Skip to main content
Vastattu

Mobiililaajakaistan irtisanominen

  • 13. helmikuuta 2025
  • 21 kommenttia
  • 755 katselukerrat

Koska en voi kommunikoida puhelimen kautta asiakaspalvelussa

en pysty mitenkään irtisanomaan mobiililaajakaista liittymää, paitsi kirjattuna kirjeenä. 

Onko tämä oikeasti Elisan taso? 


EDIT: 13.2.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi wellu_76

Tuossa katsoin Elisan viihteen irtisanomista OmaElisasta, niin kyllä se kehoitti soittamaan tiettyyn numeroon tai jättämään yhteydenottopyynnön, jotta voidaan tarkistaa asiakasetujen ajanmukaisuus (?) ja siirtyminen uusiin palveluihin sujuvasti. Mitä ihmettä, ei noilla ole mitään tekemistä palvelun irtisanomisen kanssa ja mistää chatista tai muusta ei puhuta mitään.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

21 kommenttia

  • 4585 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Zdisplay kirjoitti:

Koska en voi kommunikoida puhelimen kautta asiakaspalvelussa

en pysty mitenkään irtisanomaan mobiililaajakaista liittymää

 

Voit irtisanoa asiakaspalvelussa soittamattakin, tai myymälässäkin:

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/irtisanominen/

Nettiliittymän irtisanominen

Sekä kiinteän että mobiilin nettiliittymän voit irtisanoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Asiakaspalvelun yhteydenottovaihtoehtoja ilman soittoa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

 Lähetä viesti Facebookissa   Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
 Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Omaelisa, oiva vaihtoehto:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1136 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025

Mobiililaajakaistaa ei pysty OmaElisan mukaan irtisanomaan muutakuin soittamalla. Tilanne oli näin viime kesänä, kun irtisanoin liittymän. Tämä performannsi pitää tehdä, koska Elisa haluaa saada asiakkaan rahat ja yrittää tarjota jotain epätoivoista, ettei asiakas irtisanoisi liittymää.


  • Keskustelun aloittaja
  • 17 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
wellu_76 kirjoitti:

Mobiililaajakaistaa ei pysty OmaElisan mukaan irtisanomaan muutakuin soittamalla. Tilanne oli näin viime kesänä, kun irtisanoin liittymän. Tämä performannsi pitää tehdä, koska Elisa haluaa saada asiakkaan rahat ja yrittää tarjota jotain epätoivoista, ettei asiakas irtisanoisi liittymää.

Näin on, mutta kaikki eivät voi tai halua soittaa.

Siksi suljetan liittymän tietosuojalain kautta vaatimalla “poistakaa kaikki henkilötietoni” se oikeus on jokaisella ja sisältyy GDPR:ään.  Right to erasure (‘right to be forgotten’) Art. 17 GDPR
https://gdpr-info.eu/art-17-gdpr/


  • 4585 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025

Kyllä irtisanominen onnistuu OmaElisan Chatissakin muitta mutkitta, ja muissakin

edellämainituissa kanavissa.


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025

Jos lähetät viestin OmaElisan kautta, niin eikö muka onnistu irtisanominen? Ainakin ennen onnistui näin helposti. Oletko kokeillut?


  • Keskustelun aloittaja
  • 17 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Kimblez kirjoitti:

Kyllä irtisanominen onnistuu OmaElisan Chatissakin muitta mutkitta, ja muissakin

edellämainituissa kanavissa.

Ai, mutta käyttöliittymä ei ohjaa käyttäjää chattiin tai viesteihin, vaan suoraan johonkin 0800 palveluun. 


