Vastattu

TW-EAV510AC-LTE CAT6 toimimaan Elisan mobiililaajakaistalla

  • 3 syyskuu 2020
  • 3 kommenttia
  • 295 katselukerrat

Tahtoo vähän takuta TW-EAV510AC-LTE CAT6 -modeemin saaminen toimimaan Elisan mobiililaajakaistalla.

Modeemin asetuksiin on syötetty PIN-koodi, ja käynnistysvaiheessa 4G/LTE -valo palaa vihreänä, mutta kun modeemi on täysin käynnissä, niin valo sammuu eikä yhteyttä internettiin saada.

Diagnostiikka väittää, että PIN-koodi on väärä, mutta on kokeiltu niin PIN-koodin kanssa kuin ilmankin samalla tuloksella.

Onko joku saanut em. modeemin toimimaan Elisan mobiililaajakaistan kanssa?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 3 syyskuu 2020, 08:33

Tahtoo vähän takuta TW-EAV510AC-LTE CAT6 -modeemin saaminen toimimaan Elisan mobiililaajakaistalla.

Modeemin asetuksiin on syötetty PIN-koodi, ja käynnistysvaiheessa 4G/LTE -valo palaa vihreänä, mutta kun modeemi on täysin käynnissä, niin valo sammuu eikä yhteyttä internettiin saada.

Diagnostiikka väittää, että PIN-koodi on väärä, mutta on kokeiltu niin PIN-koodin kanssa kuin ilmankin samalla tuloksella.

Onko joku saanut em. modeemin toimimaan Elisan mobiililaajakaistan kanssa?


Itselläni ei tuollaista modeemia ole.

Suosittelen tarkistamaan käyttöohjeen sivun 52 mukaan , että Keep alive on päällä ja Connection type on Continuous. Myös Mode kannattaa laittaa tilaan 4G LTE only ja kokeilla taajuuslukituksia.

https://www.telewell.fi/files/TW-EAV510%20AC-LTE%20cat6_uusi_en_fi.pdf

Jos ei toimi , niin sitten liittymää kannattanee testata toisella laitteella. Selviää ainakin onko vika liittymässä vai laitteessa.

Suosittelen myös ottamaan PIN-koodikyselyn SIM-kortilta kokonaan pois käytöstä. Jos ei onnistu TeleWellillä , niin sitten vaikkapa puhelimella.

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Tahtoo vähän takuta TW-EAV510AC-LTE CAT6 -modeemin saaminen toimimaan Elisan mobiililaajakaistalla.

Modeemin asetuksiin on syötetty PIN-koodi, ja käynnistysvaiheessa 4G/LTE -valo palaa vihreänä, mutta kun modeemi on täysin käynnissä, niin valo sammuu eikä yhteyttä internettiin saada.

Diagnostiikka väittää, että PIN-koodi on väärä, mutta on kokeiltu niin PIN-koodin kanssa kuin ilmankin samalla tuloksella.

Onko joku saanut em. modeemin toimimaan Elisan mobiililaajakaistan kanssa?


Itselläni ei tuollaista modeemia ole.

Suosittelen tarkistamaan käyttöohjeen sivun 52 mukaan , että Keep alive on päällä ja Connection type on Continuous. Myös Mode kannattaa laittaa tilaan 4G LTE only ja kokeilla taajuuslukituksia.

https://www.telewell.fi/files/TW-EAV510%20AC-LTE%20cat6_uusi_en_fi.pdf

Jos ei toimi , niin sitten liittymää kannattanee testata toisella laitteella. Selviää ainakin onko vika liittymässä vai laitteessa.

Suosittelen myös ottamaan PIN-koodikyselyn SIM-kortilta kokonaan pois käytöstä. Jos ei onnistu TeleWellillä , niin sitten vaikkapa puhelimella.

Hei,

Kiitos vastauksesta, nuo em. toimenpiteet tosiaan auttoivat ongelmaan ja nyt lähti pelittämään (jopa ilman taajuuslukitusta). Laitan tähän vielä kuvan asetuksista, jos jollain muullakin sattuisi jossain vaiheessa tulemaan vastaava tilanne eteen:

 

Käyttäjätaso 7

Hei,

Kiitos vastauksesta, nuo em. toimenpiteet tosiaan auttoivat ongelmaan ja nyt lähti pelittämään (jopa ilman taajuuslukitusta). Laitan tähän vielä kuvan asetuksista, jos jollain muullakin sattuisi jossain vaiheessa tulemaan vastaava tilanne eteen:

 


No sepä hyvä , että lähti toimimaan. Vielä jäi vastaisuuden varalle myös pelimerkkejä eli tarvittaessa taajuuslukituksilla voi yhteyttä viritellä.  :wink:

Osallistu keskusteluun