Vastattu

Mobiililaajakaistan irtisanominen

  • 20 April 2024
  • 15 kommenttia
  • 312 katselukerrat

Kunniamerkki

Moi, Mobiililaajakaistaliittymää ei pysty irtisanomaan omaelisassa eikä chätissä, tehty tarkoituksella vaikeaksi… Onko jokin asikaspalvelunumero jossa sen saa irtisanottua viikonloppuna?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pAy79 20 April 2024, 19:31

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Moi, Mobiililaajakaistaliittymää ei pysty irtisanomaan omaelisassa eikä chätissä, tehty tarkoituksella vaikeaksi… Onko jokin asikaspalvelunumero jossa sen saa irtisanottua viikonloppuna?

Kyllä sen mobiililaajakaistan pitäisi saada OmaElisassa irtisanottua:

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Puhelinliittymän peruminen ja mobiililaajakaistan irtisanominen

  1. Kirjaudu OmaElisaan.
  2. Avaa Tuotteesi ja tilauksesi sekä valitse liittymänumero, jonka (tai johon liittyviä lisäpalveluita) tahdot irtisanoa.
  3. Valitse Sopimus, omistaja ja valtuutus ja klikkaa irtisanottavan liittymän alta Päätä sopimus.
  4. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin ja OmaElisaan. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Jos se Botti häiritsee Chatissa, niin

pääset Botista eroon kirjoittamalla jotakin  viestikenttään.

(Esim. Liittymän irtisanominen.)

Käväise jollakin Botin esittämällä sivulla ja heti takaisin.

Vastaa Botin esittämään kysymykseen: Oliko hyötyä. Ei.

Nyt pääset asiakaspalvelijan pakeille

Voithan kysäistä somessa, jos mahdolista:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

 

 

 

Kunniamerkki

Ei pysty muuta kuin soittamalla, en tiedä millä perusteella valitaan että osan pystyy netissä irtisanomaan ja osaa ei.

Käyttäjätaso 7

Ei pysty muuta kuin soittamalla, en tiedä millä perusteella valitaan että osan pystyy netissä irtisanomaan ja osaa ei.

OmaElisan kautta taitaa asiakaspalvelukin irtisanomisen tehdä.

Jos se ei anna OmaElisassa siitä: Päätä sopimus -kohdasta päättää sitä, niin

sitten on joku vikatilanne ja, ei muuta, kuin vika/häiriöilmoitusta vaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h, vuoden jokaisena päivänä

Pyhät/arjet

 

Kunniamerkki

Ei pysty muuta kuin soittamalla, en tiedä millä perusteella valitaan että osan pystyy netissä irtisanomaan ja osaa ei.

OmaElisan kautta taitaa asiakaspalvelukin irtisanomisen tehdä.

Jos se ei anna OmaElisassa siitä: Päätä sopimus -kohdasta päättää sitä, niin

sitten on joku vikatilanne ja, ei muuta, kuin vika/häiriöilmoitusta vaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h, vuoden jokaisena päivänä

Pyhät/arjet

 

 

 

Ei taida olla vika vaan pyydetään soittamaan että saataisiin jäämään ja kaupattua “nopeampia” liittymiä.

Peruutuksen olisin netissä tehnyt äitini puolesta, kun vanhemmalle naiselle ei ole mikään mukava kokemus soittaa asiakaspalveluun, jossa yritetään väkisin myydä liittymiä ja lisäpalveluita vaikka selvästi kertoisi mitä haluaa tehdä. Näitä väkisin myytyjä olen useamman kerran joutunut perumaan. Viimeksi 5G nettiliittymän, 5G liittymä myytiin vaikka kuuluvuutta ei ole 10km säteellä. Vasta kolmannella kerralla liittymä loppui vaikka asikaspalvelu oli kahdella ensimmäiselläkin kerralla luvannut sen päättää, 

 

 

 

Käyttäjätaso 7

Ei pysty muuta kuin soittamalla, en tiedä millä perusteella valitaan että osan pystyy netissä irtisanomaan ja osaa ei.

OmaElisan kautta taitaa asiakaspalvelukin irtisanomisen tehdä.

Jos se ei anna OmaElisassa siitä: Päätä sopimus -kohdasta päättää sitä, niin

sitten on joku vikatilanne ja, ei muuta, kuin vika/häiriöilmoitusta vaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h, vuoden jokaisena päivänä

Pyhät/arjet

 

 

 

Ei taida olla vika vaan pyydetään soittamaan että saataisiin jäämään ja kaupattua “nopeampia” liittymiä.

