Skip to main content
Vastattu

Mobiililaajakaistan irtisanominen

  • 20. huhtikuuta 2024
  • 35 kommenttia
  • 1532 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

Sokrates
  • 6351 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024

Eipä se irtisanominen minulle mikään ongelma olekaan.

Suurin osa asiakkaista ei edes tiedä mikä se Oma Elisa on ja että siellä voi liittymiä/palveluja irtisanoa.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
Sokrates kirjoitti:

Suurin osa asiakkaista ei edes tiedä mikä se Oma Elisa on ja että siellä voi liittymiä/palveluja irtisanoa.

Noin oli asia 5-10 vuotta sitten.

Tietoisuus OmaElisasta kasvaa tasaista vauhtia koko ajan ja 7-numeroista käyttäjämäärää lähestytään.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2424 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
Kimblez kirjoitti:

Sen näkee OmaElisassa, kun päättää sopimusta. Ei ole tuo, mikä asiakaspalvelusivulla.

Varsinaista kuurupiiloa.

Elisalla on myös ohjesivu palveluiden ja liittymien irtisanomiseen. Mutta sielläpä 0800-numeroa ei näy. Päin vastoin, ohjeistetaan ottamaan yhteys asiakaspalveluun. Sitten kun etsii asiakaspalvelun, kehä kiertää jälleen 010 numeroon suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Ainoastaan ukrainaksi löytyy 0800-numero.

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 128 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
Sokrates kirjoitti:

Eipä se irtisanominen minulle mikään ongelma olekaan.

Suurin osa asiakkaista ei edes tiedä mikä se Oma Elisa on ja että siellä voi liittymiä/palveluja irtisanoa.

No jos olet asiakas ja et tiedä mitään OmaElisasta, niin koko tämä ketju on turha. Koska silloin soitat varmaankin jokatapauksessa sinne asiakaspalveluun ja jonotat ja irtisanot kuten on aina tehty. Tuskin se heillekkään on silloin ongelma.

Nythän tässä on mielensäpahoitettu ja valitettu "korkeammalle taholle" kun joku asia ei onnistukkaan OmaElisassa suoraan, vaan joutuu soittamaan (vieläpä sellaiseen numeroon joka tarjotaan erikseen kultalautasella) tai laittamaan viestiä.

On se kyllä vaikeaa tuo elämä.


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024

Päätin testata tuota irtisanomista. 

Menin OmaElisaan irtisanomaan mobiililaajakaistani. Kuinka ollakkaan, se onnistuu vain soittamalla! On todella outoa että tämä on vain ainut tapa. 

 


Sokrates
  • 6351 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
sakarialanne kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Suurin osa asiakkaista ei edes tiedä mikä se Oma Elisa on ja että siellä voi liittymiä/palveluja irtisanoa.

Noin oli asia 5-10 vuotta sitten.

Tietoisuus OmaElisasta kasvaa tasaista vauhtia koko ajan ja 7-numeroista käyttäjämäärää lähestytään.

No kappas vaan. Siltikin käyttäjämäärä on alle puolet asiakasmäärästä.

Eipä tämä minulle mikään ongelma ole, kun olen ollut käyttäjä jo Oma Saunalahden ajoista.😉


Sokrates
  • 6351 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eipä se irtisanominen minulle mikään ongelma olekaan.

Suurin osa asiakkaista ei edes tiedä mikä se Oma Elisa on ja että siellä voi liittymiä/palveluja irtisanoa.

No jos olet asiakas ja et tiedä mitään OmaElisasta, niin koko tämä ketju on turha. Koska silloin soitat varmaankin jokatapauksessa sinne asiakaspalveluun ja jonotat ja irtisanot kuten on aina tehty. Tuskin se heillekkään on silloin ongelma.

Nythän tässä on mielensäpahoitettu ja valitettu "korkeammalle taholle" kun joku asia ei onnistukkaan OmaElisassa suoraan, vaan joutuu soittamaan (vieläpä sellaiseen numeroon joka tarjotaan erikseen kultalautasella) tai laittamaan viestiä.

On se kyllä vaikeaa tuo elämä.

Joo kuten kerroin , niin ei tämä liittymien/palvelujen irtisanominen ole minulle henkilökohtainen ongelma.

Jokusia viestejä aiemmin kävi ilmi , että joissakin tapauksissa liittymää/palvelua ei voi irtisanoa Oma Elisassa , vaan se vaatii soittamaan aspaan.

