Vastattu

Vikailmoitukset, minne?

  • 21 February 2024
  • 15 kommenttia
  • 212 katselukerrat

Kotinettiliittymä. Tolpassa taajuudet n28 ja n78. Toisella taajuudella antaa hyvän latausnopeuden, toisella uploadin. Eihän tämä voi olla niin, että pitää valita näiden välilltä. Yritin vikailmotusta Oma Elisassa, tarjoaa jotain maksullista gurupalvelua. "Näyttää, että vika on laitteissasi". No ei ole  Mihin näistä voi ilmoittaa?

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 21 February 2024, 09:38

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Asiakaspalvelumme (ml. vikapalvelumme) yhteystiedot löydät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ 🙂 Sivulta voi myös varata takaisinsoittopyynnön.

Asiakaspalvelumme (ml. vikapalvelumme) yhteystiedot löydät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ 🙂 Sivulta voi myös varata takaisinsoittopyynnön.

Täytyy soittaa. Tätähän se tarjoaa ensimmäiseksi yhteydenottotavaksi.

 

 

Käyttäjätaso 7

Kotinettiliittymä. Tolpassa taajuudet n28 ja n78. Toisella taajuudella antaa hyvän latausnopeuden, toisella uploadin. Eihän tämä voi olla niin, että pitää valita näiden välilltä. Yritin vikailmotusta Oma Elisassa, tarjoaa jotain maksullista gurupalvelua. "Näyttää, että vika on laitteissasi". No ei ole  Mihin näistä voi ilmoittaa?

 

Tuo on kyllä ominaisuus ei niinkään vika. Se korjautuu tulevina vuosina , kun laitteet tukevat NR-CA:ta.

Kotinettiliittymä. Tolpassa taajuudet n28 ja n78. Toisella taajuudella antaa hyvän latausnopeuden, toisella uploadin. Eihän tämä voi olla niin, että pitää valita näiden välilltä. Yritin vikailmotusta Oma Elisassa, tarjoaa jotain maksullista gurupalvelua. "Näyttää, että vika on laitteissasi". No ei ole  Mihin näistä voi ilmoittaa?

 

Tuo on kyllä ominaisuus ei niinkään vika. Se korjautuu tulevina vuosina , kun laitteet tukevat NR-CA:ta.

😂 Liittymän markkinoinnissa vois mainita: "Voit valita, haluatko liittymäsi nopean download vai upload-nopeuden. Molempia et saa. Tilaa heti!"

Kyllä nää mobiililaajakaistat on ihan farssi. Oispa valokuitu. 

Käyttäjätaso 7

Kotinettiliittymä. Tolpassa taajuudet n28 ja n78. Toisella taajuudella antaa hyvän latausnopeuden, toisella uploadin. Eihän tämä voi olla niin, että pitää valita näiden välilltä. Yritin vikailmotusta Oma Elisassa, tarjoaa jotain maksullista gurupalvelua. "Näyttää, että vika on laitteissasi". No ei ole  Mihin näistä voi ilmoittaa?

 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja vika/häiriöilmoitukseen:

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset>Liittymä tai palvelu jota viesti koskee

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB.

 

 

Käyttäjätaso 7

😂 Liittymän markkinoinnissa vois mainita: "Voit valita, haluatko liittymäsi nopean download vai upload-nopeuden. Molempia et saa. Tilaa heti!"

Kyllä nää mobiililaajakaistat on ihan farssi. Oispa valokuitu. 

Niinpä.

Mobiiliverkot ovat vain sellaisia ja näin on aina ollut ja on tulevaisuudessakin. Mobiilissa pitää olla sitä vaihteluvaraa ja suosittelen tilaamaan hitaimman mahdollisen liittymän , niin todennäköisemmin saa sitä mistä maksaa. Nopeimman liittymän haltija saa varautua vain maksamaan turhasta , kun niitä maksamiaan nopeuksia ei saa.

Käyttäjätaso 7

Kotinettiliittymä. Tolpassa taajuudet n28 ja n78. Toisella taajuudella antaa hyvän latausnopeuden, toisella uploadin. Eihän tämä voi olla niin, että pitää valita näiden välilltä. Yritin vikailmotusta Oma Elisassa, tarjoaa jotain maksullista gurupalvelua. "Näyttää, että vika on laitteissasi". No ei ole  Mihin näistä voi ilmoittaa?

 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja vika/häiriöilmoitukseen:

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset>Liittymä tai palvelu jota viesti koskee

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB.

Kyseessä on nykylaitteiden ominaisuus , ei vika. Siis ei se vikailmoituksesta mihinkään muutu. Tilanne paranee vasta , kun laitteet tukevat NR-CA:ta.