Sokrates
  • 6406 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1136 kommenttia
  • Vastaus
  • 13. helmikuuta 2025

Tuossa katsoin Elisan viihteen irtisanomista OmaElisasta, niin kyllä se kehoitti soittamaan tiettyyn numeroon tai jättämään yhteydenottopyynnön, jotta voidaan tarkistaa asiakasetujen ajanmukaisuus (?) ja siirtyminen uusiin palveluihin sujuvasti. Mitä ihmettä, ei noilla ole mitään tekemistä palvelun irtisanomisen kanssa ja mistää chatista tai muusta ei puhuta mitään.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3824 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Lomakkeiden käyttäminen on vanhanaikaista ja tehotonta. Asia joka hoituu chatin tai puhelimen kautta “2 minuutissa” voi viedä “jopa viikon”, jos asiakas ei osaa kertoa kaikkia kysyttyjä tietoja, eikä Elisankaan päässä sähköpostien käsittely ole reaaliaikaista.

Irtisanominen toki on aika suoraviivainen pyyntö, mutta usko tai älä, moni asiakas tietämättään ja tahtomattaan irtisanoo palvelun tai liittymän, jota hän ei tiennyt käyttävänsä ja tarvitsevansa. Siksi asia kannattaa kommukoida yhdessä läpi. Kontaktointitapoja on monia ja ilmainen vaihtoehto löytyy joka tilanteeseen.


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
sakarialanne kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Lomakkeiden käyttäminen on vanhanaikaista ja tehotonta. Asia joka hoituu chatin tai puhelimen kautta “2 minuutissa” voi viedä “jopa viikon”, jos asiakas ei osaa kertoa kaikkia kysyttyjä tietoja, eikä Elisankaan päässä sähköpostien käsittely ole reaaliaikaista.

Irtisanominen toki on aika suoraviivainen pyyntö, mutta usko tai älä, moni asiakas tietämättään ja tahtomattaan irtisanoo palvelun tai liittymän, jota hän ei tiennyt käyttävänsä ja tarvitsevansa. Siksi asia kannattaa kommukoida yhdessä läpi. Kontaktointitapoja on monia ja ilmainen vaihtoehto löytyy joka tilanteeseen.

 

Puhelinliittymän voi kuitenkin irtisanoa OmaElisassa näin näppärästi. Vain tuosta nappia painamalla.

Näin sen pitäisi olla mahdollista myös muissakin. Ei soittoja, ei chättejä, ei lomakkeita, ei kirjeitä eikä ajamista myymälään ja siellä jonottamista. 

 


Sokrates
  • 6406 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
sakarialanne kirjoitti:

Lomakkeiden käyttäminen on vanhanaikaista ja tehotonta. Asia joka hoituu chatin tai puhelimen kautta “2 minuutissa” voi viedä “jopa viikon”, jos asiakas ei osaa kertoa kaikkia kysyttyjä tietoja, eikä Elisankaan päässä sähköpostien käsittely ole reaaliaikaista.

Entä sitten?? Irtisanomisaika on joka tapauksessa 14 vrk , joten ei siinä päivä pari lisää mitään tee.

Ei asiakkaan tarvitse teille perustella irtisanomista mitenkään ja tiedoiksi riittää asiakasnumero ja liittymän numero.

Te vain pakotatte asiakkaan ylimääräiseen keskusteluun ja tuputatte tilalle jotakin muuta , mitä asiakas ei halua.


  • Keskustelun aloittaja
  • 17 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
wellu_76 kirjoitti:

Tuossa katsoin Elisan viihteen irtisanomista OmaElisasta, niin kyllä se kehoitti soittamaan tiettyyn numeroon tai jättämään yhteydenottopyynnön, jotta voidaan tarkistaa asiakasetujen ajanmukaisuus (?) ja siirtyminen uusiin palveluihin sujuvasti. Mitä ihmettä, ei noilla ole mitään tekemistä palvelun irtisanomisen kanssa ja mistää chatista tai muusta ei puhuta mitään.

