Vastattu

NAT Type 3



Näytä ensimmäinen kirjoitus

41 kommenttia

Toista vuotta nyt kamppaillut tämän asian kanssa enkä vaan saa hommaa toimimaan! Mikä harmittavinta olla kipeänä eikä pysty pelaamaan niin päätin tarttua härkää sarvista! 😂

 

Älä laita tänne asiakasnumeroa ym. henkilökohtaista, kun julkinen paikka.

Lisää asiakasnumerosi Omaan profiiliisi:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili.

Koitin saada sotä poistettua jo aikaisemmin mutta ei saanut enää muokattua eikä poistettua! Laitoin ylläpitoonkin viestiä asiasta. En taas ajatellut ihan loppuun mutta kiitos!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Olisiko mahdollista saada tännekkin apua kyseisen asian kanssa? Olen nyt yrittänyt tehdä muutoksia ja olla eri asiakaspalvelijoihin yhteydessä mutta ei sitä vain saada toimimaan! Seuraava vaihtoehto on vaihtaa liittymä operaattoria kun tuntuu ettei vikaa osaa kukaan korjata… kiitoksia jo valmiiksi!

Tein toimenpiteen liittymällesi. Reititin täytyy käynnistää uudelleen. 😊 Onhan reitittimen hallintaan luotu uusi yhteysprofiili internet4 apn:llä?

Olisiko mahdollista saada tännekkin apua kyseisen asian kanssa? Olen nyt yrittänyt tehdä muutoksia ja olla eri asiakaspalvelijoihin yhteydessä mutta ei sitä vain saada toimimaan! Seuraava vaihtoehto on vaihtaa liittymä operaattoria kun tuntuu ettei vikaa osaa kukaan korjata… kiitoksia jo valmiiksi!

Tein toimenpiteen liittymällesi. Reititin täytyy käynnistää uudelleen. 😊 Onhan reitittimen hallintaan luotu uusi yhteysprofiili internet4 apn:llä?

En usko että on luotu koska en ole aikaisemmin saanut kyseistä neuvoa. Miten saan sen tehtyä vai saatko etä käytöllä tehtyä?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Olisiko mahdollista saada tännekkin apua kyseisen asian kanssa? Olen nyt yrittänyt tehdä muutoksia ja olla eri asiakaspalvelijoihin yhteydessä mutta ei sitä vain saada toimimaan! Seuraava vaihtoehto on vaihtaa liittymä operaattoria kun tuntuu ettei vikaa osaa kukaan korjata… kiitoksia jo valmiiksi!

Tein toimenpiteen liittymällesi. Reititin täytyy käynnistää uudelleen. 😊 Onhan reitittimen hallintaan luotu uusi yhteysprofiili internet4 apn:llä?

En usko että on luotu koska en ole aikaisemmin saanut kyseistä neuvoa. Miten saan sen tehtyä vai saatko etä käytöllä tehtyä?

En valitettavasti etänä sitä laitteellesi saa tehtyä, mutta laitteen omasta hallinnasta se onnistuu. Täällä on ohjeita: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/nettiliittymat/ip-osoitteet/ . Kerrotko mikä reititin siulla on käytössäsi? 😊

Olisiko mahdollista saada tännekkin apua kyseisen asian kanssa? Olen nyt yrittänyt tehdä muutoksia ja olla eri asiakaspalvelijoihin yhteydessä mutta ei sitä vain saada toimimaan! Seuraava vaihtoehto on vaihtaa liittymä operaattoria kun tuntuu ettei vikaa osaa kukaan korjata… kiitoksia jo valmiiksi!

Tein toimenpiteen liittymällesi. Reititin täytyy käynnistää uudelleen. 😊 Onhan reitittimen hallintaan luotu uusi yhteysprofiili internet4 apn:llä?

En usko että on luotu koska en ole aikaisemmin saanut kyseistä neuvoa. Miten saan sen tehtyä vai saatko etä käytöllä tehtyä?

En valitettavasti etänä sitä laitteellesi saa tehtyä, mutta laitteen omasta hallinnasta se onnistuu. Täällä on ohjeita: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/nettiliittymat/ip-osoitteet/ . Kerrotko mikä reititin siulla on käytössäsi? 😊

Minulla on (zte model: mc801a) 5g reititin käytössä

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Olisiko mahdollista saada tännekkin apua kyseisen asian kanssa? Olen nyt yrittänyt tehdä muutoksia ja olla eri asiakaspalvelijoihin yhteydessä mutta ei sitä vain saada toimimaan! Seuraava vaihtoehto on vaihtaa liittymä operaattoria kun tuntuu ettei vikaa osaa kukaan korjata… kiitoksia jo valmiiksi!

