Vastattu

NAT Type 3


  • Tiedonhaluinen
  • 0 kommenttia

Moi

Miten saisin tuon nat type 3 vaihdettua? Olen kokeillut tilata tuon julkisen ip:n ja asettaa sen, mutta ei tunnu toimivan?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 29 August 2022, 16:15

Katso alkuperäinen viesti

32 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Moikka @Aki2 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Jos et jo löytänyt ratkaisua tai kerennyt soittelemaan meidän vianrajauspuolelle niin varmistathan vielä että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja että reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4? 😊

Jos ylläolevat on jo varmistettu niin oikein hyvä juttu 👍🏼 kiitos kun olitkin jo lisäillyt OmaYhteisö-profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Elisan asiakasnumerosi, kävin kurkkaamassa liittymän teknisiä tietoja ja jumppasin hieman sen kanssa, tämä on saattanut aiheuttaa sen että laite on pudonnut verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden, eli nyt jos käynnistelet purkin kokonaan uudestaan niin pelittäisikö nyt? 🙂

tunnukset on tilattu ja asetukset on vaihdettu internet4:si mutta edelleen herjaa että yhteys on tyyppi3 

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Yhteydenotto vaihtoehtoja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat. (Botti häipyy, kun vaan useammin yrittää)

Soittakaa minulle.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Voit laittaa myös yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle.

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

on jo soiteltu maksullisiin palvelunumeroihin ja sieltä kolmen tunnin odottamisen jälkeen ilmoitetaan että ei osata tehdä mitään joten yritetään tämän kautta sitte ilmeisesti vika on elisan pääs niinkuin kaikilla muillakin jokka täälä on samasta asiasta 

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

on jo soiteltu maksullisiin palvelunumeroihin ja sieltä kolmen tunnin odottamisen jälkeen ilmoitetaan että ei osata tehdä mitään joten yritetään tämän kautta sitte ilmeisesti vika on elisan pääs niinkuin kaikilla muillakin jokka täälä on samasta asiasta 

Jos et vielä ole laittanut, niin laita yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle

Lisäät vaan omaan profiiliisi asiakasnumerosi jos ei ole:

Tulee taatusti kuntoon.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moikka @Valitse itsellesi nimimerkki ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Käynnisteletkö laitteen uudelleen sillä tein täältä temppuja. Varmistele myös, että reitittimen profiiliin APN-kenttään on määritetty internet4.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Hei!

Minulla myös tuo nat 3 ongelma. Tilasin julkisen ip:n ja ei vain lähde toimimaan. APN osoite on myös muutettu internet. 

Käyttäjätaso 7

Hei!

Minulla myös tuo nat 3 ongelma. Tilasin julkisen ip:n ja ei vain lähde toimimaan. APN osoite on myös muutettu internet. 

Onhan se APN(Yhteyspiste) nyt internet4.

Kyllä on. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kiitos @T_ommy_P kun olitkin jo lisännyt Elisan asiakasnumerosi profiiliisi 👍🏼 pääsin kurkkaamaan liittymän teknisiä tietoja, ja siellä oli itse asiassa bittiä vinossa joten ei ihmekään, jos julkinen IP ei ole toiminut niin kuin sen pitäisi. Korjasin virheen liittymän tiedoissa, ja nyt kaikki näyttää hyvältä! Jos käynnistät reitittimen vielä uudelleen, pelittäisikö palvelu nyt? 😊 

Moro!

 

Kaikki tarvittavat on tehty nat3 tyypistä eroon pääsemiseksi eli:

 

Julkinen ip tilattu → APN internet4 → Laite käynnistetty uudelleen → On yhdistetty langattomasti ja langallisesti → ??

 

Kaikki tehty moneen kertaan ja useampana päivänä. Nat3 on ja pysyy. Omagurullekin soiteltu mutta ei vaan toimi.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Moro!

 

Kaikki tarvittavat on tehty nat3 tyypistä eroon pääsemiseksi eli:

 

Julkinen ip tilattu → APN internet4 → Laite käynnistetty uudelleen → On yhdistetty langattomasti ja langallisesti → ??

 

Kaikki tehty moneen kertaan ja useampana päivänä. Nat3 on ja pysyy. Omagurullekin soiteltu mutta ei vaan toimi.

