Jostain syystä uusi 300 megan 5g liittymä toimii ajottain jopa alle ilmoitetun miniminopeuden, ollessaan täydessä 5g verkossa kaupunkialueella, vielä rauhalliseen aikaan.
Vika apuri syyttää puhelinta (Honor Magic 6 lite 5G)
Tuntuu kyllä rahastukselta "nopeat" liittymät. Ainakin nopeuksissa on ilmaa 🙄
Joensuun keskustassa on monta 5G tukiasemaa, jos ongelma on siellä niin voi olla silloin mahdolista että verkossa on ruuhkaa. Ei ole tietoa missä päin Joensuuta aloittajalla ongelma ilmenee. Asiakaspalvelusta osataan myös sanoa onko aloittajan käyttöpaikassa verkossa ruuhkaa vai onko kyse siitä että käyttöpaikassa ei kuulu 5G tai ei ole 5G verkkoa.
Missä kaupungissa? Onko sama tilanne ulkona? Puhelinkohtaisesti vaihtelee miten näyttää 5G logon silloin kun on 5G verkossa, näyttääkö Cellmapper sovellus että puhelin on NSA verkkoon yhteydessä? Puhelin ei välttämättä ole 5G verkkon yhteydessä vaikka näytössä on 5G teksti.
A
Anonymous
March 18, 2025
Juu, tuo "täysi 5G" voi tarkoittaa ettei puhelin ole yhdistettynä ollenkaan 5G verkkoon.
Jostain syystä uusi 300 megan 5g liittymä toimii ajottain jopa alle ilmoitetun miniminopeuden, ollessaan täydessä 5g verkossa kaupunkialueella, vielä rauhalliseen aikaan.
Vika apuri syyttää puhelinta (Honor Magic 6 lite 5G)
Tuntuu kyllä rahastukselta "nopeat" liittymät. Ainakin nopeuksissa on ilmaa 🙄
Rahastustahan se on, jopa tuossa kuvassasi lukee että 10MB riittää hd videoiden striimaamiseen, puhelimessa ei oikeasti tarvi mitään gigasta 5g liittymää normikäyössä.
Jostain syystä uusi 300 megan 5g liittymä toimii ajottain jopa alle ilmoitetun miniminopeuden, ollessaan täydessä 5g verkossa kaupunkialueella, vielä rauhalliseen aikaan.
Kaupunki on Joensuu. Vika-apuri sanoi että vika on laitteessa.
Sisällä tai ulkona nopeus samaa luokkaa. Mutta vaihtelu on todella suurta, tänää nopeus näytti 100:sta.
En tiedä cellmapperista mitään.
Olen peruskuluttuja joka uskoo siihen että jos puhelin ilmoittaa olevansa 5g verkossa, oletan sen olevan 5g verkossa.
Mutta hyvä tietää ettei näin sitten ole, taidan peruutta tämän liittymän kun irtisanomis aikaa on vielä jäljellä. Kun luulin että toimisi vähintään luvatulla 10:llä. Ja menisi edes 5g verkkoon. Saan saman vaihteluvälin ja 4 megan netin halvemmalla.
Joensuun keskustassa on monta 5G tukiasemaa, jos ongelma on siellä niin voi olla silloin mahdolista että verkossa on ruuhkaa. Ei ole tietoa missä päin Joensuuta aloittajalla ongelma ilmenee. Asiakaspalvelusta osataan myös sanoa onko aloittajan käyttöpaikassa verkossa ruuhkaa vai onko kyse siitä että käyttöpaikassa ei kuulu 5G tai ei ole 5G verkkoa.
Mulla kans 300 meganen 5G ja mukavat nopeudet täälläkin iltaisin :) Melko käyttökelvoton… Tuo 0.39 on sit huonoin tulos :( Olispa joku liittymä, jonka taatusti toimiva nopeus olis vähintään 40 megaa, ottaisin heti semmosen :)
Se on ihan sama onko vaikka 4G ei ne ikinä toimi kunnolla joskus en pääse edes verkkoon töissä, jos soitat ja kysyt missä vika niin kartasta katotaan että kyllä kuuluvuus sielä ja sielä alueella pitäisi olla hyvä. Miksi siis vaihtaa uusimpaamn kun ei nekään tuu koskaan toimimaan kunnolla.Näin se on ollut aina.
Itse oon asunut Joensuun keskustan alueella nyt 7 vuotta muutamassakin osoitteessa ja nyt kolme viimeistä vuotta aivan ydinkeskustassa. Mulla on käytössä 5G 1000M-liittymä ja iPhone 14 Pro (kolme vuotta sitten iPhone 11) ja netti on toiminut mainiosti.💙Ainoana poikkeuksena kerrostalon käytävällä liikkuessa kun sisäkatve iskee vastaan aina tietyssä kohdassa ja netti alkaa jumittamaan. Kuitenkin 5m eteenpäin kävelyllä korjaantuu tämäkin ongelma.😄
Tiedän kuitenkin, että on joitain taloja myös tässä keskustassa, joihin meidän signaalit ei ole aivan ihanteelliset eli tukiaseman ja osoitteen väliin jää paljon rakennuksia + talon rakenteet blokkaa signaalia huomattavasti. Mutta oman kokemuksen perusteella en pysty allekirjoittamaan sitä, että yhteys ei toimisi keskustan alueella. Pyörittelin nyt nopeustestiä tässä hetkisen aikaa ja nopeudet liikkui 600M-960M hujakoilla, mutta rehellisyyden nimissä olen joskus päivisin mittaillut myös 200M nopeuksia (tuolloin olen toki ottanut myös yleensä vain yhden testin uteliaisuuden nimissä). Toimivuus voi siis vaihdella kovasti osoitteesta ja laitteesta riippuen, se on täysi tosi!
Aina jos on tarve niin meidän vikapalvelun kanssa pystytään katsomaan tarkemmin kuuluvuutta tietylle osoitteelle.😊Pystytään myös laittamaan aina osoitteesta katve- tai ruuhkailmoitus, jotta myös verkonsuunnittelun puoleen on tiedossa jos tietyssä osoitteessa on toimivuuden kanssa haasteita! Vikapalveluun voi pirautella suoraan, voi laittaa viestiä selaimella OmaElisan kautta ja chatissakin vikapuoli on paikalla arkisin 9-18. Täällä vielä meidän tarkempia yhteystietoja.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.