Vastattu

NAT type "strict", ZTE MC801A



Näytä ensimmäinen kirjoitus

284 kommenttia

@Kalho95 ja @Sami255, käynnistäkää reitittimet uudelleen ja testataan toimisiko nyt 👍

Toimii nyt. Kiitos

Käyttäjätaso 1

@Kalho95 ja @Sami255, käynnistäkää reitittimet uudelleen ja testataan toimisiko nyt 👍

Ei tapahtunu muutosta ainakaan mulla. Vieläkin näyttää tuon natin "strict".

Onko uPnP päällä???

Ei ole päällä

No laita , niin selviää auttaako. On se muilla auttanut.

Kokeilin laittaa päälle jo eilen eikä muutosta. Nyt laitoin taas päälle niin edelleen sama strict

Ok. Sitten ilmeisesti aspa ei ole tehnyt ihan kaikkea mitä pitää.

Kiitokset, nyt sain toimimaan. Poistin tuon edellisen internet4 profiilin ja tein sen uudestaan.

saitteko toimimaan ku itellä on sama vika :D 

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Hei @Mauno94 ja @welhot sekä tervetuloa OmaYhteisöön!

Olitko Mauno saanut ratkaisua tähän? Mikäli vielä ilmenee haasteita, niin lisäätkö asiakasnumeron OmaYhteisön profiiliin (ei julkinen), niin tarkistetaan täältä tilanne. Type1 on hieman haastavampi ja voi vaatia DMZ:n käyttöä, mutta Type2 on se normaali minkä saa tuolla julkisella IP:llä.

Olitko welho laitellut reitittimen profiilissa APN-kenttään: internet4 - Mikäli et vielä ole laittanut, niin käyhän se tekasemassa. Asiakasnumerosi oli profiilissa, niin tarkistin liittymän teknisen puolen ja se on OK.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

moi @Snouppi  joo homma hoidettu ja nyt toimii. asia saatiin toimimaan sillä että otettiin uudelleen käyttöön julkinen ip osoite.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Hei. Täälläkin tilattu julkinen ip mutta silti strict nattia pukkaa. Voiko tehdä jotain?

modeemi huawei b715

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @jakezor, jos olit kerennyt jo reitittimelle vaihtaa APN-osoitteeksi internet4, niin lisäiletkö vielä Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? 🙂 Päästään kurkkaamaan liittymän tekniset tiedot läpi ja tarvittaessa jumppaamaan etänä liittymälle toimenpiteen, mikä pudottaa liittymän verkosta kunnes käynnistelet laitteen uudestaan. 👍🏼

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Morjes @jakezor, jos olit kerennyt jo reitittimelle vaihtaa APN-osoitteeksi internet4, niin lisäiletkö vielä Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? 🙂 Päästään kurkkaamaan liittymän tekniset tiedot läpi ja tarvittaessa jumppaamaan etänä liittymälle toimenpiteen, mikä pudottaa liittymän verkosta kunnes käynnistelet laitteen uudestaan. 👍🏼

 

apn on kyllä otettu käyttöön. Nyt pitäisi näkyä asiakastiedotkin

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Morjes @jakezor, jos olit kerennyt jo reitittimelle vaihtaa APN-osoitteeksi internet4, niin lisäiletkö vielä Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisön profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? 🙂 Päästään kurkkaamaan liittymän tekniset tiedot läpi ja tarvittaessa jumppaamaan etänä liittymälle toimenpiteen, mikä pudottaa liittymän verkosta kunnes käynnistelet laitteen uudestaan. 👍🏼

 

apn on kyllä otettu käyttöön. Nyt pitäisi näkyä asiakastiedotkin

Korjattu! Käynnistelehän reititintä vielä uudelleen 🙂

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Hello, and my apologies for writing in English, but I don’t write in Finnish very good yet :( , but I speak it :) so you can reply in Finnish too if that is better for you.

I have similar problem.

My router is ZTE MC801a and julkinen IP has been opened, but in my Playstation 5 it still shows NAT3 and I cannot get it to NAT2.

I have opened ports in my router via port forwarding according to this: https://portforward.com/playstation-5/

From what I understand from the threads in this forum there is something that Elisa can do from it’s own side to make it work.

Thank you in advance for helping :)

 

 

EDIT 5.7.2023 // transferred this comment from here to an older thread discussing a similar issue with NAT -draakki 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Hello @Lemrogi  and welcome to OmaYhteisö!


I’ve made some magic from here and everything should work now. You can reboot your devices. If it’s not working yet, remember that you have to modify ZTE's profile and you need to place internet4 to APN-field from router’s web panel.

 

 

EDIT 5.7.2023 // transferred this comment from here to an older thread discussing a similar issue with NAT -draakki 

 

Hi @Snouppi 

Thank you for your response.

I will check it out today and write back here if all is now working or not.

 

 

EDIT 5.7.2023 // transferred this comment from here to an older thread discussing a similar issue with NAT -draakki 

 

Reititin ZTE MC801A. Nat-tyyppi ei vaihdu vaikka laitoin tuon yhteyspisteen internet4 ja olen käynnistänyt useasti reittimen uudelleen. Julkinen IP tilattuna myös. Lueskelin täältä että useimmilla on tehty jokin taikatemppu Elisan päässä. Onnistuisiko sama minulle? Laitoin asiakasnumeron tuonne muistiinpanoihin.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 7

Reititin ZTE MC801A. Nat-tyyppi ei vaihdu vaikka laitoin tuon yhteyspisteen internet4 ja olen käynnistänyt useasti reittimen uudelleen. Julkinen IP tilattuna myös. Lueskelin täältä että useimmilla on tehty jokin taikatemppu Elisan päässä. Onnistuisiko sama minulle? Laitoin asiakasnumeron tuonne muistiinpanoihin.

