Kuten otsikossa sanotaan, niin minulla on ongelmia netin kanssa. Olen ollut asiasta yhteydessä Elisaan ja sieltä sanottiin muistini mukaan, että ongelma on reitittimessä ja Elisa työstää ratkaisua valmistajan kanssa. Tästä ilmoituksesta on nyt vajaa kaksi kuukautta ja minua mietityttää muutamakin asia tilanteessa.
Ensinnäkin Elisan tuessa kehotettiin katkaisemaan virrat laitteesta, odottamaan ja kytkemään virrat uudelleen. Jostain syystä tämäkään ei tunnu oikeain toimivan ja pahimmillaan välillä tuntuu, että laitetta saisi olla vähän väliä käynnistämässä uudestaan. Nettipelaamista en uskaltaisi enää edes kokeilla, (tosin sukulaisen kanssa kokeiltu kaksinpeli netin yli vahvisti tätä mielipidettä), ja välillä kaikki muukin paljon netiltä vaativat toimet kuten tiedostojen lataaminen saattavat hidastua huomattavasti.
Sinänsä voin kyllä uskoa kyseessä olevan reitittimeen liittyvän ongelman, sillä kuultuani ongelman lähteen, kokeilin vaihtaa reitittimen vanhaan Huawein 5G-reitittimeen. Ainakin netin nopeustestin tulokset muuttuivat huomattavasti paremmiksi tällä ratkaisulla, mutta jostain kumman syystä joitain uusia ongelmia tuntui tulevan tilalle.
Kaiken kaikkiaan, tämä tekemäni vikailmoitus on tällä hetkellä kategorian “Alueellasi on yleinen vikatilanne. Viankorjaus on käynnissä.”-kategorian alla. Oikeastaan tässä vaiheessa kiinnostaisikin tietää mistä tässä ongelmassa on kyse ja toisaalta myös se, että kannattaako minun edes harkita laittaa tuota vanhaa Huawein reititintäni tämän uuden tilalle? Lähinnä kun tämä netinkäytön tietoturva on laskenut huomattavasti viime vuosina.


