Skip to main content

Olemme tänään 25.3.2021 tuoneet OmaElisaan mahdollisuuden selvittää ja rajata mobiilinettiyhteyksien ongelmia. Toiminnallisuus koskee toistaiseksi vain mobiililaajakaistaliittymiä. Puhelinliittymät saadaan mukaan myöhemmin. Jos mobiilinetin ongelma ei ratkea OmaElisassa, saat avattua vikailmoituksen tai tarkemmat ohjeet miten toimia. :wrench:

Voit aloittaa vianselvityksen OmaElisassa mobiililaajakaistasi sivulla kohdassa Ongelmia yhteydessä?

:point_right: Kuulemme mielellämme palautetta miten vianselvitys toimii OmaElisassa. Osallistu keskusteluun, kommentoi tai kysy!
 

 

Eihän tuo palvelu edes löydä koko osoitetta.. hohhoijjakkaa..

Hei @Latlock, kuulostaa oudolta. Laitatko vaikka minulle yksityisviestillä osoitteen, joka ei löydy OmaElisan vianrajauksen kautta, niin selvitellään mistä johtuu.


Oma 5g liittymä toimii hitaammin kuin 4g, 4g+ noin 50mpbs ja 5g 30mbps, signaali on hyvä molemmissa, kaikki tolpat.


Onko muilla samaa ongelmaa setupilla ZTE MC7010 5G -ulkoreititin + Huawei WA8021V5 + Elisa Netti kotiin XXL, että netti tykkää mennä niin jumiin että saa useamman kerran päivässä napata virrat irti koko laitteesta, että saa netin taas toimimaan. Alkaa etätyö olemaan ongelmissa kun palaverit pätkii vähän väliä. 

Joka kerta sama juttu, eli täysin random netin hidastuminen, joka ei lähde muulla kuin koko purkin virtojen poistamisella. Nyt viimeiset 3pv aikana jouduttu tekemään 8 kertaa.

Ongelma on selkeästi ulkomodeemin päässä koska vaikuttaa sekä Wifi, että reitittimen kautta ethernetiin jaettuna. Eli Wifi ja fyysinen yhteyden kautta ongelmat ovat samat samaan aikaan.

Kun purkki taas hengissä niin nopeudet ok. Jitter/Ping ovat ensimmäiset josta ongelmat havaitsee. 


Osallistu keskusteluun