Vastattu

Palvelinta ei löydy - taloyhtiön laajakaista, koskee tv:tä

  • 26 August 2023
  • 19 kommenttia
  • 336 katselukerrat

Olen liittynyt pari viikkoa sitten taloyhtiön Elisa-laajakaistaan (G.fast-tekn). Nettiyhteys toimii kaikissa laitteissa, myös Areena, Ruutu ja Katsomo toimii. Mutta kun menen verkkoselaimella esim tv:ssä valmiina oleviin esiteltyihin tai uuteen osoitteeseen, tulee ilmoitus "Palvelinta ei löydy" ja kehoitetaan päivittämään, irrottamaan sähköjohto, tv-kaapeli jne. Nämä on tehty tuloksetta.

Tv on Samsung Smart-tv.

Mikä avuksi, kiitos etukäteen neuvosta.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 26 August 2023, 15:47

Katso alkuperäinen viesti

19 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Olen liittynyt pari viikkoa sitten taloyhtiön Elisa-laajakaistaan (G.fast-tekn). Nettiyhteys toimii kaikissa laitteissa, myös Areena, Ruutu ja Katsomo toimii. Mutta kun menen verkkoselaimella esim tv:ssä valmiina oleviin esiteltyihin tai uuteen osoitteeseen, tulee ilmoitus "Palvelinta ei löydy" ja kehoitetaan päivittämään, irrottamaan sähköjohto, tv-kaapeli jne. Nämä on tehty tuloksetta.

Tv on Samsung Smart-tv.

Mikä avuksi, kiitos etukäteen neuvosta.

 

Olisikohan tuolta apuja:

https://www.samsung.com/fi/support/tv-audio-video/solving-wi-fi-connection-problems-on-my-samsung-tv/

Samsung-television Wi-Fi-yhteyden ongelmien ratkaiseminen.

Tai:

https://www.samsung.com/fi/support/tv-audio-video/samsung-tvn-internet-yhteyden-vianmaaritys/

Samsungin televisio ei muodosta yhteyttä tai löydä Wi-Fi-verkkoa tai Internet-yhteyttä.

 

Voi kysäistä Samsung- tuestakin:

https://www.samsung.com/fi/support/contact/

Live Chattikin:  Viikonloppunakin La - Su | 10:00 - 15:00

WhattsAppikin.

 

 

 

Vastaus oli Samsungilta, että Smart-tv on liian vanhanmallinen. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten vanha tuo Smart-tv on?

Itselläni 6v, mutta kuulemma valmistuksesta 8v.

Ps. Onneksi Areena, Ruutu ja Katsomo toimii!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Itselläni 6v, mutta kuulemma valmistuksesta 8v.

Mikä se mallinumero on ?

UE50J6275SUXXE

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ps. Onneksi Areena, Ruutu ja Katsomo toimii!

Jonkun aikaa varmaan vielä toimii. Itselläni 2014 softalla oleva Samsung ja siinä ei ole enää vuosiin toiminut kuin Areena (En ole kokeillut hetkeen toimiiko vielä.) Android pohjainen TV/laite on ainoahko pitkäkestoinen ratkaisu näissä hommissa.

Tuossa (UE50J6275SUXXE) mallissa näyttää olevan 2015:

“Smart HUB 2015. Päivitetty Smart HUB 2015 tarjoaa entistäkin laajemman Smart TV -sisällön uusilla sovelluksilla ja toiminnoilla.”

Kiitos. 

Käyttäjätaso 7

UE50J6275SUXXE

Tuollaistakin lötyy tuon mallin tiimoilta:

“Sisältää uusimman Samsung Tizen -käyttöjärjestelmän, joka on vielä hieman vajaa suomalaisten sovellusten suhteen, ei YLE Areenaa tai Katsomoa vielä.”

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tämäpä näiden Smart-töllöttimien kanssa saattaa tulla eteen, että valmistaja vetää tuen pois ja sen jälkeen on sellainen vähemmän-Smart-tv. Itse en ole vielä päässyt Smart-Tv aikaaan, kun nykyinen erittäin energiatehokas plasma-tv on vuodelta 2006 tai 2008. Tässä ei ole edes kaapeli-tv-viritintä. Lisäksi on vielä videotykki, eikä siinäkän ole älyominaisuuksia. Elisa Viihde Premiun boksi täydentää hyvin näitä laitteita.