Nimenomaan, tämä sai kiehahtamaan meikäläisen sen verran paljon että lähtee Elisa vaihtoon. Eli ongelman ydin on se että jos linkissä lukee “irtisano liittymä” tai vastaavaa, niin on olettama että sen linkin takaa avautuva tietoa miten se irtisanominen tehdään. Nyt siellä ei ole mitään muuta kuin “soita 0800 niin katsellaan“. Tämän jälkeen menin Elisan Facebook kanavaan ja kun he messengeriss alkavat kyselemään syntymäaikoja ja osotteita niin mun viestitys loppuu siihen pisteeseen. Olen pitänyt erittäin hyvää huolta että mitkään henkilötiedot eivät valu Metalle, ja nyt Elisan kautta ne olisivat valuneet. Amerikkalaisiin ei muutenkaan enää voi luottaa kuten ennen. 
Eli jos on vaihtoehtoina soittaminen ja jonottaminen johonkin aspaan, tai facebook messenger niin ei helvetti. Lopulta tämän yhteisön avulla joku sanoi että Elisalla on joku chat ja viestit, enhän minä niistä voi tietää mitään koska ei ole tarvinnut käyttää, joten sitä kautta sitten sani purettua liittymän mutta sielläkin asenne oli se että alkoivat kyselemään voitasko jotenkin korjata nykyinen ongelma. Ette voi.


  • Keskustelun aloittaja
  • 17 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025

Anyway, jokaisen tulisi pyytää GDPR:ään viitaten Elisalta omat tiedot ja varmistaa että he toimittavat myös transcriptit puhelinkeskusteluista joissa te olette mukana koska ne on heillä nauhalla. Eli tietosuojavastaava@elisa.fi vaan viestiä ja sieltä pyyntöä kaikista omista tiedoista, saatte lafkaan vähän vipinää. Eikä mitkään CSV:t nyt kuitenkaan riitä, vaan tarvitaan paperilla kaikki viestintä Elisan välillä vaikka 15 vuoden ajalta jos niitä säilyttävät. 

Eiköhän ala firma ymmärtämään että pakkotuputtaminen ei toimi, vaan asiakasta pitää palvella asiakkaan tarpeen mukaan ja yllättävää on se että joillakin tarve voi olla sulkea liittymä. Epätoivoinen lisämyyntiyritys ärsyttää sen verran että käytän vaikka viikon kaikkien palveluiden vaihtamiseen kilpailijalle, oli heidän palvelu miten huono tahansa.


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Zdisplay kirjoitti:

Anyway, jokaisen tulisi pyytää GDPR:ään viitaten Elisalta omat tiedot ja varmistaa että he toimittavat myös transcriptit puhelinkeskusteluista joissa te olette mukana koska ne on heillä nauhalla. Eli tietosuojavastaava@elisa.fi vaan viestiä ja sieltä pyyntöä kaikista omista tiedoista, saatte lafkaan vähän vipinää. Eikä mitkään CSV:t nyt kuitenkaan riitä, vaan tarvitaan paperilla kaikki viestintä Elisan välillä vaikka 15 vuoden ajalta jos niitä säilyttävät. 

Eiköhän ala firma ymmärtämään että pakkotuputtaminen ei toimi, vaan asiakasta pitää palvella asiakkaan tarpeen mukaan ja yllättävää on se että joillakin tarve voi olla sulkea liittymä. 

Olet nyt aika monessa ketjussa tästä kertonut mutten ymmärrä mitä tällä haetaan, eli miksi?

Jos et halua antaa Elisalle/muille operaattoreille omia tietojasi, niin täytyy sitten käyttää Prepaid liittymää ja jos taas omat tietosi olet antanut, niin siellähän ne on sitten. Mitä sillä tiedolla tekee että on jonkun puhelinkeskustelun käynyt joskus, varsinkaan jos ei ole mitään siihen keskusteluun viittaavaa ongelmaa, johon sitä tarvitsisi…

Ja eikö se liittymän sulkeminen onnistunut sillä OmaElisan viestillä sitten? Niin ei tarvitse soitto kammoisienkaan jutella kenenkään kanssa.


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Jos tätä kautta laittaa viestin irtisanomisesta, niin mitenköhän he tunnistavat asiakkaan, laittavat kirjeen kotiin asiasta?


