Skip to main content
Vastaus

Netti matelee / aspa olematon

  • January 27, 2022
  • 11 kommenttia
  • 303 katselukerrat

  • Tiedonhaluinen

100Mbps netti matelee toista päivää 0,5-3Mbps. Samaan aikaan koitetaan myydä “150Mbps”-nopeudella uutta liittymää. Asiakaspalvelu-chat ei aukea ollenkaan ja lisäksi sivuilla ilmoitetaan, että neljän arkipäivän jono viestien vastaamiseen. Voi herranjestas miten surkeaa toimintaa voi olla Elisalla.

Pitäisikö sinne palkata vähän lisää työntekijöitä?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ

@tvr Tervetuloa OmaYhteisöön 
Ikävä kuulla tilanteesta. Näissä vikatilanteissa kannattaa ehdottomasti puhelimitse olla yhteydessä meihin ja vikapalvelu palvelee 24/7 niin sinne voi soitella milloin tahansa. 
Mutta olikos tämä tilanne edennyt mihinkään suuntaan?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

  • January 27, 2022

Näkyy olevan yhteystietosivulla ilmoitus, että aspassa on liian vähän väkeä ja palvelu on ruuhkautunut.

Vinkki: Suomessa on useampia mobiilinettipalveluita tarjoavia yrityksiä, ja mm. Ärrällä myydään niiden prepaid-mobiilinettiliittymiä, joilla on kätevä testata mikä verkko toimii parhaiten.

Tai ihan ensinnä voisi yrittää kartoittaa (jos ei vielä tehty), onko ongelma riippuvainen liittymästä, laitteesta vai sijainnista.


  • January 27, 2022

Tuolta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/#puhelipalvelu-contact-info-box

Valitse: Soittakaa minulle.

OmaElisa Chat: Jos ei Chatti pallukka näy, niin käväise vaikka verkkokaupan puolella ja takaisin, niin näkyy.

 


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • January 27, 2022

100Mbps netti matelee toista päivää 0,5-3Mbps. Samaan aikaan koitetaan myydä “150Mbps”-nopeudella uutta liittymää. Asiakaspalvelu-chat ei aukea ollenkaan ja lisäksi sivuilla ilmoitetaan, että neljän arkipäivän jono viestien vastaamiseen. Voi herranjestas miten surkeaa toimintaa voi olla Elisalla.

Pitäisikö sinne palkata vähän lisää työntekijöitä?

Meillä on tälläkin hetkellä rekrytointia menossa. esimerkkinä vaikkapa:

https://lead.fi/asiakaspalveluhenkiloita-joensuu/

https://lead.fi/asiakaspalveluun-palveluasiantuntijoita-kokkola/

https://lead.fi/tekninen-palveluasiantuntija-tampere/

 


zoppendorf
  • January 27, 2022

Tuolta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/#puhelipalvelu-contact-info-box

Valitse: Soittakaa minulle.

OmaElisa Chat: Jos ei Chatti pallukka näy, niin käväise vaikka verkkokaupan puolella ja takaisin, niin näkyy.

 

  • Olen kirjautunut Elisan verkkopalveluun osoitteessa https://verkkoasiointi.elisa.fi/ (laptop+chrome)
  • Haluan avata chat-asiakaspalvelukanavan(https://verkkoasiointi.elisa.fi/asiakastuki) mutta sivusto näyttää vain palvelun aukioloajat muttei mahdollista päälläoloa tai arvioitua jonotusaikaa(jonon pituutta tms),eikä ko. palvelu ole niin ollen käytetävissä
  • Onko ko. palvelun käytettävyyttä(saatavuuden selkeyttämistä) kenties mahdollista parantaa muidenkin kuin lisärekrytointien avulla?,kiitos

  • January 27, 2022

Tuolta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/#puhelipalvelu-contact-info-box

Valitse: Soittakaa minulle.

OmaElisa Chat: Jos ei Chatti pallukka näy, niin käväise vaikka verkkokaupan puolella ja takaisin, niin näkyy.

 

  • Olen kirjautunut Elisan verkkopalveluun osoitteessa https://verkkoasiointi.elisa.fi/ (laptop+chrome)
  • Haluan avata chat-asiakaspalvelukanavan(https://verkkoasiointi.elisa.fi/asiakastuki) mutta sivusto näyttää vain palvelun aukioloajat muttei mahdollista päälläoloa tai arvioitua jonotusaikaa(jonon pituutta tms),eikä ko. palvelu ole niin ollen käytetävissä
  • Onko ko. palvelun käytettävyyttä(saatavuuden selkeyttämistä) kenties mahdollista parantaa muidenkin kuin lisärekrytointien avulla?,kiitos

 

Minulla Chatti toiminnassa nytkin. Ei ongelmaa.


zoppendorf
  • January 27, 2022

Tuolta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/#puhelipalvelu-contact-info-box

Valitse: Soittakaa minulle.

