Skip to main content

Netti ei toimi iltaisin.

  • November 16, 2021
  • 11 kommenttia
  • 868 katselukerrat

Mikä avuksi kun kotinetti kaatuu aina iltaisin nopeus putoaa 2Mbps.

Asiakaspalvelu käski vaihtaa pakveluntarjoojaa.

Tekninenpalvelu käski vaihtaa palveluntarjoojaa koska heidän linkkimaston tehot eivät riitä iltaisin .

Ongelma jatkunut jo noin 6kk

 

Olen ollut niinkauan kun muistan saunalahden asiakas?

Onko mitään muuta vaihtoehtoa en haluaisi ruveta vaihtamaan kaikkia kuutta liittymää ja sähköposteja.

Miten kuluttajasuoja tähän reagoi minulla sopimukessa että ei pitäis tehon pudota alle 5Mbps.

voinko hakea jostain korvausta koska olen maksanut laskuni kokoajan toimivasta nettiyhteydestä.

November 17, 2021

Toisen operaattorin testausta ei kevein perustein suositella. Käytännössä tuolloin tilanne on sellainen, ettei ongelma todennäköisesti ainakaan lähikuukausina parane alueella. Kyllä se tässä tilanteessa varmastikin se paras ratkaisu on, ikävä kyllä. :(

Sähköpostit eivät ole sidonnaisia puhelin- tai mobiililiittymiin vaan ovat ihan oma sopimuksensa. 

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img+5
  • Avulias
  • November 16, 2021

Ota kiinteä, jos saatavilla… enkä nyt tarkoita sitä kiinteästi asennettua mobiiliyhteyttä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 16, 2021

Ei saatavilla


  • November 16, 2021

Onko mitään muuta vaihtoehtoa en haluaisi ruveta vaihtamaan kaikkia kuutta liittymää ja sähköposteja.

 

Sähköpostit ovat nykyisin omalla sopimuksellaan, joten niitä ei tarvitse siirtää liittymien mukana. Eikä kaikkia liittymiäkään tarvitse välttämättä vaihtaa, jos kotona käytetään pääasiassa yhtä “kotinetti” liittymää nettiliikenteeseen?

Mobiililiittymien palveluntarjoajan ensimmäinen ja tärkein valintaperuste on verkon toimivuus siellä, missä sitä on tarkoitus pääasiassa käyttää. Huonossa verkossa kitkuttelu ja mahdollisten tulevaisuudessa tulevien parannusten odottelu on aikamoista masokismia.

Oletko laittanut asiakasnumerosi palstan profiilin asetuksiin? Elisalaiset voisivat sen perusteella kommentoida, onko sinne suunnitteilla mitään parannustoimia (tuskin on, jos tekninen tukikin nostaa kädet pystyyn).


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 16, 2021

Ei pariin vuoteen kuulemma parannuksii


Claudius
  • November 16, 2021

Mobiilliliittymää käyttävän on aina ennen hankintaa syytä selvittää, että kenen palveluntarjoajan liittymä toimii parhaiten siinä aiotussa käyttöpaikassa. Pitkä asiakassuhde on aika huono valintaperuste jos ei saa sitä palvelua jota tarvitsee. Myös taloudelliselta kannalta on syytä aika ajoin kilpailluttaa liittymät. Ei operaattorin vaihdossa käytännössä muutu kuin se, että saa paremmat yhteydet, toisen näköisen  laskun sekä useimmiten halvemmat liittymähinnat.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • November 16, 2021

Täällä on liittymät toiminut kohtuullisesti mutta nyt noin 6kk sitten jotain tapahtui ja lakkasivat pelittämästä 


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • November 16, 2021

Toimiihan ne elisan sähköpostit muillakin liittymillä .. Rohkeasti vaan liittymät vaihtoon jos kerran operaattorikin niin sanoi.


  • Avulias
  • November 17, 2021

Kun Elisakin kehoittaa vaihtamaan operaattoria, pitää se ottaa tosissaan. Todellakin, vaihtamalla se paranee. Kuuluvuuden rajalla, kun ruuhkatilanteissa kenttä pienenee. Apua voi saada ulkoantennistakin ja järeämmästä päätelaitteesta, mutta se ei taida tässä tilanteessa auttaa.

Ärrälle vain käymään ja ostat Telian ja DNA:n SIM kortit testiin. Valitse parhaiten toimiva. Tee uudet sopimukset uuden operaattorin kanssa esim. netissä ja numeronsiirto, niin voit säilyttää entiset numerot. Nettiä voit käyttää edelleen prepaid- kortilla niin ei tarvitse olla operaattorin kanssa naimisissa.  Niin helppoa se on.

Vaihda sähköposti ihmeessä johonkin toiseen, jos et halua maksaa ylimääräistä.:ok_hand: Niin helppoa se on.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • November 17, 2021

Toisen operaattorin testausta ei kevein perustein suositella. Käytännössä tuolloin tilanne on sellainen, ettei ongelma todennäköisesti ainakaan lähikuukausina parane alueella. Kyllä se tässä tilanteessa varmastikin se paras ratkaisu on, ikävä kyllä. :(

Sähköpostit eivät ole sidonnaisia puhelin- tai mobiililiittymiin vaan ovat ihan oma sopimuksensa. 


  • Tulokas
  • December 6, 2021

Moi! Tämä keskustelu on jo pari viikkoa vanha, mutta halusin vain kertoa, että minulla ihan sama ongelma. Elisa olisi sympaattinen firma, mutta mobiilinetti on aivan surkea. Minäkin pääsen vain 2-6 Mbps Elisan simillä (ostin 200 Mbps netin kuukaudeksi). Saan täten vain 3% maksamastani palvelusta! Vertailun vuoksi “pinkin” firman sim (100 Mbps) nopeus tasainen 77-99 Mpbs koko päivän.


  • December 6, 2021

Moi! Tämä keskustelu on jo pari viikkoa vanha, mutta halusin vain kertoa, että minulla ihan sama ongelma. Elisa olisi sympaattinen firma, mutta mobiilinetti on aivan surkea. Minäkin pääsen vain 2-6 Mbps Elisan simillä (ostin 200 Mbps netin kuukaudeksi). Saan täten vain 3% maksamastani palvelusta! Vertailun vuoksi “pinkin” firman sim (100 Mbps) nopeus tasainen 77-99 Mpbs koko päivän.

 

Mobiilinetin palveluntarjoajaa ei pidä valita sympatiapisteiden vaan teknisen toimivuuden perusteella. Sinullakaan ei ole oikeasti mitään ongelmaa, kun siellä paikassa toimii ainakin yhden operaattorin yhteydet mainiosti. Ongelma on niillä, jotka sattuvat asumaan / oleskelemaan sellaisessa paikassa, jossa ei toimi yhdenkään operaattorin verkko edes kohtalaisesti.

Tietysti muita auttaaksesi, voisit tehdä vikailmoituksen Elisalle tuosta yhteydestä. Kunhan yksittäisiä vikailmoituksia kertyy riittävän paljon, Elisa saattaa tehdä jotain yhteyden korjaamiseksi. Sitä päivää ei kuitenkaan kannata jäädä odottamaan, kun toimiva vaihtoehto on olemassa.