Vastattu

NAT type "strict", ZTE MC801A



Näytä ensimmäinen kirjoitus

284 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@Ahola Ikävä kuulla, että on ongelmia. Melkeinpä nyt kannattaa olla yhteydessä meidän vikapuolelle niin sitä kautta saadaan tarkemmin tutkittua liittymän ja verkon toimintaa https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Jatkan tähän ketjuun kun on samanlaista ongelmaa kuin valtaosalla osallistujista.

Julkinen IP-palvelu tilattu ja tilaus näkyy olevan vahvistettu.

Asiakaspalvelun chatin mukaan kaikki pitäisi olla OK

Vikailmoituksen puhelussa todettiin myös kaiken olevan OK, mutta ei siltikään toimi. Sieltä ehdotettiin seuraavaksi toimenpiteeksi SIM-kortin uusimista.

Asetukset modeemissa on nyt tehty kahteen kertaan resetoinnin kera. Siis APN vaihdettu internet4 ja asetettu oletukseksi. Asetuksen jälkeen modeemi käynnistetty uudestaan.

https://whatismyipaddress.com/ antaa eri IP-osoitteen kuin modeemissa on. Myös *****nat.elisa-mobile.fi  näkyy hostnamessa

 

En nyt ihan huvikseen viitsi uutta SIM-korttia hakea, enkä ainakaan maksaa sen aktivoinnista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Jatkan tähän ketjuun kun on samanlaista ongelmaa kuin valtaosalla osallistujista.

Julkinen IP-palvelu tilattu ja tilaus näkyy olevan vahvistettu.

Asiakaspalvelun chatin mukaan kaikki pitäisi olla OK

Vikailmoituksen puhelussa todettiin myös kaiken olevan OK, mutta ei siltikään toimi. Sieltä ehdotettiin seuraavaksi toimenpiteeksi SIM-kortin uusimista.

Asetukset modeemissa on nyt tehty kahteen kertaan resetoinnin kera. Siis APN vaihdettu internet4 ja asetettu oletukseksi. Asetuksen jälkeen modeemi käynnistetty uudestaan.

https://whatismyipaddress.com/ antaa eri IP-osoitteen kuin modeemissa on. Myös *****nat.elisa-mobile.fi  näkyy hostnamessa

 

En nyt ihan huvikseen viitsi uutta SIM-korttia hakea, enkä ainakaan maksaa sen aktivoinnista.



Tässä näyttäisi liittymän asetuksissa olevan virhe joka tämän aiheuttaa. Tämän korjaamiseksi täältä päästä täytyisi tehdä toimenpide, jolloin yhteys katkeaa hetkeksi ja vaatii reitittimen uudelleenkäynnistyksen. Onko tämä ok sinulle?

Jatkan tähän ketjuun kun on samanlaista ongelmaa kuin valtaosalla osallistujista.

Julkinen IP-palvelu tilattu ja tilaus näkyy olevan vahvistettu.

Asiakaspalvelun chatin mukaan kaikki pitäisi olla OK

Vikailmoituksen puhelussa todettiin myös kaiken olevan OK, mutta ei siltikään toimi. Sieltä ehdotettiin seuraavaksi toimenpiteeksi SIM-kortin uusimista.

Asetukset modeemissa on nyt tehty kahteen kertaan resetoinnin kera. Siis APN vaihdettu internet4 ja asetettu oletukseksi. Asetuksen jälkeen modeemi käynnistetty uudestaan.

https://whatismyipaddress.com/ antaa eri IP-osoitteen kuin modeemissa on. Myös *****nat.elisa-mobile.fi  näkyy hostnamessa

 

En nyt ihan huvikseen viitsi uutta SIM-korttia hakea, enkä ainakaan maksaa sen aktivoinnista.



Tässä näyttäisi liittymän asetuksissa olevan virhe joka tämän aiheuttaa. Tämän korjaamiseksi täältä päästä täytyisi tehdä toimenpide, jolloin yhteys katkeaa hetkeksi ja vaatii reitittimen uudelleenkäynnistyksen. Onko tämä ok sinulle?

