Skip to main content
Vastattu

NAT type "strict", ZTE MC801A


Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

286 kommenttia

  • 4382 kommenttia
  • 17. marraskuuta 2023
End_Catz kirjoitti:

Minulla on ZTE MC801A 5G -Reititin, Jostain syystä en voi asettaa Nat Type:ä Tilaan “Open”.

 

Olen kokeillut “NAT type "strict", ZTE MC801A” Ohjeen mukaan, mutta aluksi se näytti toimivan mutta yhteiden palattua ei kestä kauaa kunnes yhteys taas katkee eikä palaa. 

 

Minulla on tilattuna Julkinen IP-osoite 4G/5G. Tästä huolimatta yhteys ei toimi.

Sitähän voi kysäistä asiakaspalvelusta.

Ehkä sitten vaikka vika/häiriöilmoituksen teko:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja vastaisenkin varalle:

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21. 

Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Häiriöilmoituksetkin onnistuu

 

 

EDIT 21.11.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 681 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2023

Moikka @End_Catz ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön! 😎

Ootko käynnistäny laitteen uudelleen sen jälkeen kun muutat asetuksista julkisen ip:n käyttöön? 

Täällä vielä varuilta ohje miten tuon julkisen ip:n saa tuolla laitteella käyttöön. Löytyy tuolta kohdasta “Asetukset ja laitteen hallintaliittymä”. 😊

 

 

EDIT 21.11.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2023

otin hiukan selvää tästä ongelmasta, eli ilmeisesti reititin ei saa CA Varmennetta, kun reitittimessä on käytössä yhteyspisteenä “Internet4”. Oletus yhteyspisteessä verkko toimii normaalisti.

 

Miten saan varmenteen toimimaan?

 

 

EDIT 21.11.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 


  • 523 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2023

CA toimii vain kuormitettuna, tosin sulla on vain yksi taajuus tuossa listalla, joten toikohan se paikallasi ollenkaan. Mutta se ei julkiseen IP:hen sinällään liity.

Saatko missään vaiheessa julkista ip:tä? Kokeile vaikka täältä: https://www.myip.com/

HOST kohdassa ei saa lukea osoitteen perässä “nat.elisa-mobile.fi”

 

 

EDIT 21.11.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1572 kommenttia
  • 21. marraskuuta 2023

Älä @End_Catz ihmettele, siirsin kaikki kommentit aloittamastasi uudemmasta keskustelusta tänne vanhempaan keskusteluun, missä on juteltu samasta aiheesta. Tästä keskustelusta löytyy mm. kuvallisia ohjeita siihen, mitä asetuksia kannattaa kokeilla rukata. Löytyisikö täältä ongelmaan ratkaisua? 😊


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 8. tammikuuta 2024
Lautturi kirjoitti:

@Kalho95 ja @Sami255, käynnistäkää reitittimet uudelleen ja testataan toimisiko nyt 👍

Hei!
Juurikin tuossa hieman yli vuosi sitten asia korjaantui mallikkaasti. Kuitenkin ongelma tuli jälleen:) olisiko samat vippaskonstit mahdollista tehdä?


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+9
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 459 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2024

Oletko @Kalho95  vaihtanut mobiilireitintä tai resetoinut laitetta?  Oletkos tuon APN-asetuksen jo tarkastanut laitteelle? 🤔


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2024
Anspandeemus kirjoitti:

Oletko @Kalho95  vaihtanut mobiilireitintä tai resetoinut laitetta?  Oletkos tuon APN-asetuksen jo tarkastanut laitteelle? 🤔

aikanaan kyllä. Silloin hoitui kuntoon juurikin jonkun elisan työntekijän toimesta. Lainasin juuri tuossa eilen viestissäni sitä vastausta että “käynnistäkää reitittimet uudelleen ja testataan toimisiko nyt”.


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 681 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2024

Tarkistin liittymän teknisen puolen ja kaikki on sen osalta kunnossa. 😊👍 Kannattaa kokeilla vielä resetoida laite ja tehdä uudelleen toi APN-asetusten muutos.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 31. heinäkuuta 2024

Moro, 

Täälläkin riivaa tuon ZTE laitteen tiukka NAT. 

Voisiko liittymän päädyn asiat tarkistella? 

 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1886 kommenttia
  • 1. elokuuta 2024
tsalmi82 kirjoitti:

Moro, 

Täälläkin riivaa tuon ZTE laitteen tiukka NAT. 

Voisiko liittymän päädyn asiat tarkistella? 

 

Tarkistin liittymäsi ja kaikki edellytykset ovat kunnossa. 😊 Kannattaa vielä kokeilla resetoida reitittimesi ja luoda uudelleen APN-asetusten muutokset.


Osallistu keskusteluun