Vastattu

NAT type "strict", ZTE mc801a

  • 6 kesäkuu 2021
  • 4 kommenttia
  • 111 katselukerrat

Moro! Ajattelin kysäistä täältä, että osaisiko kukaan neuvoa kun en tunnu saavan nat-tyyppiä mobiililaajakaistastani mitenkään pois "strict" tilasta, liittymänä on Elisan 5G 300M.

Olen tilannut Elisan vaihtuva julkinen IP lisäpalvelun ja laittanut internet4 APN:n mutta mikään ei tunnu auttavan.

Kyseinen ongelma on vaivannut jo jonkin aikaa ja mikään ei tunnu auttavan, olen päivittänyt reitittimeni (ZTE mc801a) firmwaret, yrittänyt eri tietokoneella ja eri kellonaikoihin, palauttanut tehdasasetukset ja yrittänyt uudestaan, mikään ei toimi.

Hostnamena on IP-nat.elisa-mobile.fi eli natin takana ollaan kaikista yrityksistä huolimatta, mikä avuksi?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Santek 11 kesäkuu 2021, 12:22

Joo tosiaan tehdasasetukset on jo palautettu ja kokeiltu uudestaan mutta ei vaikutusta.

Laitoin asiakasnumeroni profiilini tietoihin.

 

epäilen vikaaa elisan päässä

Olit oikeassa, vika oli Elisan päässä ja korjaantui kun he nollasivat liittymän.

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4

Morjes @Santek ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Äh, kurjempi homma ettei tuo julkinen IP tunnu nyt pelittävän :confused:  lähtökohtaisesti jos julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun on tilannut ja asettanut internet4 APN:n reitittimen asetuksiin sen pitäisi riittää. Jos kurkkaat sivulle https://whatismyipaddress.com/ mitä tuo sanoo tuloksiksi? Voit halutessasi vaikka liittää kuvakaappaukset tähän päänäkymästä ja “Show Complete IP Details” linkin takaa, mutta peitäthän sitten kartat, koordinaatit ja itse IP-osoitteen niin ei tule tarkkaa lokaatiotietoa laitettua tänne :slight_smile:

Voisihan tuon reitittimen vielä resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille varmuuden vuoksi, ja asettaa internet4 APN:n vielä uudelleen. :thinking:

Voitaisiin myös vilkaista että onhan tuo julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu auennut meillä varmasti oikein ja sen tiedot päivittyneet verkkoon asti, lisäisitkö vielä oman profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin esimerkiksi asiakasnumerosi niin päästään kurkkaamaan tilanne? :blush: Kiitos!

Joo tosiaan tehdasasetukset on jo palautettu ja kokeiltu uudestaan mutta ei vaikutusta.

Laitoin asiakasnumeroni profiilini tietoihin.

 

Käyttäjätaso 1

Joo tosiaan tehdasasetukset on jo palautettu ja kokeiltu uudestaan mutta ei vaikutusta.

Laitoin asiakasnumeroni profiilini tietoihin.

 

epäilen vikaaa elisan päässä

Joo tosiaan tehdasasetukset on jo palautettu ja kokeiltu uudestaan mutta ei vaikutusta.

Laitoin asiakasnumeroni profiilini tietoihin.

 

epäilen vikaaa elisan päässä

Olit oikeassa, vika oli Elisan päässä ja korjaantui kun he nollasivat liittymän.

Osallistu keskusteluun