Käy hyvin, vaikka heti.

Kannattaa varmaan näistä ongelmien ratkaisuista olla yhteydessä siihen viralliseen vikapalvelun henkiökuntaan. Se kuitenkin taitaa olla monella se 1. vaihtoehto lähteä vikaa selvittämään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Jatkan tähän ketjuun kun on samanlaista ongelmaa kuin valtaosalla osallistujista.

Julkinen IP-palvelu tilattu ja tilaus näkyy olevan vahvistettu.

Asiakaspalvelun chatin mukaan kaikki pitäisi olla OK

Vikailmoituksen puhelussa todettiin myös kaiken olevan OK, mutta ei siltikään toimi. Sieltä ehdotettiin seuraavaksi toimenpiteeksi SIM-kortin uusimista.

Asetukset modeemissa on nyt tehty kahteen kertaan resetoinnin kera. Siis APN vaihdettu internet4 ja asetettu oletukseksi. Asetuksen jälkeen modeemi käynnistetty uudestaan.

https://whatismyipaddress.com/ antaa eri IP-osoitteen kuin modeemissa on. Myös *****nat.elisa-mobile.fi  näkyy hostnamessa

 

En nyt ihan huvikseen viitsi uutta SIM-korttia hakea, enkä ainakaan maksaa sen aktivoinnista.



Tässä näyttäisi liittymän asetuksissa olevan virhe joka tämän aiheuttaa. Tämän korjaamiseksi täältä päästä täytyisi tehdä toimenpide, jolloin yhteys katkeaa hetkeksi ja vaatii reitittimen uudelleenkäynnistyksen. Onko tämä ok sinulle?

Käy hyvin, vaikka heti.

Kannattaa varmaan näistä ongelmien ratkaisuista olla yhteydessä siihen viralliseen vikapalvelun henkiökuntaan. Se kuitenkin taitaa olla monella se 1. vaihtoehto lähteä vikaa selvittämään.

Nytpä on korjattu, käynnisteletkö reitittimen uudestaan?

Katsoinkin, että olit asiasta meille soitellut ja tätä ongelmaa ei tosiaan oltu huomattu. Vien samalla asiasta palautetta eteenpäin kyseiselle henkilölle.

Jatkan tähän ketjuun kun on samanlaista ongelmaa kuin valtaosalla osallistujista.

Julkinen IP-palvelu tilattu ja tilaus näkyy olevan vahvistettu.

Asiakaspalvelun chatin mukaan kaikki pitäisi olla OK

Vikailmoituksen puhelussa todettiin myös kaiken olevan OK, mutta ei siltikään toimi. Sieltä ehdotettiin seuraavaksi toimenpiteeksi SIM-kortin uusimista.

Asetukset modeemissa on nyt tehty kahteen kertaan resetoinnin kera. Siis APN vaihdettu internet4 ja asetettu oletukseksi. Asetuksen jälkeen modeemi käynnistetty uudestaan.

https://whatismyipaddress.com/ antaa eri IP-osoitteen kuin modeemissa on. Myös *****nat.elisa-mobile.fi  näkyy hostnamessa

 

En nyt ihan huvikseen viitsi uutta SIM-korttia hakea, enkä ainakaan maksaa sen aktivoinnista.



Tässä näyttäisi liittymän asetuksissa olevan virhe joka tämän aiheuttaa. Tämän korjaamiseksi täältä päästä täytyisi tehdä toimenpide, jolloin yhteys katkeaa hetkeksi ja vaatii reitittimen uudelleenkäynnistyksen. Onko tämä ok sinulle?

Käy hyvin, vaikka heti.

Kannattaa varmaan näistä ongelmien ratkaisuista olla yhteydessä siihen viralliseen vikapalvelun henkiökuntaan. Se kuitenkin taitaa olla monella se 1. vaihtoehto lähteä vikaa selvittämään.