 "Voit valita, haluatko liittymäsi nopean download vai upload-nopeuden. Molempia et saa. Tilaa heti!"

Ton vois tosiaan liittää liittymän kuvaukseen. Aspa vastasi:

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

 

 

Näköjään Elisa rajoittaa lähetys nopeutta oikein kunnolla mutta DNA ei näin tee samalla nopeudella vaan antaa Lataus nopeuden vähän isomman ja Lähetys 50-70 välillä AINA.

 

 

Näköjään Elisa rajoittaa lähetys nopeutta oikein kunnolla mutta DNA ei näin tee samalla nopeudella vaan antaa Lataus nopeuden vähän isomman ja Lähetys 50-70 välillä AINA.

Mistä päättelet, että rajoittavat?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

 

 

Näköjään Elisa rajoittaa lähetys nopeutta oikein kunnolla mutta DNA ei näin tee samalla nopeudella vaan antaa Lataus nopeuden vähän isomman ja Lähetys 50-70 välillä AINA.

Mistä päättelet, että rajoittavat?

 

Olen pari viikkoa nyt käyttänyt elisan 300 megan 5G yhteyttä ja kokoajn tuolleen ja “parhaimmillaan” lähetys noin 14 ollut...Dna 4G on ihan toista  maata ja paremmat tulokset antaa niin palaan siihen takaisin kunhan tämä paketti menee umpeen.

 

 

Näköjään Elisa rajoittaa lähetys nopeutta oikein kunnolla mutta DNA ei näin tee samalla nopeudella vaan antaa Lataus nopeuden vähän isomman ja Lähetys 50-70 välillä AINA.

Mistä päättelet, että rajoittavat?

 

Olen pari viikkoa nyt käyttänyt elisan 300 megan 5G yhteyttä ja kokoajn tuolleen ja “parhaimmillaan” lähetys noin 14 ollut...Dna 4G on ihan toista  maata ja paremmat tulokset antaa niin palaan siihen takaisin kunhan tämä paketti menee umpeen.

No ei tosta voi mistään rajoittamisesta tehdä johtopäätöksiä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Nopeuksia ei rajoiteta muuten, kuin liittymien maksiminopeuksien kautta mikä on taas asia erikseen. Lähetysnopeuksiin vaikuttaa samankaltaiset asiat kuin latauspuolella, kuten etäisyys tukiasemaan, alueen mobiiliverkon ruuhkaisuus ja päätelaite. 

Käyttäjätaso 7

Näköjään Elisa rajoittaa lähetys nopeutta oikein kunnolla mutta DNA ei näin tee samalla nopeudella vaan antaa Lataus nopeuden vähän isomman ja Lähetys 50-70 välillä AINA.

Mobiiliverkkojen toiminta on erittäin paikkasidonnaista.

Tuossa paikassa selvästikin DNA:n verkko toimii paremmin kuin Elisan verkko. Jos tuo nopeusero on käytössäsi olennainen, tiedät varmastikin kummalta firmalta sinun kannattaa liittymä hankkia.

Tietysti kolmannenkin vaihtoehdon testaamista voisi harkita, jos et ole DNA-Telian yhteisverkon alueella.

Muista kuitenkin, että nuo tulokset ovat myös aikasidonnaisia, ja verkkojen paremmuusjärjestys voi muuttua tulevaisuudessa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

 

 

Näköjään Elisa rajoittaa lähetys nopeutta oikein kunnolla mutta DNA ei näin tee samalla nopeudella vaan antaa Lataus nopeuden vähän isomman ja Lähetys 50-70 välillä AINA.

Mistä päättelet, että rajoittavat?

 

Olen pari viikkoa nyt käyttänyt elisan 300 megan 5G yhteyttä ja kokoajn tuolleen ja “parhaimmillaan” lähetys noin 14 ollut...Dna 4G on ihan toista  maata ja paremmat tulokset antaa niin palaan siihen takaisin kunhan tämä paketti menee umpeen.

Yritä vaihtaa sitä 4G:n ankkuritaajuutta. Huonossakin n78 verkossa downia tulee yleensä reilusti, mutta uppi 5G:n kautta jää olemattomaksi. Jos ankkuri on 700 tai ruuhkainen 800Mhz jää uppi taas heikohkoksi. 1800 ja/tai 2100/2600 Mhz lukitus voi parantaa tilannetta huomattavasti (jos vaan taajuudet löytyy tolpasta ja toimii ankkurina ko. 5G tukarille, sekä kuuluu hyvin).

Osallistu keskusteluun