Android TV:kään ei ole täysin ongelmaton, kun niissäkin tuntuu olevan omat tuen loppumiset. Lähipiirissä ei ole kovinkaan vanha Android Tv ja jotain häikkää siinä on noiden Smart-ominaisuuksien kanssa.

Aina voi miettiä näitä vastuullisuuskysymyksiä, kun tuen lopettamisella halutaan myydä uutta kamaa. Aivan kun maailma jo nyt olisi hukkumassa “siihen itseensä”.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Tämäpä näiden Smart-töllöttimien kanssa saattaa tulla eteen, että valmistaja vetää tuen pois ja sen jälkeen on sellainen vähemmän-Smart-tv. Itse en ole vielä päässyt Smart-Tv aikaaan, kun nykyinen erittäin energiatehokas plasma-tv on vuodelta 2006 tai 2008. Tässä ei ole edes kaapeli-tv-viritintä. Lisäksi on vielä videotykki, eikä siinäkän ole älyominaisuuksia. Elisa Viihde Premiun boksi täydentää hyvin näitä laitteita.

Android TV:kään ei ole täysin ongelmaton, kun niissäkin tuntuu olevan omat tuen loppumiset. Lähipiirissä ei ole kovinkaan vanha Android Tv ja jotain häikkää siinä on noiden Smart-ominaisuuksien kanssa.

Aina voi miettiä näitä vastuullisuuskysymyksiä, kun tuen lopettamisella halutaan myydä uutta kamaa. Aivan kun maailma jo nyt olisi hukkumassa “siihen itseensä”.

Android TV käyttöjärjestelmän sisältävissä TV:issä tuntuu tosiaan olevan ongelmaa. Ainakin Sonylla.

No itse en enää panosta TV:n älyominaisuuksiin, näyttönä se TV toimii vaan ja Chromecastin saa 30-40€ ja siinä uusin Google TV, joka varmasti saa vielä jonkun päivityksen ja toimii sen jälkeen pitkään. Operaattorienkin Android-pohjaiset boxit tulee aina vuosia jäljessä. Elisan boxissa nyt ei sitäkään järkeä, kun sillä niin vajavainen sovellustuki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Android TV käyttöjärjestelmän sisältävissä TV:issä tuntuu tosiaan olevan ongelmaa. Ainakin Sonylla.

Mulla on jo vähän iäkkäämpi, vuoden 2017 malli Sony KD-65XE9005 ja YLE Areenan kanssa oli taannoin ongelmaa jalkapallon EM-kisojen “4K koelähetysten” kanssa mutta muihin ongelmiin en ole matkan varrella törmännyt. 

Muun merkkisistä Android-telkkareista ei ole kokemuksia.

Googlen tekemästä “Chromecast + Google TV (HD)” on sellaista kokemusta, että Viaplay sovellus tilttailee muutaman minuutin välein ja striimi on pakko käynnistää uudelleen. Tätä en ole saanut ratkottua kuntoon.

Xiaomin vastaavan Android-tikun kanssa ei samaa ole esiintynyt, eikä minkään muunkaan laitteen kanssa Viaplay:tä käytettäessä.

Silti luotan Androidiin/Google TV:hen jatkossakin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Android TV käyttöjärjestelmän sisältävissä TV:issä tuntuu tosiaan olevan ongelmaa. Ainakin Sonylla.

Googlen tekemästä “Chromecast + Google TV (HD)” on sellaista kokemusta, että Viaplay sovellus tilttailee muutaman minuutin välein ja striimi on pakko käynnistää uudelleen. Tätä en ole saanut ratkottua kuntoon.

Mielenkiintoista, mulla on noita 3 kpl (HD-versioita) eri telkoissa ja Viaplay on toiminut hyvin, kuten muutkin sovellukset. Jossain alussa kun nämä tuli oli jumitusongelmaa, mutta ei nyt enää pitkään aikaan ole kaatunut tai jumitellut mikään suoratoistosovellus. Käytän noilla kuitenkin lähes jokapäivä jotain suoratoistosovellusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Android TV käyttöjärjestelmän sisältävissä TV:issä tuntuu tosiaan olevan ongelmaa. Ainakin Sonylla.