Nytpä on korjattu, käynnisteletkö reitittimen uudestaan?

Katsoinkin, että olit asiasta meille soitellut ja tätä ongelmaa ei tosiaan oltu huomattu. Vien samalla asiasta palautetta eteenpäin kyseiselle henkilölle.

Kiitos, alkoi heti pelaamaan.

Hei, 

 

Minulla sama ongelma kuin muilla. Laitteena toimii ZTE MF286D. Julkinen ip on otettu käyttöön ja kaikki konstit alkaa oleen käytetty. Tämäkö siis korjaantuu sieltä Elisan päästä? 

Hei, 

 

Minulla sama ongelma kuin muilla. Laitteena toimii ZTE MF286D. Julkinen ip on otettu käyttöön ja kaikki konstit alkaa oleen käytetty. Tämäkö siis korjaantuu sieltä Elisan päästä? 

Hyvinkin todennäköisesti.

Jos et jo ole, niin käy lisäämässä asiakasnumerosi profiiliin, jotta pääsevät heti hoitamaan asian, kun lukevat viestisi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Hei, asiakasnumeroni on nyt profiilissani. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Hei, asiakasnumeroni on nyt profiilissani. 

Kiitoksia. Voitais tosiaan täältä päästä tuota liittymää vähän ronkkia niin sopiiko, että tehdään toimenpide tässä jossain vaiheessa tänään? Se aiheuttaa liittymälle lyhyen katkoksen.

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Hei, asiakasnumeroni on nyt profiilissani. 

Kiitoksia. Voitais tosiaan täältä päästä tuota liittymää vähän ronkkia niin sopiiko, että tehdään toimenpide tässä jossain vaiheessa tänään? Se aiheuttaa liittymälle lyhyen katkoksen.

Kyllä sopii. Liittymän voi katkaista milloin vain. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Hei, asiakasnumeroni on nyt profiilissani. 

Kiitoksia. Voitais tosiaan täältä päästä tuota liittymää vähän ronkkia niin sopiiko, että tehdään toimenpide tässä jossain vaiheessa tänään? Se aiheuttaa liittymälle lyhyen katkoksen.

Kyllä sopii. Liittymän voi katkaista milloin vain. 

Toimenpide on nyt tehty niin käynnistelepä reititin uudelleen niin pitäis kaiken toimia mallikkaasti. :)

Modeemin asetuksiin vaihdettu internet4 ja modeemi saa ilmeisemminkin oman ip-osoitteen (ei NAT). Xbox kuitenkin ilmoittaa että NAT -tyyppi olisi Strict. 

Mikäköhän avuksi?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Modeemin asetuksiin vaihdettu internet4 ja modeemi saa ilmeisemminkin oman ip-osoitteen (ei NAT). Xbox kuitenkin ilmoittaa että NAT -tyyppi olisi Strict. 

Mikäköhän avuksi?

Jos laitat vielä sun asiakasnumeron tonne profiilin yksityisiin tietoihin niin me voidaan vilkaista, että onko liittymän puolella kaikki kunnossa? Ja jos tarvitsee toimenpiteitä tehdä niin onko se OK tehdä missä vaiheessa tahansa? Aiheuttaa tosiaan pienen katkoksen liittymälle. 

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Hei, asiakasnumeroni on nyt profiilissani. 

Kiitoksia. Voitais tosiaan täältä päästä tuota liittymää vähän ronkkia niin sopiiko, että tehdään toimenpide tässä jossain vaiheessa tänään? Se aiheuttaa liittymälle lyhyen katkoksen.

Kyllä sopii. Liittymän voi katkaista milloin vain. 

Toimenpide on nyt tehty niin käynnistelepä reititin uudelleen niin pitäis kaiken toimia mallikkaasti. :)

Tämä tosiaan auttoi, kiitokset siitä!