Peruutuksen olisin netissä tehnyt äitini puolesta, kun vanhemmalle naiselle ei ole mikään mukava kokemus soittaa asiakaspalveluun, jossa yritetään väkisin myydä liittymiä ja lisäpalveluita vaikka selvästi kertoisi mitä haluaa tehdä. Näitä väkisin myytyjä olen useamman kerran joutunut perumaan. Viimeksi 5G nettiliittymän, 5G liittymä myytiin vaikka kuuluvuutta ei ole 10km säteellä. Vasta kolmannella kerralla liittymä loppui vaikka asikaspalvelu oli kahdella ensimmäiselläkin kerralla luvannut sen päättää, 

 

 

 

Ei pysty muuta kuin soittamalla, en tiedä millä perusteella valitaan että osan pystyy netissä irtisanomaan ja osaa ei.

OmaElisan kautta taitaa asiakaspalvelukin irtisanomisen tehdä.

Jos se ei anna OmaElisassa siitä: Päätä sopimus -kohdasta päättää sitä, niin

sitten on joku vikatilanne ja, ei muuta, kuin vika/häiriöilmoitusta vaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h, vuoden jokaisena päivänä

Pyhät/arjet

 

 

 

Ei taida olla vika vaan pyydetään soittamaan että saataisiin jäämään ja kaupattua “nopeampia” liittymiä.

Peruutuksen olisin netissä tehnyt äitini puolesta, kun vanhemmalle naiselle ei ole mikään mukava kokemus soittaa asiakaspalveluun, jossa yritetään väkisin myydä liittymiä ja lisäpalveluita vaikka selvästi kertoisi mitä haluaa tehdä. Näitä väkisin myytyjä olen useamman kerran joutunut perumaan. Viimeksi 5G nettiliittymän, 5G liittymä myytiin vaikka kuuluvuutta ei ole 10km säteellä. Vasta kolmannella kerralla liittymä loppui vaikka asikaspalvelu oli kahdella ensimmäiselläkin kerralla luvannut sen päättää, 

 

 

 

Jotakin hämärää täytyy olla, kun ei anna muuta vaihtoehtoa, kuin soittoa.

Tuollainen pitäisi tulla:

Auttaneeko toinen selain, välmuistin tyhjennys, tai yksityinen selauskaan.

Kunniamerkki

Chätissä sanoi että puhelinliittymät saa irtisanottua Oma Elisassa, mutta mobiililaajakaistat vain soittamalla, valehteli kyllä, kun kirjoitti, että ei pysty vielä irtisanomaan, joskus olen mobiililaajakaistankin oma elisassa irtisanonut.

Käyttäjätaso 7

Chätissä sanoi että puhelinliittymät saa irtisanottua Oma Elisassa, mutta mobiililaajakaistat vain soittamalla, valehteli kyllä, kun kirjoitti, että ei pysty vielä irtisanomaan, joskus olen mobiililaajakaistankin oma elisassa irtisanonut.

Minulle Chattipalvelija vastasi noin:

“OmaElisasta pystyy irtisanomaan.
Poikkeukset ovat mahdollisia, joskus harvoin on mahdollista että OmaElisassa on vikatilanne päällä.

Me tehdään se myöskin asiakkaan OmaElisan kautta eli se on ns. sama operaatio.”

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Jos et jaksa vääntää matkaviestinliittymän irtisanomisesta Elisan kanssa, kikkakakkonen on siirtää numero toiselle operaattorille. Silloin sinun tarvitsee asioida ainoastaan uuden operaattorin kanssa.

Toki, uudesta liittymästä menee sen maksut. Joten jos et juuri nyt tarvitse tilalle korvaavaa liittymää, tämä ei välttämättä ole se paras vaihtoehto.

Kunniamerkki

Jos et jaksa vääntää matkaviestinliittymän irtisanomisesta Elisan kanssa, kikkakakkonen on siirtää numero toiselle operaattorille. Silloin sinun tarvitsee asioida ainoastaan uuden operaattorin kanssa.

Toki, uudesta liittymästä menee sen maksut. Joten jos et juuri nyt tarvitse tilalle korvaavaa liittymää, tämä ei välttämättä ole se paras vaihtoehto.

Mutta eihän tämä toimi mobiililaajakaista liittymillä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Mutta eihän tämä toimi mobiililaajakaista liittymillä?

