Vastattu

Nat tyyppi tarkka

  • 14 September 2021
  • 18 kommenttia
  • 1178 katselukerrat

Olen hommannut tuon Elisan julkisen IP osoitteen ja saanut sen toimimaan modeemillani            (ZTE MF286D). Tarkoituksena olisi saada Destiny-2, Nat-tyyppi avattua Pc:llä, olen koittanut käyttää UPNP:tä, mutta se ei auttanut asiaani mitenkään, olen myös koittanut avata tarvitseman portit amatöörimäisesti, mutta ei ole ainakaan vielä onnistunut. Olisiko kenelläkään neuvoja, kokemusta Nat tyypin avaamisesta PC:llä? 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 21 September 2021, 12:40

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @kaideeee ja Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Olitkos tähän ratkaisua löytänyt? Tai oisko Yhteisössä ketään kuka osais neuvoa pitääkö PC:llä jotain asetuksia muuttaa?

@JJesseJ Joo, en ole saanut toimimaan, enkä kyllä varmaan enään jaksa yrittääkkään, kun mikään ei tunnu auttavan.

Käyttäjätaso 7

Löytyykö tuolta apuja, vai onko vanhaa tuttua?

https://help.bungie.net/hc/en-us/articles/360049496751-Advanced-Troubleshooting-UPnP-Port-Forwarding-and-NAT-Types

Käyttäjätaso 7

 Meni mönkään, piti tulla suomeksi käännettyna

Pistä googleen Opening nat destiny2. Siitä alusta tu linkkikin on.

@Kimblez Joo, tuolta sivulta yritin avata noita portteja, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta, ja yritin myös tuota UPnP , mutta ei sekään auttanut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@kaideeee Oliko sulla muutettu internet4 APN-yhteysosoitteeksi reitittimen asetuksissa?

@Keinotekoinen Joo. Olen vaihtanut jo tuon internet4 tuohon yhteyspisteen kohtaan.

Ja vielä lisäksi huomasin että pelin sisällä joku upnp router external portti vaihtuu joka kerta kun käynnistän sen uudestaan, ja olen koittanut jo laittaa tuon upnp päälle, eikä auttanut

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@kaideeee - Lisäätkö asiakasnumerosi vielä profiiliisi, voisin varmuuden vuoksi tarkistaa vielä liittymäsi puolelta että kaikki siellä on ok?

@Keinotekoinen  nyt on lisätty asiakasnumero profiiliini.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@Keinotekoinen  nyt on lisätty asiakasnumero profiiliini.

Nytpä selvisi ongelman aiheuttaja, liittymän puolella on tässä nyt virhettä. Korjauksen yhteydessä liittymälle tulee lyhyt katkos, jonka jälkeen reititin tulee käynnistää uudestaan. Onko ok että tehdään toimenpide? Voidaan huikata vielä tätä kautta kun toimenpide on tehty.

@Keinotekoinen On ok!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@kaideeee Käynnistele reititin nyt uudelleen niin sen jälkeen pitäisi tuon Julkisen IP.n toimia normaalisti. :)

@JJesseJ , @Keinotekoinen  Joo kiitoksia sain nytten tuon pelittämään.

Sama onglema ps5

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Sama onglema ps5

 


Moikka @Dani81 !

Oletko saanut jo ongelman ratkaistua? 🤔

Sama ongelma xbox onella

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moro @Tarzan62 ja tere tulemast OmaYhteisöön!

Jos käytössäsi on mobiililaajakaista, niin tarvitset Julkisen IP -lisäpalvelun liittymälle. Tämän voi käydä tilaamassa liittymälleen OmaElisan kautta. Kun lisäpalvelu on tilattu, niin reitittimen profiiliin tulisi muokata APN-kenttään: internet4. Laitatko myös OmaYhteisön profiiliin asiakasnumeron (ei julkinen), niin voidaan täältä varmistaa, että teknisesti tuo liittymä on kunnossa.

Osallistu keskusteluun