Skip to main content
Vastaus

Mobiililaajakaistan julkinen IP

  • January 8, 2025
  • 5 kommenttia
  • 155 katselukerrat

Minulla pitäisi olla julkinen IP lisäpalvelu voimassa mobiililaajakaistalle, mutta reititin  cudy P5 AX3000 5G/4G/LTE portin uudelleen ohjausta tehtäessä  antaa varoituksen  “The router has detected that your current external network IP is not a public network IP, and the following services may not work normally.” eikä porttiohjaus sitten toimi.

APN on muutettu internet4. Mistähän vikaa pitäisi alkaa debugata ?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne

Joo, natin takana tuo harmillisesti edelleen on.

Buuttaa vielä kertaalleen reititin, jos ei auta niin ole yhteydessä vikailmoituspuolelle, niin voivat katsoa onko liittymän määrityksissä jotain pielessä vai onko niin, että se “julkinen IPv4 osoite” lisäpalvelu ei vielä ole aktivoitunut.

Itselläni ei ole työkaluja mobiililiittymien määrittelyjen tarkistamiseen, muuten olisin sen tehnyt.

5 kommenttia

sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • January 8, 2025

Jos katsot reitittimen “status-sivulta”, mitä se kertoo WAN-portissa olevaksi IP-osoitteeksi ?


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • January 8, 2025

Status sivulla saan 2 eri osoitetta

Public IP  85.XX.XXX.8

IP Address  10.XXX.XXX.143

 
Nämä pitäisi olla ilmeisesti samat,
jos osoite olisi julkinen

 

 
 

 

 

 

 


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • January 8, 2025

Joo, natin takana tuo harmillisesti edelleen on.

Buuttaa vielä kertaalleen reititin, jos ei auta niin ole yhteydessä vikailmoituspuolelle, niin voivat katsoa onko liittymän määrityksissä jotain pielessä vai onko niin, että se “julkinen IPv4 osoite” lisäpalvelu ei vielä ole aktivoitunut.

Itselläni ei ole työkaluja mobiililiittymien määrittelyjen tarkistamiseen, muuten olisin sen tehnyt.


  • January 8, 2025

Vaihtoehtoja vika/häiriöilmoitukselle, jos tarvis:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle/Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/Häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • January 14, 2025

Saitko ongelman selvitettyä ​@Hequli ? 😊