Skip to main content
Vastaus

Mobiililaajakaistan myynti standillä kertomatta määräaikaisuudesta

  • September 24, 2025
  • 9 kommenttia
  • 192 katselukerrat

Hei,

 

törmäsin toissapäivänä erittäin aggressiiviseen ständimyyjään joka onnistui myymään minulle mobiililaajakaistaliittymän kertomatta määräaikaisuudesta. En saanut mitään papereita / tilausvahvistusta nähtäväkseni. En myöskään ole allekirjoittanut mitään sopimusta. Myyjä kertoi vain hinnan ja että se hinta on vuoden voimassa. En siis päässyt missään lukemaan muita ehtoja eikä hän sanallakaan maininnut liittymän olevan määräaikainen. Kuulin tästä eilen kun soitin elisan aspaan ja yritin irtisanoa liittymän, joka ei siis vielä edes käytössä (vasta 2 viikon päästä). En siis tarkemman pohdinnan jälkeen kokenut liittymää tarpeelliseksi joten halusin irtisanoa sen.

Aspassa sanottiin, että eipä irtisanominen onnistukaan kun liittymässä määräaika. Kerroin hänellekin että kuulen asiasta vasta nyt ensimmäisen kerran kun omaelisassakaan ei aiheesta mainittu. Kyseenalaistin ständimyyjän toiminnan koska kyllähän asiakkaalla tulee olla oikeus tutustua dokumentteihin ja jos myöhemmin ilmenee tällainen aika oleellinen seikka, tulee olla oikeus vetäytyä sopimuksesta.

Eli miten on mahdollista tällainen vedättäminen? Aspan henkilö lupasi jättää “jollekin” soittopyynnön...”joskus” eli aika heikoilla kuluttaja on tällaisen pakkomyynnin edessä. Itse en tietenkään pääse tuota liittymää irtisanomaan. Onko tämä joku “hyväksi havaittu” tapa saada “tyytyväisiä” asiakkaita? Eli miten pääsen sopimuksesta eroon joka myyty minulle vilpillisesti?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Capybara

No niin, vihdoin asia ratkennut. Ständimyyjä soitti itse minulle eilen. Oli asianmukaisesti pahoillaan menettämistään provikoista, ei luonnollisesti siitä, että asikas ei ollut saanut oikeaa tietoa. Mutta kiva kun ratkesi parhain päin ja nyt jatkossa tiedän. että ruoho ei todellakaan ole vihreämpää oman operaattorin tuolla puolen.

 

9 kommenttia

Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 24, 2025

Ikävä kuulla tapahtuneesta! 😥 Palvelupisteillä tehdyistä sopimuksista tulee aina tilausvahvistus sähköpostiin sekä OmaElisaan näkyville, että voi tarvittaessa aina tarkistaa sieltä sovitut asiat. 😊

Hyvä, että asiasta on kirjattu soittopyyntö, että saat asian käsiteltyä.

 

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön ​@Capybara ! 🤗


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • September 24, 2025

Se tilausvahvistus ei paljon sähköpostissa lämmitä kun sen pääsee lukemaan vasta tämän myyntitilanteen jälkeen rauhassa kotona läppäriltä. Siinä vaiheessa se on jo myöhäistä ja sopimus elisan mukaan voimassa. Eihän tämä näin voi mennä. Onhan tuossa oltava joku aika jonka kuluessa on mahdollista oikeasti lukea ne dokumentit. Tämähän on huijaus kun asioista ei kerrota eikä niitä myöskään ole mahdollista lukea sopimuksesta kuten aikaisemmin on ollut tapana.


  • September 24, 2025

Laita OmaElisan kautta viestiä ja selvitä asia juurtajaksain, niin varmaan hoituu,

pääset sopimuksesta irti:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Vastaus tulee parissa päivässä.)


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • September 24, 2025

Kiitos Kimblez, tein ohjeistamallasi tavalla 👍🏻


  • September 24, 2025

Kiitos Kimblez, tein ohjeistamallasi tavalla 👍🏻

Ole hyvä, eiköhän se siitä lutviudu.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • October 1, 2025

No niin, vihdoin asia ratkennut. Ständimyyjä soitti itse minulle eilen. Oli asianmukaisesti pahoillaan menettämistään provikoista, ei luonnollisesti siitä, että asikas ei ollut saanut oikeaa tietoa. Mutta kiva kun ratkesi parhain päin ja nyt jatkossa tiedän. että ruoho ei todellakaan ole vihreämpää oman operaattorin tuolla puolen.

 


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 1, 2025

No niin, vihdoin asia ratkennut. Ständimyyjä soitti itse minulle eilen. Oli asianmukaisesti pahoillaan menettämistään provikoista, ei luonnollisesti siitä, että asikas ei ollut saanut oikeaa tietoa. Mutta kiva kun ratkesi parhain päin ja nyt jatkossa tiedän. että ruoho ei todellakaan ole vihreämpää oman operaattorin tuolla puolen.

 

Hyvä kun selvisi ja kiitos kun ilmoitit asiasta tänne. 💜 Poistiko hän määräaikaisuuden vai mikä tässä oli lopputulema?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • October 1, 2025

Irtisanottiin koko liittymä toiveeni mukaisesti. Näin on hyvä.

 


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 1, 2025

Irtisanottiin koko liittymä toiveeni mukaisesti. Näin on hyvä.

 

No niin on. Tärkeintä, että viimeistään lopussa löytyy yhteisymmärrys. 👍🏻