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset

klikkaamalla nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

Moderaattorit sitten saavat

rukkailtua varmaankin asian kuntoon.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Moro!

 

Kaikki tarvittavat on tehty nat3 tyypistä eroon pääsemiseksi eli:

 

Julkinen ip tilattu → APN internet4 → Laite käynnistetty uudelleen → On yhdistetty langattomasti ja langallisesti → ??

 

Kaikki tehty moneen kertaan ja useampana päivänä. Nat3 on ja pysyy. Omagurullekin soiteltu mutta ei vaan toimi.

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset

klikkaamalla nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

Moderaattorit sitten rukkailevat varmaankin asian kuntoon.

 

 

Jees! Lisäilin tiedot profiiliin! Toivottavasti tekevät taikojaan Elisalla.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Jees! Lisäilin tiedot profiiliin! Toivottavasti tekevät taikojaan Elisalla.

Ehkä tekevät , jos huomaavat tämän ketjun. Jos asialla on kiire , niin laita viestiä aspaan.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Moro!

 

Kaikki tarvittavat on tehty nat3 tyypistä eroon pääsemiseksi eli:

 

Julkinen ip tilattu → APN internet4 → Laite käynnistetty uudelleen → On yhdistetty langattomasti ja langallisesti → ??

 

Kaikki tehty moneen kertaan ja useampana päivänä. Nat3 on ja pysyy. Omagurullekin soiteltu mutta ei vaan toimi.

Lisää omaan profiiliisi asiakasnumero jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset

klikkaamalla nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

Moderaattorit sitten rukkailevat varmaankin asian kuntoon.

 

 

Jees! Lisäilin tiedot profiiliin! Toivottavasti tekevät taikojaan Elisalla.

Tuolla tietenkin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja vastaisuudenkin varalle:

ChattaaOmaelisassa 

Lähetä viesti Facebookissa 
Lähetä viesti Twitterissä

Soittakaa minulle: Häiriöilmoituskin onnistuu

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden/viikonloput/juhlapyhät.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassakin voi viestitellä:

Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö.

Voi tehdä häiriöilmoituksenkin.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Tein ns. vikailmoituksen aspan käskystä. Eiköhän se sitä kautta ratkea nopeiten, toivottavasti.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Tein ns. vikailmoituksen aspan käskystä. Eiköhän se sitä kautta ratkea nopeiten, toivottavasti.

Varmaankin ratkeaa.

 

 

EDIT 6.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kurkkasin @jusssakkk mobiililaajakaistaliittymän tekniset tiedot ja jostain syystä vaikka julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu oli avautunut normaalisti, sen tiedot eivät olleet päivittynyt ihan sinne sinun reitittimellesi asti 🤔 jumppasin vähän liittymän kanssa ja nyt kaikki näyttää buenolta, jos käynnistelet purkin vielä ihan kokonaan uudelleen niin pelittäisikö nyt? 😊 

Älä @jusssakkk muuten ihmettele, siirsin avaamasi keskustelun kommentit täältä tänne vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta 🙂 NAT puhututtaa paljon OmaYhteisössä niin pyrimme pitämään muutaman isomman keskustelun auki keskitetysti jotta muut samojen ongelmien kanssa painivat löytäisivät avun mahdollisimman helposti vanhemmista kommenteista. 👍🏼 Kiva kun olit löytänyt tiesi OmaYhteisöön, tervetuloa vielä omasta puolestani! 🎉 

Ja homma toimii nyt! Kiitoksia! 

 

Ihmettelinkin, jotain alkoi tapahtumaan kun kävi netti alhaalla. 😄 

 

Ehkä tästä viisastuneena voisi tsekata muillekin heti julkisen ip tilattuaan, että tiedot varmasti siirtyneet. Vähentää ainakin asiakkaiden päänvaivaa!

