalin voimakkuus-59 dBm
5G SINR33.0 dB
5G PCI382
5G solun tunnus— —

Siis herää kaksi kysymystä

Miksi “Poor” appsissa siis onko 5G niin huono => seuraava kysymys?

Miksi 5G taajuus ja 5G solun tunnus ei näy vai olenko sittenkin vain 4G asiakas ? Nopeudet ja pingit ovat kohtuullisia mutteivät erinomaisiakaan ja mulla on jo ennestään 4G liittymä en tarvitse toista.

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 31 toukokuu 2021, 11:41

Morjes @kap51 
Ikävä kuulla noista ongelmista. :/ 
Jos tuota pätkimistä tapahtuu enemmänkin niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ niin sitä kautta tilannetta saadaan vikapuolelle tutkittavaksi. :) 

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4

Tuliskohan nuo sitten saataville kun sitä oikeata 5G:tä aletaan asentamaan suomeenkin ?

Jaa-a toimihan toi melkein neljä päivää: Purkilla oleva julkinen ip oli yöllä vaihtunut 192…. avaruuteen - ei internettiä. Buuttaus palautti ip:n ja netin. Ei hyvä! 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Morjes @kap51 
Ikävä kuulla noista ongelmista. :/ 
Jos tuota pätkimistä tapahtuu enemmänkin niin suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ niin sitä kautta tilannetta saadaan vikapuolelle tutkittavaksi. :) 

Tilttasi toisenakin päivänä.

Aspa suositteli reitittimen ohjelmiston päivittämistä. ZTE ei itse löytänyt päivitystä, tekivät ulkoapäin. Katsotaan mitens tuo nyt pelittää. Muuten tuo ja netti kyllä toiminut ok. 

Osallistu keskusteluun