Terve,
nyt alkaa kaduttaa…
Pirtsakka savolainen myyntinainen sai vuosien Elisan myyntipuheluiden p/mainostuken jälkeen päivittämään hyvin toimivan 30 megan DSL yhteyden 100 megan mobiililaajakaistaksi.
Siitä ne ongelmat sitten alkoivatkin. Satunnaisesti päivittäin tiputtaa laitteita wifistä pois, “ei yhteyttä internetiin”, vaikka muut laitteet toimii samanaikaisesti. Viihteestä häviää kesken leffan yhteys ja ei saa IP:tä muuten kun boottaamalla routteri...tai odottamalla tunti-pari. Aaargh!
Miksi routteri ei vastaa, vaikka PC on siinä kiinni ja muilla laitteilla yhteys samaan aikaan toimii?
Laitteita Wifissä on kiinni 10-14. PC:tä, tablettia, chromecastia, kameraa Raspia ym.
Mikä tätä vaivaa?
Olen yrittänyt IP bindingiä Viihteelle, mutta en tiedä onko siitä ollut apuja...ei ainakaan just pariin päivään ole just sitä tiputtanut pois.
IP:n liisausaika näkyy olevan 24h. Osaako joku sanoa mitä vaikutusta tällä voisi olla ja pitäisikö laittaa maksimiin, niin saisi kenties harvennettua ongelmaväliä.
Elisan kylkiäisenä tarjoama hieno tekninen tuki ei tiedä mitään “kun tämä wifin puoli kuuluu asiakkaalle”. Voisi sitten soitaa omagurulle 35€ hintaan, että ehkä saadaan Elisan vehkeet toimimaan.
Vanhalla Zyxelin DSL routterilla ei ollut mitään vastaavia ongelmia.
P.S: Luin jostain toisesta topikista, ettei tällä mobiiliyhteydellä voi tehdä edes portin ohjausta, että pääsisi Raspiin katsomaan talon tietojen loggauksia...onko näin?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus
Katso alkuperäinen viesti