Mutta kaikin puolin nopeasti kyllä löytyi ratkaisu tähän ongelmaan. Kiitos vielä siittä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Huippujuttu @jusssakkk että tuli tällä kuntoon! 🎉 Suljin samalla asiakkuudellasi olevan häiriöilmoituksen, jotta et turhaan saa enää häiriöilmoituspuolelta yhteydenottoa nyt kun asia saatiinkin jo ratkaistua. 😊 

Onneksi verrattuna siihen volyymiin millä julkisen IP-osoitteen lisäpalveluita on aktivoitu, niin aivan marginaalisessa osassa ovat nämä keissit missä on mitään häiriöitä tai virhettä joko aktivointivaiheessa tai myöhemmin. 🙂 Sen puolesta ei siis ole mielekästä manuaalisesti tarkistaa jokaista avattua lisäpalvelua. Järjestelmät tunnistavat automaatiolla ison osan näistä harvoista virhetilaan päätyneistä lisäpalveluista ja liittymistä ja pyrkii aktiivisesti päivittämään esimerkiksi verkon puolelle korjattuja tietoja, mutta joskus järjestelmä tarvitsee manuaalista apua meiltä elisalaisilta tai esimerkiksi juurikin päätelaitteen uudelleenkäynnistyksen. 🤔

Asiakkaalle ja loppukäyttäjälle tämä on tottakai tosi kurja tilanne kun kaikki käyttöönotosta muihin tee-se-itse-jippoihin on jumpattu läpi eikä mikään ratkaise tilannetta ennen yhteydenottoa asiakaspalvelun häiriöilmoituspuolelle. 😥 Etsitään aktiivisesti ratkaisuja näihin jäljellä oleviin sitkeisiin julkisen IP-palvelun aktivointiin liittyviin ongelmiin, esim. vielä viime vuonna virhetilanteita tuli aika paljon roimemmin vastaan mutta järjestelmistä ollaan saatu monit bugit jo liiskattua ja kehitys on vain etiäpäin. 💪🏼 Täydellisessä maailmassa aktivoinnissa ja käyttöönotossa ei tulisi vastaan ollenkaan vikoja, sehän olisi paras sekä meille että asiakkaille. 😅 

Hyvä että tosiaan keksit täällä kysyä apua, niin saatiin nopeasti ongelma ratkaistua! 🤗 Ja kiitos myös että kuittasit vielä tännekin että saatiin hommat pelittämään niin kuin pitääkin. 💙

Sama ongelma täällä, on julkinen ip ja APN on Internet4. 

Tosin olen sillanut modeemin toiseen reitittimeen, mutta siitäkin on portin ohjaukset, upnp, dmz, jne jne kaikki päällä ja silti on Nat3

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Moikka @IkonenJari ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön! 😎 

Tuolla oli myös joku bitti vinossa niin tein temppuja tolle mobiililaajakaistaliittymälle. 😊 Käynnistäthän laitteet vielä uudelleen niin ne nousee takas verkkoon, ja kerrothan sitten että auttoiko tuo. 👍

Moikka @IkonenJari ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön! 😎 

Tuolla oli myös joku bitti vinossa niin tein temppuja tolle mobiililaajakaistaliittymälle. 😊 Käynnistäthän laitteet vielä uudelleen niin ne nousee takas verkkoon, ja kerrothan sitten että auttoiko tuo. 👍

Näyttäs toimineen, kiva hakkaa päätä seinään pari vuotta ja koikeilla kaikki ohjeet aakkosjärjestyksessä läpi, vaan että joku muu korjaa sen sit muutamassa minuutissa kun kysyy. Heh. Kiitos kovasti ja anteeksi.

Olisiko mahdollista saada tännekkin apua kyseisen asian kanssa? Olen nyt yrittänyt tehdä muutoksia ja olla eri asiakaspalvelijoihin yhteydessä mutta ei sitä vain saada toimimaan! Seuraava vaihtoehto on vaihtaa liittymä operaattoria kun tuntuu ettei vikaa osaa kukaan korjata… kiitoksia jo valmiiksi!

Käyttäjätaso 7

Toista vuotta nyt kamppaillut tämän asian kanssa enkä vaan saa hommaa toimimaan! Mikä harmittavinta olla kipeänä eikä pysty pelaamaan niin päätin tarttua härkää sarvista! 😂

 

Älä laita tänne asiakasnumeroa ym. henkilökohtaista, kun julkinen paikka.

Lisää asiakasnumerosi Omaan profiiliisi:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili.

Osallistu keskusteluun