Googlen tekemästä “Chromecast + Google TV (HD)” on sellaista kokemusta, että Viaplay sovellus tilttailee muutaman minuutin välein ja striimi on pakko käynnistää uudelleen. Tätä en ole saanut ratkottua kuntoon.

Mielenkiintoista, mulla on noita 3 kpl (HD-versioita) eri telkoissa ja Viaplay on toiminut hyvin, kuten muutkin sovellukset. Jossain alussa kun nämä tuli oli jumitusongelmaa, mutta ei nyt enää pitkään aikaan ole kaatunut tai jumitellut mikään suoratoistosovellus. Käytän noilla kuitenkin lähes jokapäivä jotain suoratoistosovellusta.

Minäkin käytän päivittäin tuota laitetta ja on minustakin hämmentävä ongelma, kun kaikki muut sovellukset toimivat tuolla Google-vehkeellä moitteettomasti. Viaplay-ongelma näkyy niin, että kuva pysähtyy ja “rinkula” jää pyörimään näyttöön, ei palaudu vaikka vartin odottaisit. Paluu sovelluksen alkunäyttöön ja striimin uudelleenkäynnistys, taas toimii jonkun aikaa.

En katso Viaplay:stä muuta kuin suoria urheilulähetyksiä. Jos käytän Google-vehjettä chromecastina ja puhelimesta striimaan Viaplayn sille, ei ongelmia.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Android TV käyttöjärjestelmän sisältävissä TV:issä tuntuu tosiaan olevan ongelmaa. Ainakin Sonylla.

Googlen tekemästä “Chromecast + Google TV (HD)” on sellaista kokemusta, että Viaplay sovellus tilttailee muutaman minuutin välein ja striimi on pakko käynnistää uudelleen. Tätä en ole saanut ratkottua kuntoon.

Mielenkiintoista, mulla on noita 3 kpl (HD-versioita) eri telkoissa ja Viaplay on toiminut hyvin, kuten muutkin sovellukset. Jossain alussa kun nämä tuli oli jumitusongelmaa, mutta ei nyt enää pitkään aikaan ole kaatunut tai jumitellut mikään suoratoistosovellus. Käytän noilla kuitenkin lähes jokapäivä jotain suoratoistosovellusta.

Minäkin käytän päivittäin tuota laitetta ja on minustakin hämmentävä ongelma, kun kaikki muut sovellukset toimivat tuolla Google-vehkeellä moitteettomasti. Viaplay-ongelma näkyy niin, että kuva pysähtyy ja “rinkula” jää pyörimään näyttöön, ei palaudu vaikka vartin odottaisit. Paluu sovelluksen alkunäyttöön ja striimin uudelleenkäynnistys, taas toimii jonkun aikaa.

En katso Viaplay:stä muuta kuin suoria urheilulähetyksiä. Jos käytän Google-vehjettä chromecastina ja puhelimesta striimaan Viaplayn sille, ei ongelmia.

Voisi johtua sitten noista suorista lähetyksistä, itselläni ei ole ollut kuin sarjat&elokuvat kirjastosta käytössä. Joten suoria ei näy, enkä pääse siten testaamaan.

Toisen operaattorin Android-boxit joutui hyllylle, kun niillä tökki joka toinen sovellus mitä ihmeellisemmillä tavoilla.

Samsung-tekn.palvelusta suositeltiin minulle Cromecastia, mutta nyt en osaa noista uusista  päättää, mikä olisi mummelille sopiva. Aik. vanhempi malli kyllä mökillä käytössä.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Samsung-tekn.palvelusta suositeltiin minulle Cromecastia, mutta nyt en osaa noista uusista  päättää, mikä olisi mummelille sopiva. Aik. vanhempi malli kyllä mökillä käytössä.

 

Tuo perusversio, jossa nykyään myös kaukosäädin ja siten sisäänrakennettu Google TV on aikalailla riittävä kaikille käyttäjille, tuossa tarjouksessa 34,95€:

Chromecast + Google TV (HD)

https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/televisiot-ja-tarvikkeet/tv-tarvikkeet/suoratoisto-ja-mediasoittimet/chromecast-google-tv-hd/511189

Kiitos tiedosta!

Osallistu keskusteluun