Tein toimenpiteen liittymällesi. Reititin täytyy käynnistää uudelleen. 😊 Onhan reitittimen hallintaan luotu uusi yhteysprofiili internet4 apn:llä?

En usko että on luotu koska en ole aikaisemmin saanut kyseistä neuvoa. Miten saan sen tehtyä vai saatko etä käytöllä tehtyä?

En valitettavasti etänä sitä laitteellesi saa tehtyä, mutta laitteen omasta hallinnasta se onnistuu. Täällä on ohjeita: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/nettiliittymat/ip-osoitteet/ . Kerrotko mikä reititin siulla on käytössäsi? 😊

Minulla on (zte model: mc801a) 5g reititin käytössä

Tuolle mallille näemmä löytyy ihan ohjeet: https://static.elisa.com/v2/image/2tqybbhjs47b/631akbIw8sh9JW2guJHG9o/ZTE_MC801A_siltaus.pdf . Eli tuon ekan ohjeen mukaisesti. Siltaavaan tilaan ei tarvitse siis laittaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Saitko @Ihku homman kuntoon? 😊

Moikka, mulla myös ongelma pleikka 4:sessa. Nat tyyppi 3 ei vaihdu pois. Julkinen ip tilattu ja vaihdettu reitittimen asetuksissa internet4.

 

Käytössä zyxel ulkoreititin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka, mulla myös ongelma pleikka 4:sessa. Nat tyyppi 3 ei vaihdu pois. Julkinen ip tilattu ja vaihdettu reitittimen asetuksissa internet4.

 

Käytössä zyxel ulkoreititin.

Tarkistin liittymäsi ja siellä kaikki edellytykset toiminnalle on valmiina. 😊 Onko tuo muutos tehty asetuksiin juurikin ulkoreitittimen asetuksiin? Onko sisällä erillinen reititin vielä tuon perässä?

Joo kyllä sisällä on vielä erillinen boksi. Eli siihen pitäisi tehdä jotain muutoksia?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Joo kyllä sisällä on vielä erillinen boksi. Eli siihen pitäisi tehdä jotain muutoksia?

Millainen laite se on?

Huawei B315S-22 3G/4G WiFi-reititin

Netin toimivuuden kanssa on ollut hurjasti ongelmia. Pätkii jatkuvasti ja nopeudet heittelee. Ulkoboksi auttaa vähän.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Huawei B315S-22 3G/4G WiFi-reititin

Netin toimivuuden kanssa on ollut hurjasti ongelmia. Pätkii jatkuvasti ja nopeudet heittelee. Ulkoboksi auttaa vähän.

Suosittelen suoraan harkitsemaan tuon reitittimen tilalle jotain muuta ratkaisua kuten esimerkiksi mesh-laitteita. Tuon reititin todennäköisesti aiheuttaa tuon nat-ongelman. Miten suuri asunto on kyseessä eli miten suurella alueen haluat wifillä kattaa?

Reilut 200 neliötä kahdessa kerroksessa. Käytössä nyt myös tällainen: TP-LINK RE200 Dual-band -WiFi-vahvistin.

Voisko reitittimen vaihto auttaa myös verkon nopeuteen? Harkinnassa ollut myös ulkoinen antenni. Nyt ulkoboksina mitä ilmeisimmin tämä: ZyXEL LTE7480 -LTE-modeemi

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Voisko reitittimen vaihto auttaa myös verkon nopeuteen? Harkinnassa ollut myös ulkoinen antenni. Nyt ulkoboksina mitä ilmeisimmin tämä: ZyXEL LTE7480 -LTE-modeemi

 

Kyllä voi melkoisella varmuudella veikata, että MESH-laitteiden vaihtaminen nykyisen ratkaisusi tilalle parantaisi langattoma  lähiverkkosi toimivuutta.

Zyxel-ulkoreititin jäisi ennalleen, ei siihen mitään ulkoantennia tarvitse.

Muut laitteet pois ja niiden tilalle Elisa Wifi L.

https://elisa.fi/netti/wifi/

Jos kk-maksullinen palvelu ei innosta, laitteita voi ostaa myös kertamaksulla.

Jos asut 5G-verkon alueella, käy tutustumassa https://elisa.fi/netti/omakotitalot/5g-kotinetti/ 

Täytyy kokeilla uusia laitteita josko alkais pelittämään paremmin. Sen verran katvealueella asun, että ihan helppoa ei ilmeisesti ole saada nettiä nopeaksi.

Osallistu keskusteluun