Vastattu

Netti päivitettiin 5G mutta toimii vaan 4G:nä

  • 4 November 2022
  • 8 kommenttia
  • 439 katselukerrat

  • Tulokas
  • 2 kommenttia

Mulle päivitettiin 5G 300m netti ja sain ZTE MC801A 5G -reititin mukaan ja oon maksanut tästä jo 2kk mutta 5G yhteyttä ei näy vieläkään, 4G vain. Mun kännykässä on oma kortti elisalta mihin joskus laitan kk netti paketin ja siin taas toimii 5G yhteys ilman haittaa mutta mun modeemi on vaan 4G yhteydessä. 

Oon yrittäny muuttaa Zte sivuilta asetuksia ja silti vaan pyörii 4G ja olen resetannu ja laittanut päälle monesti ja tehdas asetuksiin myös, luulisi sen pyörivän 5G:nä niin kuin mun kännykkä koska mun alueella on 5G yhteys kartan mukaan.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jm82 4 November 2022, 10:49

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Mulle päivitettiin 5G 300m netti ja sain ZTE MC801A 5G -reititin mukaan ja oon maksanut tästä jo 2kk mutta 5G yhteyttä ei näy vieläkään, 4G vain. Mun kännykässä on oma kortti elisalta mihin joskus laitan kk netti paketin ja siin taas toimii 5G yhteys ilman haittaa mutta mun modeemi on vaan 4G yhteydessä. 

Oon yrittäny muuttaa Zte sivuilta asetuksia ja silti vaan pyörii 4G ja olen resetannu ja laittanut päälle monesti ja tehdas asetuksiin myös, luulisi sen pyörivän 5G:nä niin kuin mun kännykkä koska mun alueella on 5G yhteys kartan mukaan.

Signaaliarvot olisi hyvä nähdä ZTE-laitteesta (RSRP,SINR jne).

Kokeile vielä laittaa se ZTE:ssä oleva simmi sun 5G-puhelimeen ja varmistaa sitä kautta, että se 5G toimii luurissa myös sillä simmillä.

Signaalin voimakkuus -75 / -80 dBm että ei kovin hyvä mutta kyl 5G pitäs ylettyy silti tornista also en voi testaa korttia kännykkää koska sim on nyt nano ja mun kännykkää menee micro

Käyttäjätaso 7

Jos on tallessa niitä Sim- kortin kehyksiä, niin laita

nano- kortti siihen micro- kortin kehykseen ja kokeilet sillä.

Toimii niinkin.

 

Se on kännykässäki 4G eli varmaa vika on sirussa?

Käyttäjätaso 7

Uuden Sim- kortinhan saa Elisa myymälästäkin.

Tai asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat. (Botti häipyy, kun vaan useammin yrittää)

Soittakaa minulle.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Se on kännykässäki 4G eli varmaa vika on sirussa?

Todennäköisesti liittymä ei ole päivittynyt 5G:lle sitten, jos se ei puhelimessakaan toimi ja toinen 5G-liittymä toimii siinä normaalisti. Todennäköisesti SIMmiä ei tarvitse vaihtaa ellei se ole nyt joku tyyliin 10v vanha. 
 

Asiakaspalveluun yhteys ja muista pyytää hyvitys 5G:n osalta siitä alkaen kun liittymä päivitetty kalliimmaksi. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +1

Saattaa olla että ne numerot itsessään on vanhoja jotenkin etteivät hyväksy 5g.

Minä vaihdatin uuden sim-kortin mutta 4g jatkuu vaikka 5g on se mistä voimassa oleva maksu.

(tämä tosin prepaid)

“hienoa” kuulla että muillakin ongelmia jotta jossain toimii ja jossain ei.. 

Helpointa on heittää vaan roskiin toimimaton numero ja uutta tilalle jos toimii?

Harmillista on ettei myynti sivut tunnista numeron perusteella mitkä palvelut siinä varmuudella toimisi joten voi maksaa siis turhasta.

Käyttäjätaso 7

“hienoa” kuulla että muillakin ongelmia jotta jossain toimii ja jossain ei..

Toki jokin vaikutus silläkin on , että muillakin on vaikeuksia , mutta ei vaikeuksissa mitään hienoa ole , päinvastoin.

Osallistu keskusteluun