Tee vika/häiriöilmoitus, niin varmaan selviää:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Vaihtoehtoja:
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.
Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)
Soittakaa minulle Häiriöilmoitus
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset
Kyllä tuolla 39500 postinumeroalueella on sekä 4G, että 5G tukiasemia monia, joten ruuhkasta tuskin lienee kyse. Häiriöilmoituksen kautta varmasti selviää.
Toki voi olla, että käyttöpaikka on jonkin sortin katveessa, sitä ei voi tietämättä tarkempaa osoitetta arvioida, mutta vikapalvelussa osaavat sen kyllä katsoa.
Jos ratkaisua ei löydy, kannattaa katsoa paikallisen toimijan valokuitumahdollisuus.
Kannattaa vielä kokeilla reitittimen sijoittelua eri paikkoihin. Joissain tapauksissa yhteys onkin voinut lähteä pelittämään paremmin kun on laittanut ihan eri paikkaan kuin missä alunperin on ollut.
@sakarialanne hyvin katsoikin jo ja kertoili, että alueelta kyllä löytyy molempia tukiasemia ihan hyvin, mutta on mahdollista että osoite jää myös jonkinnäköiseen katveeseen. Voi myös olla mahdollista, että reititin yhdistää 700/800MHz -taajuusalueeseen mitkä ei anna ihan yhtä kovia nopeuksia kuin esimerkiksi 5G 3500MHz, jossa on enemmän kapasiteettia. Tukiasemaan voi myös olla etäisyyttä sen verran, että 3500MHz ei välttämättä kuulu tarpeeksi hyvin.
Jos reitittimen hallintasivu on tuttu, niin sieltä yleensä löytyy osio mistä pääsee katsomaan signaaliarvoja. Semmoisesta voi myös laittaa kuvan tänne 
Tervetuloa OmaYhteisöön @Ällistelijä!
Hei
ZTE:n ( Elisa) 5g purkki näyttää yhdistävän vain 4 g verkkoon ikaalisten keskustassa. Resetoin purkin, se antoi jonkinverran lisää nopeutta.
Testasitko reitittimen sijoittamista eri suuntaan, vai onko jo riittävä nopeus resetoinnin myötä? 
Kilpailijan yhteys voi toimia paremmin.