Playstation 5 NAT-tyypin vaihtaminen

  • 5 January 2022
  • 88 kommenttia
  • 2901 katselukerrat

Selailin tuossa vanhoja keskusteluja joissa ei joillain ollut rekisteröitynyt julkinen IP oikein.

Julkinen IP palvelu ollut pidempään käytössä mutta nyt vasta huomasin että PS5:llä type NAT 3 vaikka olen koittanut port forwardit ja modeemi/reititin ainoastaan siltaavana myös.

Olisiko tähän apuja?

Edit: Otsikkoa muokattu kuvaavammaksi. -Keinotekoinen


88 kommenttia

Käyttäjätaso 6

Moikka @Edge- ja tervetuloa OmaYhteisöön!

 

Tein täältä hieman temppuja tuolle liittymällesi kun olit asiakasnumeron lisännyt profiiliisi. Kokeiles käynnistää laitteet uudestaan ja katsotaan lähteekö toimimaan!

Homma bueno, lähti toimimaan. 

 

Kiitoksia! 

Mulla vaikuttas olevan sama ongelma. Kaikki port forwarding lisäykset ohjeiden mukaan tehty ja silti PS5 verkon tila nat3 strict.

Eli jos Elisan päästä saa korjattua niin kiitos mielellään hokkus pokkusta mullekin?

@PeteS79 Jos et jo ole, niin asioiden jouduttamiseksi käy lisäämässä asiakasnumerosi Palstan profiilin yksityisiin tietoihisi, niin pääsevät heti hoitamaan homman, kun viestisi bongaavat…

Asiakasnumeron lisääminen Profiiliin:

  1. Klikkaa profiilikuvaasi
  2. Klikkaa “Muokkaa profiilia”
  3. lisää asiakasnumerosi kohtaan “Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) (Yksityinen)
  4. Klikkaa “Tallenna muutokset”

 

No mä päivitin tonne puhelinnumeron jos se riittäs.

Sain ropattua sen verran et nyt on NAT2. Ohan tuo jo parempi.

Käyttäjätaso 6

@PeteS79 Taikatemput tehty! Käynnistä laite uudelleen ja katsotaan olisiko NAT tyyppi parempi :)

@PeteS79 Taikatemput tehty! Käynnistä laite uudelleen ja katsotaan olisiko NAT tyyppi parempi :)

Edelleen NAT type 2, mutta eiköhän tuo riitä. Ei ainakaan Gran Turismo 7 herjaa enää moninpeliin mennessä.

Sama homma täällä. Julkinen IP on, sekä säädöt ja DMZ:t kokeiltu, mutta NAT Type 3 on ja pysyy.

Käyttäjätaso 6

@Alosi , käynnistäs laite uudelleen. Toimiiko nyt? 😊

Terve! Eksyin myös tänne kun saman Nat type 3 ongelman kanssa painin ja Elisan chatin kautta ei ongelma ratkennut😓 Olen enemmän ku kiitollinen jos täältä löytyis apua ja saatte siellä Elisan päässä hoidettua🙏🏻

@MakiV81

Jos et jo ole, niin asioiden jouduttamiseksi käy lisäämässä asiakasnumerosi Palstan profiilin yksityisiin tietoihisi, niin pääsevät heti hoitamaan homman, kun viestisi bongaavat…

Asiakasnumeron lisääminen Profiiliin (kirjaudu ensin OmaYhteisöön):

  1. Klikkaa profiilikuvaasi
  2. Klikkaa “Muokkaa profiilia”
  3. Lisää asiakasnumerosi kohtaan “Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) (Yksityinen)
  4. Klikkaa “Tallenna muutokset”

Eipä mittään, spoilerit ei näköjään toimi… 🤓

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Terve! Eksyin myös tänne kun saman Nat type 3 ongelman kanssa painin ja Elisan chatin kautta ei ongelma ratkennut😓 Olen enemmän ku kiitollinen jos täältä löytyis apua ja saatte siellä Elisan päässä hoidettua🙏🏻


Liittymäsi puolella näyttää kaikki siltä miltä pitääkin. Olithan vaihtanut APN:ksi internet4 ja käynnistänyt reitittimen sen jälkeen uudelleen?

Terve! Eksyin myös tänne kun saman Nat type 3 ongelman kanssa painin ja Elisan chatin kautta ei ongelma ratkennut😓 Olen enemmän ku kiitollinen jos täältä löytyis apua ja saatte siellä Elisan päässä hoidettua🙏🏻


Liittymäsi puolella näyttää kaikki siltä miltä pitääkin. Olithan vaihtanut APN:ksi internet4 ja käynnistänyt reitittimen sen jälkeen uudelleen?

Jep kyllä vain lukuisia kertoja ja käytetty muutkin palstalta löytyvät ohjeet mutta ongelma pysyy. 

Terve! Eksyin myös tänne kun saman Nat type 3 ongelman kanssa painin ja Elisan chatin kautta ei ongelma ratkennut😓 Olen enemmän ku kiitollinen jos täältä löytyis apua ja saatte siellä Elisan päässä hoidettua🙏🏻


Liittymäsi puolella näyttää kaikki siltä miltä pitääkin. Olithan vaihtanut APN:ksi internet4 ja käynnistänyt reitittimen sen jälkeen uudelleen?

Jep kyllä vain lukuisia kertoja ja käytetty muutkin palstalta löytyvät ohjeet mutta ongelma pysyy. 
 

Ongelma ratkaistu! Kiitos!

Terve! Sama ongelma mitä aikaisemmilla.

Suuret kiitokset jo näin etukäteen! 😊

Käyttäjätaso 6

Moikka @Haggara !

 

Lisäätkö vielä asiakasnumerosi tuonne profiiliisi sille tarkoitetulle paikalle niin pääsemme tekemään toimenpiteitä! 😊

Moikka!

Mulla myös sama ongelma Playstation 5 kanssa. Nat- tyyppi on 3 vaikka mitä olen kokeillut. Omat taidot ei riitä sitä korjaamaan. Liittymänä Elisa Saunalahti 5g

T: Juuso

Morjens!

 

NAT3-ongelma täälläkin. Julkinen IP hommattu, APN laitettu internet4:ksi ja käynnistelty ZTE MF286D-modeemia uusiksi useaan kertaan.

 

-Pauli

Joo ja mullakin tosiaan Huawei 5G CPE Pro 2 purkki

Juuso

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@JuusoTuk ja @Pauliphoo Tein täältä päästä toimenpiteitä niin käynnistelkääs nyt reitittimet uudestaan? 

@JJesseJ Kiitos! Kokeillaan kun pääsen kotia

@JuusoTuk ja @Pauliphoo Tein täältä päästä toimenpiteitä niin käynnistelkääs nyt reitittimet uudestaan? 

Mulla edelleen on NAT- tyyppi 3. Käynnistin reitittimen uudelleen mutta ei ollut apua.

Käyttäjätaso 7

@JuusoTuk ja @Pauliphoo Tein täältä päästä toimenpiteitä niin käynnistelkääs nyt reitittimet uudestaan? 

Mulla edelleen on NAT- tyyppi 3. Käynnistin reitittimen uudelleen mutta ei ollut apua.

Joskus sen buutin joutuu tekemään useamman kerran , että ip muuttuu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@JuusoTuk - Olithan vaihtanut hallintasivulta APN-yhteysosoitteeksi internet4 ? 🤔

Osallistu keskusteluun