Joillakin on kyllä tehdasasetustenkin palautus auttanut.

Voithan vaikka ottaa yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat. (Botti häipyy, kun vaan useammin yrittää)

Soittakaa minulle/Häiriöilmoitus/Soittoajan varaus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Voi tulla nopeakin apu.

Voit laittaa myös yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moikka @Laaserimies ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Laitatko oikean asiakasnumeron profiiliisi Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) -kenttään. Löydät sen tarvittaessa OmaElisasta.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Moikka @Laaserimies ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Laitatko oikean asiakasnumeron profiiliisi Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) -kenttään. Löydät sen tarvittaessa OmaElisasta.

 

No nyt on oikea asiakasnumero, mutta ongelma tosiaan ratkesikin jo. Korjasin vastaisuuden varalle 👍

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Moi, samaa se on täälläkin. Chatista ei ollut mitään hyötyä, niin josko tätä kautta voitais mullekin tehdä niitä kuuluisia temppuja että lähtis toimimaan? 
 

Kiitos

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Hello @Lemrogi  and welcome to OmaYhteisö!


I’ve made some magic from here and everything should work now. You can reboot your devices. If it’s not working yet, remember that you have to modify ZTE's profile and you need to place internet4 to APN-field from router’s web panel.

 

 

Thank you, it all works now, so far no problems.

 

 

EDIT 5.7.2023 // transferred this comment from here to an older thread discussing a similar issue with NAT -draakki 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Moi, samaa se on täälläkin. Chatista ei ollut mitään hyötyä, niin josko tätä kautta voitais mullekin tehdä niitä kuuluisia temppuja että lähtis toimimaan? 
 

Kiitos

@Jape88, kokeiles nyt käynnistää laite uudestaan ja katsotaan lähtisikö toimimaan 👍

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Moi, samaa se on täälläkin. Chatista ei ollut mitään hyötyä, niin josko tätä kautta voitais mullekin tehdä niitä kuuluisia temppuja että lähtis toimimaan? 
 

Kiitos

@Jape88 , kokeiles nyt käynnistää laite uudestaan ja katsotaan lähtisikö toimimaan 👍

Joo nyt putos tyyppi 2:een. Kiitokset!

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Eli julkinen ip on mut vaihdoin reitittimen uuteen ja nyt nat on 3 ja se ei oo hyvä 🤣profilissa asiakasnumero saa korjata millon vaan👍reititin on h122-373

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Olethan muistanut määrittää uuteen reitittimeen APN-profiiliksi internet4? Ilman sitä julkinen IP ei toimi, vaikka olisi tilattuna.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1

Tarvitseeko muita asetuksia muuttaa kun laittaa ZTE MC801A sillatuksi kuin tuo internet4?

ZTE pätkii sillattuna nettiä,välillä palautuu itsestään,välillä pitää käynnistää uudestaan.

On resetoitu,kokeiltu kaikenlaisia asetuksia,kaikki valot palaa normaalisti ja yhteys näyttää vihreää,mutta reitittimenä oleva Ubiquiti Amplifi HD ilmoittaa että verkkoyhteyttä ei ole,kunnes noin minuutin kuluttua palautuu tai ZTE uudelleenkäynnistys.

Yleensä tämä tapahtuu kun katselee suoratoistoa,ei luulisi niin suuri rasitus olevan.

Mitä asetuksia pitää muuttaa ZTE ja Ubiquitista resetoinnin jälkeen,vai ei mitään muuta kuin internet4?

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

NAT Type on Strict ongelma.
Olisi kiva ratkaista se kun pelaaminen ei onnistu

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1

Pari katkoa lisätty omiin muistiinpanoihin tälle päivää.

ZTE hallinta sivuilla verkon tila sivulla katkon aikana 5G arvot aina tyhjät ja CA tila ei varmenteita,muuten kaikki valot ja yhteydet muka kunnossa,mutta Ubiquiti näyttää ei verkkoyhteyttä,contact your ISP.

Nyt vaati ZTE uudelleenkäynnistyksen,yhetys ei palautunut itsestään ja oli vain musiikki suoratoisto+PC nettiselaus käytössä.

Tälläistäkin viritystä kokeilin eilen toiselta palstalta,ei vaikutusta,pätki samalla tavalla.

“Mulla on nyt lopettanut pätkimisen kun muutin dhcp ip osoitealueen vain yhteen, esim 192.168.254.120-192.168.254.120. Laite on siltaavassa tilassa eikä ole nyt pätkinyt yli 2 viikkoon. Ennen katkaisi noin 5-10s ihan satunnaisesti ja joskus monta kertaa 10min sisällä.”

Miten nuo DHCP asetukset pitää olla,ZTE oletuksena osoitealue 100-200,käyttöaika 24h. Ubiquitissa taas oletuksena osoitealue 100-249,käyttöaika 8h.

 

 

EDIT 5.7.2023 // siirretty täältä vanhempaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki 

 

Osallistu keskusteluun