Skip to main content
Vastaus

Mokkula kysyi PIN-koodia

  • August 11, 2025
  • 4 kommenttia
  • 128 katselukerrat

Hei, mikä katkaisi nettiyhteyden ja DNA:n mokkula kysyi pin koodia. Yritin ensin selvittää asiaa itse. Huomasin että sinä päivänä oli alueella häiriö Elisan verkossa useita tunteja. Voiko tämä katkaista yhteyden/ mokkulan toiminnan? 

Minulla on ollut Elisan verkko puoli vuotta. Silloin omaguru auttoi. Hän unohti poistaa pin koodi kyselyn. Nyt tuli eteen tämä yhteysongelma mitä ei ole aikaisemmin ollut (DNA). 

Vieraaat ovat joskus huomanneet että kännykkä ei saa heti yhteyttä nettiin. 

Oli melko kallista saada mokkula toimivaksi.

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Jos PIN-kortin kysely on päällä, niin ei se automaattisesti yhdisty verkon  häiriön jälkeen.

Käytä sitä SIM- korttia vaikka puhelimessa, tai tabletissa ja ota SIM- kortin kysely pois. Mokkulan hallintasivultakin sen saa asetuksista pois päältä.

Se yhdistyy sitten automaattisesti aina verkon häiriönkin jälkeen.

4 kommenttia

  • Vastaus
  • August 11, 2025

Jos PIN-kortin kysely on päällä, niin ei se automaattisesti yhdisty verkon  häiriön jälkeen.

Käytä sitä SIM- korttia vaikka puhelimessa, tai tabletissa ja ota SIM- kortin kysely pois. Mokkulan hallintasivultakin sen saa asetuksista pois päältä.

Se yhdistyy sitten automaattisesti aina verkon häiriönkin jälkeen.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • August 11, 2025

Yritän kysyä Elisalta onko tällaiset häiriöt yleisiä ja onko yhteysongelmat asiakkaan maksettava. Sim kortin kysely tapahtui ensimmäistä kertaa. 


  • August 11, 2025

Onhan Mobiilinetin häiriöt yleisempiä, kuin kiinteän mutta eipä noita tuntikausia

kestäviä kuitenkaan tuhka tiheään esiinny.

Verkkoapurista voi tarkistella tilannetta

https://elisa.fi/verkkoapuri/

Tuoltakin löytyy  Häiriö ja huoltotiedotteita:

https://elisa.fi/asiakastiedotteet/

Ei asiakkaan tarvitse välttämättä maksaa/Omaguru yhteysongelmista.

Tekemällä vika/häiriöilmoituksen, niin selviää kyllä.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 12, 2025

Yritän kysyä Elisalta onko tällaiset häiriöt yleisiä ja onko yhteysongelmat asiakkaan maksettava. Sim kortin kysely tapahtui ensimmäistä kertaa. 

SIM-kortin PIN-kyselyn poisottamista varten sitä ei tarvitse mihinkään toiseen laitteeseen siirtää, vaan riittää kun kirjaudut mobiilireitittimen hallintasivulle ja otat asetuksista PIN-koodin kyselyn pois päältä.