Sokrates
  • 6406 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Jos tätä kautta laittaa viestin irtisanomisesta, niin mitenköhän he tunnistavat asiakkaan, laittavat kirjeen kotiin asiasta?

No eipä se niin vaikeaa ole. Viestissä pitää olla esim. asiakasnumero , joka löytyy esim. Oma Elisasta tai laskusta.

Loput löytyy sitten Elisan asiakasrekisteristä.


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 47 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

 

Uuden palvelun saa helposti tilattua, mutta vanhaa ei saa kirveelläkään irtisanottua ;)


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
Sokrates kirjoitti:
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Jos tätä kautta laittaa viestin irtisanomisesta, niin mitenköhän he tunnistavat asiakkaan, laittavat kirjeen kotiin asiasta?

No eipä se niin vaikeaa ole. Viestissä pitää olla esim. asiakasmumero , joka löytyy esim. Oma Elisasta tai laskusta.

Loput löytyy sitten Elisan asiakasrekisteristä.

Tässä ei vaan tunnisteta ollenkaan sitten ihmistä joten se vasta kuulostaa hassulta, jos noin voi irtisanomisen tehdä. Ja jos ei oikeasti voi kommunikoida puhelimella, soitto peräänkään ei Elisan päästä auta.

Onhan tuo järkyttävää myynnin tyrkytystä, ettei voi itse irtisanoa OmaElisassa, mutta tuskin se laitontakaan on...


Sokrates
  • 6406 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Jos tätä kautta laittaa viestin irtisanomisesta, niin mitenköhän he tunnistavat asiakkaan, laittavat kirjeen kotiin asiasta?

No eipä se niin vaikeaa ole. Viestissä pitää olla esim. asiakasmumero , joka löytyy esim. Oma Elisasta tai laskusta.

Loput löytyy sitten Elisan asiakasrekisteristä.

Tässä ei vaan tunnisteta ollenkaan sitten ihmistä joten se vasta kuulostaa hassulta, jos noin voi irtisanomisen tehdä. Ja jos ei oikeasti voi kommunikoida puhelimella, soitto peräänkään ei Elisan päästä auta.

Onhan tuo järkyttävää myynnin tyrkytystä, ettei voi itse irtisanoa OmaElisassa, mutta tuskin se laitontakaan on...

Niinpä.

No tällä systeemillä olen irtisanonut liittymiä silloin , kun se ei ole Oma Elisan kautta suoraan ollut mahdollista. On toiminut , mutta viime aikoina Elisa on laittanut lisää kapuloita rattaisiin.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1028 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Jos tätä kautta laittaa viestin irtisanomisesta, niin mitenköhän he tunnistavat asiakkaan, laittavat kirjeen kotiin asiasta?

Esimerkiksi profiilin asiakastiedoista, eli siis kun Omayhteisön profiiliiin voi laittaa muistiinpanoihin mm. asiakasnumeron.


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
JV0600 kirjoitti:
MultiSIMmi kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:

Eiköhän se irtisanominen onnistu ihan netissä ilman Oma Elisaa ja chatteja yhteydenottolomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ovat vaan näköjään tuon sivun piilottaneet ettei sitä käytettäisi.

Jos tätä kautta laittaa viestin irtisanomisesta, niin mitenköhän he tunnistavat asiakkaan, laittavat kirjeen kotiin asiasta?

Esimerkiksi profiilin asiakastiedoista, eli siis kun Omayhteisön profiiliiin voi laittaa muistiinpanoihin mm. asiakasnumeron.

Eipä tuo yleinen lomake liity Omayhteisöön ja sillä voi kukavaan lähettää kenenvaan tiedoilla irtisanomisen, kun ei sisällä minkäänlaista tunnistautumista.

Ihmettelen jos onnistuu sitä kautta irtisanominen nykyään vielä, kun tosiaan kokoajan kiristyy tunnistatuminen joka paikkaan.


Osallistu keskusteluun