 

Olisiko mahdollista vielä saada tietoon mikä teknologinen ratkaisu onnistuu korjaamaan tämän vian. Onko se vain mahdollista suorittaa Elisan päästä, vai onnistuuko kuluttaja tehdä saman kotoa käsin? 

 

Modeemin asetuksiin vaihdettu internet4 ja modeemi saa ilmeisemminkin oman ip-osoitteen (ei NAT). Xbox kuitenkin ilmoittaa että NAT -tyyppi olisi Strict. 

Mikäköhän avuksi?

Jos laitat vielä sun asiakasnumeron tonne profiilin yksityisiin tietoihin niin me voidaan vilkaista, että onko liittymän puolella kaikki kunnossa? Ja jos tarvitsee toimenpiteitä tehdä niin onko se OK tehdä missä vaiheessa tahansa? Aiheuttaa tosiaan pienen katkoksen liittymälle. 

Tiedot lisätty profiiliin, muutoksia on ihan OK tehdä missä vaiheessa vain. On vielä rajatussa käytössä tuo 5G

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tervetuloa OmaYhteisöön @Strictnat 
Lisäile tosiaan asiakasnumero sun yksityisiin profiilitietoihin niin voidaan täältä päästä katsoa onko liittymällä kaikki kunnossa ja tehdään sitten tarvittaessa toimenpide sille liittymälle.

Hei, asiakasnumeroni on nyt profiilissani. 

Kiitoksia. Voitais tosiaan täältä päästä tuota liittymää vähän ronkkia niin sopiiko, että tehdään toimenpide tässä jossain vaiheessa tänään? Se aiheuttaa liittymälle lyhyen katkoksen.

Kyllä sopii. Liittymän voi katkaista milloin vain. 

Toimenpide on nyt tehty niin käynnistelepä reititin uudelleen niin pitäis kaiken toimia mallikkaasti. :)

Tämä tosiaan auttoi, kiitokset siitä!

 

Olisiko mahdollista vielä saada tietoon mikä teknologinen ratkaisu onnistuu korjaamaan tämän vian. Onko se vain mahdollista suorittaa Elisan päästä, vai onnistuuko kuluttaja tehdä saman kotoa käsin? 

 

Kyse on mobiililiittymän provisiointitiedoista eli minkälaisilla parametreillä se on verkkoon luotu. Korjausta ei ole mahdollista tehdä asiakkaan toimesta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Modeemin asetuksiin vaihdettu internet4 ja modeemi saa ilmeisemminkin oman ip-osoitteen (ei NAT). Xbox kuitenkin ilmoittaa että NAT -tyyppi olisi Strict. 

Mikäköhän avuksi?

Jos laitat vielä sun asiakasnumeron tonne profiilin yksityisiin tietoihin niin me voidaan vilkaista, että onko liittymän puolella kaikki kunnossa? Ja jos tarvitsee toimenpiteitä tehdä niin onko se OK tehdä missä vaiheessa tahansa? Aiheuttaa tosiaan pienen katkoksen liittymälle. 

Tiedot lisätty profiiliin, muutoksia on ihan OK tehdä missä vaiheessa vain. On vielä rajatussa käytössä tuo 5G

Korjaava toimenpide on nyt tehty. Käynnistele reitittimesi uudelleen ja testaa, että lähteekö yhteys sen jälkeen rokkaamaan? :)

 

Asiakaspalvelussa eivät osanneet auttaa ja ohjasivat etsimään täältä apua. Eli ongelmana on se, että otin käyttöön tuon julkisen ip-osoitteen ja vaihdoin ohjeiden mukaan APN internet4:seen. Vieläkin PS5 huutelee että Nat type 3 pysyy. Lueskelin, että muutamalla ollut sama ongelma ja ratkaisu nähtävästi saatu kun ovat Elisan päässä tehneet jotain.

Lisäksi sain uuden sim kortin, aktivoin sen juuri ja vaihdoin julkiseksi. Ei toimi.

