Vastattu

ZTE 5G CPE MC7010 helmikuu 2023 päivitys ei löydy

  • 16 February 2023
  • 8 kommenttia
  • 753 katselukerrat

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).

Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.

 

Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

 

EDIT 27.3.2023 // lyhennetty otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Zagg 17 February 2023, 14:28

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).

Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.

 

Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Laitteelle (ZTE 5G CPE MC7010) päivitystä on tapahtumassa lähiaikoina. Niin kuin @Sokrates  tuossa sanoikin, niin päivitys tulee tapahtumaan porrastetusti pienemmissä erissä. Kannattaa odotella rauhassa. 🙂

@Sokrates Ei muuten pidä paikkaansa aina tuo automaattinen päivitysasetus. Laitteen sarjanumero pitää olla syötetty operaattorin systeemiin eli itsellä löytyy Elisalta ostettu Zyxel VMG3925, niin ei saanut päivityksiä. Jostain syystä myyjä ei ollut muistanut/osannut lisätä heille oikein vaikka 24kk takuut löytyivät.  

 

Vasta aikanaan yksi omayhteisön modeista lisäsi modeemin Elisan systeemiin ja rupesi päivityksiä löytymään laitteelle.

Käyttäjätaso 7

@Sokrates Ei muuten pidä paikkaansa aina tuo automaattinen päivitysasetus. Laitteen sarjanumero pitää olla syötetty operaattorin systeemiin eli itsellä löytyy Elisalta ostettu Zyxel VMG3925, niin ei saanut päivityksiä. Jostain syystä myyjä ei ollut muistanut/osannut lisätä heille oikein vaikka 24kk takuut löytyivät.  

 

Vasta aikanaan yksi omayhteisön modeista lisäsi modeemin Elisan systeemiin ja rupesi päivityksiä löytymään laitteelle.

Juu tämä on kyllä tiedossa. Normaalisti kun ostat laitteen Elisalta , niin sen sarjanumero lisätään päivityspalvelimen tietokantaan. No ei se niin harvinaista ole , että elisalaiset välillä lipsuvat tästä.

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

hn että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.

En tiedä lisättiinkö manuaalisesti tai ei, mutta päivitys tuli viime yönä nätisti läpi. Ehkä hötkyilin vaan liikaa. Joka tapauksessa tämä kunnossa 👍

Piti vissiin tulla päivitys jo aikoja sitten mutta olen itse vielä B12 versiolla ja pätkii jonkun verran. Olisko mahdollsita saada päivitettyä?.

 

 

EDIT 27.3.2023 // siirretty täältä olemassaolevaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Käyttäjätaso 7

Piti vissiin tulla päivitys jo aikoja sitten mutta olen itse vielä B12 versiolla ja pätkii jonkun verran. Olisko mahdollsita saada päivitettyä?.

Aiheesta tuolla ketjussa:

ZTE 5G CPE MC7010 Helmikuu 2023 päivitys ei löydy

Pari otetta:

“Päivitys tulee tapahtumaan porrastetusti pienemmissä erissä. Kannattaa odotella rauhassa”

“Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti. 

Laitteen pitää  olla päällä.”

Lisää omaan profiiliisi varmuuden vuoksi ja vastaisuuden varalle asiakasnumerosi jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset

klikkaamalla sivun ylhäällä oikealla

nimimerkkipallukkaasi/Oma profiili

 

 

EDIT 27.3.2023 // siirretty täältä olemassaolevaan keskusteluun samasta aiheesta -draakki

 

Vaihdoin vuodenvaihteessa laitteeseen Telian 5g liittymän, koska nopeudet olivat todella heikot, ja laitetta piti bootata joskus useamman kerran päivässä.

Telian liittymällä laite on toiminut paremmin ( todennäköisesti siksi, että Telian masto on paljon lähempänä modeemia).

Mutta, laite ei hae tuota uusinta päivitystä automaattisesti, eikä itse modeemin käyttöliittymän kautta. Sanoo vaan että ei uusia päivityksiä.

 

Vaatiiko päivittäminen että laite on Elisan verkosa elisan Sim:illä?

 

Ei vaadi.

Jos automatiikka ei toimi , niin laita modeemin sarjanumero yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja  pyydä päivittämään manuaalisesti.  Laitteen toki pitää olla päällä.

PS. Laitteiden päivittäminen tapahtuu portaittain pienissä erissä ja luultavasti automatiikka ei ole vielä ehtinyt kohdallesi.

 

 

Laitoin sarjanumeron yv:llä. Minulle sanottiin että ole yhteydessä asiakaspalveluun. Asiaa ei ymmärtääkseni modet hoida tääl.. joten mikä nyt meni minulla ohi? Vai onko jotenki asia muuttunut vai häh... ja silti parissakin ketjussa sanottu, että hoituisi viestillä... mutta ei minun kohdalla näköjään..

Osallistu keskusteluun