Mikä se sellainen itsepalvelu on?

Olen ​@KalleKon kanssa siitä samaa mieltä , että se on Elisan taholta tahallista irtisanomisen vaikeuttamista , jonka lainmukaisuus on syytä tarkistuttaa.

No tuossa pari viestiä aiemmin on esimerkki , joka kertoo kaiken siitä , mikä Elisan tavoite on. Se on tuputtaa tilalle jotakin muuta. Ei onnistu sellaiselle , joka on jo päättänyt heittää hyvästit Elisalle ja on kaiken lisäksi todella ärsyttävää.


  • 949 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
Sokrates kirjoitti:

Jokusia viestejä aiemmin kävi ilmi , että joissakin tapauksissa liittymää/palvelua ei voi irtisanoa Oma Elisassa , vaan se vaatii soittamaan aspaan.

Mikä se sellainen itsepalvelu on?

Olen ​@KalleKon kanssa siitä samaa mieltä , että se on Elisan taholta tahallista irtisanomisen vaikeuttamista , jonka lainmukaisuus on syytä tarkistuttaa.

No tuossa pari viestiä aiemmin on esimerkki , joka kertoo kaiken siitä , mikä Elisan tavoite on. Se on tuputtaa tilalle jotakin muuta. Ei onnistu sellaiselle , joka on jo päättänyt heittää hyvästit Elisalle ja on kaiken lisäksi todella ärsyttävää.

Jep. Tuollaisen puhelinsoiton tarkoitus on vain ja ainoastaan kaupata yhtä palvelua irtisanovalle asiakkaalle viisi muuta, kalliimpaa palvelua tilalle. Varsinaisessa toimenpiteessähän ei ole mitään sellaista, miksi siihen tarvittaisiin aspan apua.

Taitaa olla näitä operaattoreiden tapoja kieltää säädös, jonka mukaan ne eivät enää voi soitella myyntipuheluita kenelle tahansa koska tahansa. Laitetaan asiakkaat soittamaan heille.


error404
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 368 kommenttia
  • Vastaus
  • 16. joulukuuta 2024

Pyydämme joidenkin tuotteiden kohdalla asiakasta olemaan meihin yhteydessä, sillä haluamme kasvattaa asiakasymmärrystämme ja varmistaa asiakkaan kanssa irtisanomisen tarkemmat syyt. Näin voimme kehittää tuotteitamme ja prosessejamme jatkossa entistä paremmiksi. Samalla voimme varmistaa tarvittaessa vaivattoman siirtymisen uusiin palveluihin ja asiakkuuden muiden palveluiden ja etujen ajantasaisuuden.

 

Kyseiseen numeroon mikä näkyy Omaelisassa, niin soittamista/yhteydenottopyynnön jättämistä ei tarvitse “pelätä”. Kyllä siellä asiallisesti keskustellaan ja katsotaan tilanne läpi, ja irtisanominen tehdään myös mikäli asiakas niin haluaa 😊


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024
error404 kirjoitti:

Pyydämme joidenkin tuotteiden kohdalla asiakasta olemaan meihin yhteydessä, sillä haluamme kasvattaa asiakasymmärrystämme ja varmistaa asiakkaan kanssa irtisanomisen tarkemmat syyt. Näin voimme kehittää tuotteitamme ja prosessejamme jatkossa entistä paremmiksi. Samalla voimme varmistaa tarvittaessa vaivattoman siirtymisen uusiin palveluihin ja asiakkuuden muiden palveluiden ja etujen ajantasaisuuden.

 

Kyseiseen numeroon mikä näkyy Omaelisassa, niin soittamista/yhteydenottopyynnön jättämistä ei tarvitse “pelätä”. Kyllä siellä asiallisesti keskustellaan ja katsotaan tilanne läpi, ja irtisanominen tehdään myös mikäli asiakas niin haluaa 😊

Kun sattuu ensin löytämään tämän numeron mihin soittaa ja sitten saa vääntää vielä asiakaspalvelijan kanssa lopettamisesta, kun yrittää tyrkyttää kaikkea muuta. Eikä tämä irtisanominen tähän lopu, laskulla veloitus jatkuu lupauksista huolimatta, joutuu olemaan vielä pariin kertaan yhteydessä asiakaspalveluun, että saa rahat takaisin.

 

Kyllä tämä on ihan tarkoituksellista irtisanomisen hankaloittamista, vaatisi kunnon uhkasakon, että saisi tämän loppumaan.