Puhe ja mobiililaajakaista jaottelu on täysin keinotekoinen ja operaattoreiden itsensä keksimä. Lainsäädäntö ei tunne sellaista.

Elisa ei voi estää sinua siirtämästä puhelinnumeroasi pois Elisalta niin kauan, kun liittymästä on tehty liittymäsopimus. Näinpä ainoastaan Saunalahti Prepaidin numeroa ei voi siirtää pois Elisalta.

Mahdolliset rajoitukset numeronsiirroissa ovat vastaanottavalla operaattorilla. Vastahakoisimmat numeronsiirtojen vastaanottajat ovat Elisa ja Dna. Niin kutsutusta mobiililaajakaistasta toisen operattorin niin kutsuttuun puheliittymään siirtäminen onnistuu kuitenkin kaikilla operaattoreilla.

Tässä vielä Elisan matkaviestinliittymien numeronsiirrot pähkinänkuoressa:

 

liittymätyyppi Elisa ottaa numeron vastaan vanhalta operaattorilta Elisa luovuttaa numeron uudelle operaattorille
Perus, Rajaton kyllä kyllä, lakisääteisesti
Mobiililaajakaista ei kyllä, lakisääteisesti
Laitenetti ei kyllä, lakisääteisesti
Latausliittymä kyllä kyllä, lakisääteisesti
Prepaid ei ei, laki ei velvoita

Kunniamerkki

Mutta kun tilaa esim. Telian mobiililaajakaistan niin siirrettävää numeroa ei kysellä vaan tulee aina uusi, ehkä onnistuisi jos aspan kautta ostaa. No nyt laitettu omaelisasta aspaan viesti, katsotaan onnistuuko sitäkautta. Mielestäni tuollakin liittymällä oli irtisanomis nappi aiemmin, nyt sopimus päättymässä ja hinta nousee, voisiko olla, että siinä tilanteessa tehdään nykyään irtisanomisesta vaikeampaa.

Käyttäjätaso 7

 Mielestäni tuollakin liittymällä oli irtisanomis nappi aiemmin, nyt sopimus päättymässä ja hinta nousee, voisiko olla, että siinä tilanteessa tehdään nykyään irtisanomisesta vaikeampaa.

Toisaalta löytyy tuollaista:

“Vaikka liittymässä olisi määräaikainen tarjous, voi sen irtisanoa milloin tahansa, jos itse liittymä ei ole määräaikainen.”

Kunniamerkki

 Mielestäni tuollakin liittymällä oli irtisanomis nappi aiemmin, nyt sopimus päättymässä ja hinta nousee, voisiko olla, että siinä tilanteessa tehdään nykyään irtisanomisesta vaikeampaa.

Toisaalta löytyy tuollaista:

“Vaikka liittymässä olisi määräaikainen tarjous, voi sen irtisanoa milloin tahansa, jos itse liittymä ei ole määräaikainen.”

Juu en tuota tarkoittanutkaan, tarjous oli määräaikainen, ei liittymä, eli irtisanottavissa koska vain. Elisa ehkä vain poisti irtisanomis napin omaelisasta kun hinta nousemassa, että ei olisi niin helppoa irtisanoa. Ihan täyttä kusetusta elisalla ollut ennenkin, esim. kun yrittää vaihtaa halvempaan liittymään niin luvataan että vaihtuu mutta oikeasti ei vaihdukkaan.  Tämänlaisesta tarkoituksellisesta huijauksesta pitäisi olla mahdollista määrätä miljoona sakot, pitäisi haastaa van oikeuteen. joskus vielä pidin Elisaa luotettavana yrityksenä, mutta en enää vuosiin.

Kunniamerkki

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Mutta kun tilaa esim. Telian mobiililaajakaistan niin siirrettävää numeroa ei kysellä vaan tulee aina uusi, ehkä onnistuisi jos aspan kautta ostaa.

Nettikaupassa on tarjolla yksinkertaistetut tapaukset. Erikoistilaukset joutuu usein hoitamaan asiakaspalvelun kautta.

Toki joskus asiakaspalvelussakin vastaan tulee aina silloin tällöin yksinkertainen asiakaspalvelija. Sitten näillä keskustelupalstoilla saa ihmetellä, kun asiakaspalvelu ei osaa kytkeä 4G-puhetta päälle. Tai inttää ettei palvelun hinta nouse, vaikka postiluukusta tippui kirje, jonka mukaan näin on tapahtumassa.

Osallistu keskusteluun