Käykää tekee ne teidän simsalabi taiat siellä nyt. Hermo menee kun pitäs olla niin tsiptsap ja osaa ite käydä purkin sisällä eikä lähde skulaa. Sit soitella törkeen kalliiseen omakurulle joka toteaa 10 min myöhemmin että kaikki kunnossa. Hirvee homma ollut.

 

Tiedot lisätty profiiliin, muutoksia on ihan OK tehdä missä vaiheessa vain. On vielä rajatussa käytössä tuo 5G

Korjaava toimenpide on nyt tehty. Käynnistele reitittimesi uudelleen ja testaa, että lähteekö yhteys sen jälkeen rokkaamaan? :)

Laite tosiaan kävi alhaalla kun tipahti 3G verkkoon, otin virrat pois ja laite palasi 5G verkon puolelle. 

Kuitenkaan tämä ei tuonut haluttua muutosta, NAT-tyyppi on edelleen Strict. 

Resetoin myös laitteen asetukset tehdasaseuksille laitteen asetussivuilta, tämäkään ei auttanut.

Yritin myös PDP-tyypillä ip4v6, ipv6 sekä ipv4 sekä yhteyspiste internet4 -asetuksella

Onko muilla toiminut ilman muurisääntöihin kajoamista, esim. upnp ?  

Hei,

Samaa ongemaa ton nat tyypin kanssa kuin muillakin. Voisiko sieltä päästä katsoa, että onko kaikki kunnossa ja tehdä tarvittaessa taikatemppuja?

Moro.

Itsellänikin ongelmia Nat typen kanssa. APN:t vaihdeltu internet 4:seen mutta PS5 vieläkin huutelee Nat type 3:sta. Apu kelpaisi! Kiitos!

Purkki on: Huawei Model: B715s - 23c jos tuo info auttaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei,

Samaa ongemaa ton nat tyypin kanssa kuin muillakin. Voisiko sieltä päästä katsoa, että onko kaikki kunnossa ja tehdä tarvittaessa taikatemppuja?

Täältä päästä tehty nyt taikoja niin käynnistelepä reititintä uudestaan?

 

Tiedot lisätty profiiliin, muutoksia on ihan OK tehdä missä vaiheessa vain. On vielä rajatussa käytössä tuo 5G

Korjaava toimenpide on nyt tehty. Käynnistele reitittimesi uudelleen ja testaa, että lähteekö yhteys sen jälkeen rokkaamaan? :)

Laite tosiaan kävi alhaalla kun tipahti 3G verkkoon, otin virrat pois ja laite palasi 5G verkon puolelle. 

Kuitenkaan tämä ei tuonut haluttua muutosta, NAT-tyyppi on edelleen Strict. 

Resetoin myös laitteen asetukset tehdasaseuksille laitteen asetussivuilta, tämäkään ei auttanut.

Yritin myös PDP-tyypillä ip4v6, ipv6 sekä ipv4 sekä yhteyspiste internet4 -asetuksella

Onko muilla toiminut ilman muurisääntöihin kajoamista, esim. upnp ?  

Ja asetitko tuon resetoinnin jälkeen ne APN asetukset vielä kertaalleen reitittimelle uudestaan?

Täältä päästä tehty nyt taikoja niin käynnistelepä reititintä uudestaan?

 

Ja asetitko tuon resetoinnin jälkeen ne APN asetukset vielä kertaalleen reitittimelle uudestaan?

Asetukset laitettu kohdilleen. sinänsä mielenkiintoista on että Xbox ilmoittaa että NAT on strict, mutta en ole törmännyt vielä ongelmiin nettipelien yms toiminnallisuuksien kanssa.

Voisiko kuitenkin olla että kun modeemi saa tuon julkisen ip-osoitteen, niin se kuitenkin toimisi vaikka xbox ei tuota jostainsyystä tunnista.

upnp -asetuksen jos modeemista laittaa päälle niin NAT muuttuu Open-tilaan. Toki tuo upnp ei ole ihan turvallisin asetus useammanlaitteen verkossa 

Osallistu keskusteluun