Skip to main content
Vastattu

Uuden SIM-kortin tilaus ja aktivointi

  • 18. tammikuuta 2022
  • 9 kommenttia
  • 2218 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+15

Sukulaisella, joka on vanhempi henkilö ja asuu 100 km päässä, on käytössä Elisan mobiililaajakaista wanhalla SIM-kortilla (mini ja micro-sim ainoastaan). Vanhan modeemin rikkoonnuttua tilasin uuden hänen puolestaan ja ajatuksena oli, että voisi käyttää tuota micro-simmiä ja tuon piti sopia laitteeseen. No, uudessa laitteessa onkin nano-paikka… Tämän takia en lähde palauttamaan laitetta.

Uuden SIM-kortin saa helpoiten tilattua OmaElisasta ja se tulee sitten kun tulee Postin kulkemisesta riippuen. Mutta voihan tuon uuden SIM-kortin aktivoida silloin kun haluaa? Eli jos nyt käyn auttamassa uuden kortin tilaamisessa, niin minun ei heti ajaa uudestaan paikan päällä kun kortti on tullut? Vanha kortti toimii tällä hetkellä “lainalaiteessa” ja välitöntä tarvetta uudelle kortille ei ole.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi

Juurikin näin! Uuden kortin aktivoinnin suhteen ei ole kiirettä. Voitte tehdä sen OmaElisa palvelusta silloin, kun se on kaikille sopivin ajankohta. Aktivointia ei saa mitenkään ajastettua etukäteen, että uusi kortti olisi aktiivinen jonakin valittuna ajankohtana vaan se aktivoituu heti käyttöön, kun OmaElisasta käy aktivoinnin tekemässä.

 

Mutta kiirettä ei siis ole 😊 Voitte tilata kortin OmaElisasta ja jäädä odottamaan sopivaa aikaa sen aktivoimiseksi.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Sokrates
  • 6354 kommenttia
  • 18. tammikuuta 2022
wellu_76 kirjoitti:

 

Uuden SIM-kortin saa helpoiten tilattua OmaElisasta ja se tulee sitten kun tulee Postin kulkemisesta riippuen. Mutta voihan tuon uuden SIM-kortin aktivoida silloin kun haluaa? Eli jos nyt käyn auttamassa uuden kortin tilaamisessa, niin minun ei heti ajaa uudestaan paikan päällä kun kortti on tullut? Vanha kortti toimii tällä hetkellä “lainalaiteessa” ja välitöntä tarvetta uudelle kortille ei ole.

Ohjeissa ei täsmällisesti sanota miten nopeasti uusi kortti on aktivoitava , mutta sanotaan kuitenkin , että voit tehdä sen Oma Elisassa myöhemmin.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/

Toivotaan , että modet vahvistavat , mutta kuvittelen , että kyllä sen aktivoinnin ajankohdan voi ihan itse päättää.


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • Vastaus
  • 18. tammikuuta 2022

Juurikin näin! Uuden kortin aktivoinnin suhteen ei ole kiirettä. Voitte tehdä sen OmaElisa palvelusta silloin, kun se on kaikille sopivin ajankohta. Aktivointia ei saa mitenkään ajastettua etukäteen, että uusi kortti olisi aktiivinen jonakin valittuna ajankohtana vaan se aktivoituu heti käyttöön, kun OmaElisasta käy aktivoinnin tekemässä.

 

Mutta kiirettä ei siis ole 😊 Voitte tilata kortin OmaElisasta ja jäädä odottamaan sopivaa aikaa sen aktivoimiseksi.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1108 kommenttia
  • 18. tammikuuta 2022

Tuon linkin ohjetta soveltaen. olisi ilmeisesti mahdollisuus hakea Elisan liikkeestä uuden kortin ja sen sitten aktivoida ku on paikan päällä. Tosin liikkeesen meno ei kiinnosta kun ei yhtään tiedä mikä on myyjän osaamisen ja kuullun ymmärtämisen taso.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 18. tammikuuta 2022
wellu_76 kirjoitti:

Tuon linkin ohjetta soveltaen. olisi ilmeisesti mahdollisuus hakea Elisan liikkeestä uuden kortin ja sen sitten aktivoida ku on paikan päällä. Tosin liikkeesen meno ei kiinnosta kun ei yhtään tiedä mikä on myyjän osaamisen ja kuullun ymmärtämisen taso.

Huolesi on aiheeton. SIM-kortit ovat ihan ydinosaamista myyjille ja kun juttelet tarpeeksi kuuluvalla äänellä, ymmärrätte varmasti toisianne.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2426 kommenttia
  • 18. tammikuuta 2022

Kunhan ei vain käy niin, että myymälästä lähtiessä on määräaikainen Viihde-sopimus kourassa sim-kortin sijaan.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1108 kommenttia
  • 18. tammikuuta 2022
irritus kirjoitti:

Kunhan ei vain käy niin, että myymälästä lähtiessä on määräaikainen Viihde-sopimus kourassa sim-kortin sijaan.

Pitää käydä ensin hankkimassa ns. ”Edesvastuuttoman” paperit niin Viihde-sopimus ei ole pätevä. 


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 474 kommenttia
  • 19. tammikuuta 2022

Kyllä niitä tyhjiä kortteja saa myymälästä helposti mukaan, yhtä helposti irtosi kolmen operaattorin myymälästä ja eikä varsinaisesti mitään edes tyrkytetty.

Mutta koska kortinvaihto Elisalla maksaa niin eikö olisi sama vaihtaa operaattoria, vai onko niin hyvä tarjous vielä voimassa?

 

Helpoin on kyllä Teamviewer tai vastaava yhteys sukulaiselle ja sen kautta tilaa uuden kortin niin samaan hintaan kirjeitse tulee kotia ja seuraavalla käynnillä aktivoi vastaavasti. Ongelmallista tahtoo olla silloin kun toiselta ei verkkopankkitunnuksia löydy.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1108 kommenttia
  • 20. tammikuuta 2022

Lähin Elisan liike on samassa kaupungissa, jossa asun ja uuden kortin hakeminen myymälästä ei ole ongelma. Pitää vaan vetää täysi korona-varustus päälle :)

Operaattorin vaihto ei nyt tule kyseeseen, kun mennään toimivuus edellä eikä hinta. Kohde on vähän hankalassa paikassa, etäisyyttä lähimpään tukiasemaan tulee 6 km ja toinen lähempi tukari jää kumpareen taakse. 

TeamViewer on myös mahdollisuus, mutta ei nyt lähdetä sitä opettelemaan. Vanhoille ihmisille ei saa olla liikaa muuttujia samaan aikaan :)


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1738 kommenttia
  • 20. tammikuuta 2022
ihmettelijä2 kirjoitti:

Kyllä niitä tyhjiä kortteja saa myymälästä helposti mukaan, yhtä helposti irtosi kolmen operaattorin myymälästä ja eikä varsinaisesti mitään edes tyrkytetty.

Mutta koska kortinvaihto Elisalla maksaa niin eikö olisi sama vaihtaa operaattoria, vai onko niin hyvä tarjous vielä voimassa?

 

Tähän on sen verran tartuttava, että oman käsityksen mukaan se SIM-kortin vaihto on maksullista myös muilla operaattoreilla, että ei se tässä tilanteessa vaihtamalla parane ;)