Hommasin Huawei 5G CPE Max ulos sijoitetun laitteen ja asennuksen viime vuoden loppupuolella. Alkuun oli jonkin verran pätkimistä, jonka ajattelin menevän ohi päivityksellä, mutta näin ei valitettavasti tapahtunut. Tänään lauantaina klo 16 mennessä yhteys on mennyt poikki kuusi kertaa ja laite on pitänyt käynnistää uudelleen. Leffan katsominen ei juuri innosta, kun yhteys pitää käynnistää uudelleen ja uudelleen. Yhden päivän pätkimisennätys on kymmenisen kertaa. Tänään saatetaan päästä samoihin lukemiin.
Elisan tekninen tuki on ollut tosi avulias ja olemme käyneet läpi pätkimisen aikoja ja Elisalta nähdään, että laite tippuu verkosta aikana, jonka olen ilmoittanut. Tukiasemalle on modeemista matkaa vajaa 400 metriä ja tiellä ei ole isoja esteitä. Tukiasemallekin tehtiin kuulemma päivitys.
Sain eilen Elisalta ilmoituksen, että nyt odotellaan laitetoimittajalta ratkaisua asiaan. Tätä hieman kummastelen. Jos laitetoimittajalta odotellaan ratkaisua, niin se tarkoittaa sitä, että kaikissa ko. laitteissa on sama vika, jolloin luulisi, ettei laitteita myytäisi. Jos taas kaikissa laitteissa ei ole samaa vikaa, niin silloin tuntuisi järkevältä, että tämä meikäläisen laite menisi vaihtoon, koska se ei toimi.
Asuinalueella on alkanut Elisan mainoskampanja ”Kiinteästä 5G laajakaistasta”. En tiedä, miten 5G voi olla kiinteä, mutta naapureita olen kehottanut välttämään tätä mahdollisuutta siihen saakka kunnes Elisa saa ratkaistua verkon tai laitteiden ongelmat.
Postauksen pointti ei ole narista Elisan palvelusta, joka on tosiaan ollut erinomaista ongelman hoitamisen osalta, vaikka ongelma ei ole vielä ratkennutkaan vaan kehottaa tämän lukevia odottamaan ennen sopimuksen tekeviä, kunnes Elisalla on tarjota toimintavarmoja laitteita 5G ulkoyksiköksi.
Mahtaako muilla olla samanlaisia ongelmia tämän laitteen kanssa?