OmaElisa Chat: Jos ei Chatti pallukka näy, niin käväise vaikka verkkokaupan puolella ja takaisin, niin näkyy.

 

  • Olen kirjautunut Elisan verkkopalveluun osoitteessa https://verkkoasiointi.elisa.fi/ (laptop+chrome)
  • Haluan avata chat-asiakaspalvelukanavan(https://verkkoasiointi.elisa.fi/asiakastuki) mutta sivusto näyttää vain palvelun aukioloajat muttei mahdollista päälläoloa tai arvioitua jonotusaikaa(jonon pituutta tms),eikä ko. palvelu ole niin ollen käytetävissä
  • Onko ko. palvelun käytettävyyttä(saatavuuden selkeyttämistä) kenties mahdollista parantaa muidenkin kuin lisärekrytointien avulla?,kiitos

Minulla Chatti toiminassa nytkin.

Vastaus lienee hyvä mutta itse kysymykseen varsin hyödytön,mobiiliappin(OmaElisa) kauttahan tieto chatin saatavuus näkyy ok,mutta selainkäyttöliittymän(laptop,chrome) kautta jokseenkin epäselvä..


Forum|alt.badge.img

Juuri tuota itsekkin suosittelen, toimii näppärästi ja ei tarvitse langoilla roikkua. Ainoastaan vaan siinä on bugi, jos varaa soittoajan esim noin 17:30 ja aspa menee kiinni 18:00 niin silloin se ainakin itselle kertoi, että soitamme 30 minuutin sisällä ja soitto tuli seuraavana päivänä aamulla joskus 9 jälistä.

Kun aspa kiinni voi valita ajan ja muulloin pääsee heti soittoaika jonoon.

 


zoppendorf
  • January 27, 2022

Juuri tuota itsekkin suosittelen, toimii näppärästi ja ei tarvitse langoilla roikkua. Ainoastaan vaan siinä on bugi, jos varaa soittoajan esim noin 17:30 ja aspa menee kiinni 18:00 niin silloin se ainakin itselle kertoi, että soitamme 30 minuutin sisällä ja soitto tuli seuraavana päivänä aamulla joskus 9 jälistä.

Kun aspa kiinni voi valita ajan ja muulloin pääsee heti soittoaika jonoon.

 

No kun oikeastaan kyse ei ollut siitä kuinka aspa tavoitetaan(Call Me tms)vaan siitä,että chat-palvelu ja mahdollinen saatavuus näkyisivät  kirjautuneelle(verkkoasiointi.elisa.fi/OmaElisa appi) asiakkaalle suht samalla tavoin(varattu/ruuhkaa/jononpituus jne) rippumatta käytetystä päätelaitteesta(mobiili/laptop(selain)..Oletettavasti vaatii jonkin verran palvelumuotoilijan työtunteja Elisan päässä..


jm82
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • January 27, 2022

100Mbps netti matelee toista päivää 0,5-3Mbps. Samaan aikaan koitetaan myydä “150Mbps”-nopeudella uutta liittymää. Asiakaspalvelu-chat ei aukea ollenkaan ja lisäksi sivuilla ilmoitetaan, että neljän arkipäivän jono viestien vastaamiseen. Voi herranjestas miten surkeaa toimintaa voi olla Elisalla.

Pitäisikö sinne palkata vähän lisää työntekijöitä?

 

Näkyykö häiriökartassa mitään? https://elisa.fi/kartat/#mobile

Jos ei näy mitään merkintää niin kannattaa olla suoraan vikailmoitukseen yhteydessä. Mikä 4G-laite käytössä? Paljon nopeudet olleet ennen häiriötä?


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • January 27, 2022

Vaihtamalla paranee, ruohikko ON vihreämpää aidan tuolla puolen jne :)


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • Vastaus
  • January 28, 2022

@tvr Tervetuloa OmaYhteisöön 
Ikävä kuulla tilanteesta. Näissä vikatilanteissa kannattaa ehdottomasti puhelimitse olla yhteydessä meihin ja vikapalvelu palvelee 24/7 niin sinne voi soitella milloin tahansa. 
Mutta olikos tämä tilanne edennyt mihinkään suuntaan?