Skip to main content

eli löytyy tuollainen ZTE:n ulko modeemi ja sen perässä zyxelin ei hallittava 16porttinen kytkin joka syöttää koneita, NASseja, telkkaria ja wifi mokkuloita. Eli kone/palvelin josta portteja yritän avata on käytännössä suoraan modeemin perässä. Ei aukea vaikka mitä tekisi. Kokeiltu myös ilman kytkintä eli modeemilta täysin suoraan koneeseen, ei vaikutusta. Myös kokeiltu laittaa modeemi siltaavaan tilaan ja reitittimen kautta avata mutta ei siltikään. On keskusteltu elisan asiakaspalvelun kanssa ja ne ei osaa auttaa, kun kuulemma siellä päässä kaikki näyttäsi olevan OK. On tilattu julkinen ip ja APN laitettu internet4 (kokeiltu myös prointernet) ja kyllä, modeemi on reititin tilassa eikä siltaavassa. Elisan aspa on sitä mieltä että kannattaisi ottaa yhteys omaguruun, mutta en tosiaan ole maksamassa 3€/min siitä että joku hieman enemmän perehtynyt kuin perus aspa henkilöt ihmettelee ja yrittä saada palvelun toimimaan, josta maksan ihan oikeaa rahaa. En väitä olevani mikään tietotekniikka guru, mutta tajuan kyllä aika hyvin tätä sanastoa, kaikki mitä täällä päässä voi tehdä on tehty. On resetoitu boottailtu ja ihmetelty. On montaa eri konetta kokeiltu ja portcheckereillä katsottu niin sisäisestä kuin myös ulkoisesta verkosta käsin, kun kuulemma NAT loopbackin kanssa joskus ongelmia. Muutamia saman tyylisiä tapauksia olen löytänyt netistä ja ne on ratkennut kun elisan päässä on jotain tehty. Tästä yrittänyt aspan tekniseen tukeen sanoa mutta sieltä luetaan vaan lapulta mitä sanotaan seuraavaksi “oletko kokeillut ottaa johdon irti?” no mitäpä veikkaat. Tästä postauksesta tuskin on apua kellekkään, mutta kirjoitan vaan kun ärsyttää tämä homma ja miten tämä on mennyt.

eli löytyy tuollainen ZTE:n ulko modeemi ja sen perässä zyxelin ei hallittava 16porttinen kytkin joka syöttää koneita, NASseja, telkkaria ja wifi mokkuloita. Eli kone/palvelin josta portteja yritän avata on käytännössä suoraan modeemin perässä. Ei aukea vaikka mitä tekisi. Kokeiltu myös ilman kytkintä eli modeemilta täysin suoraan koneeseen, ei vaikutusta. Myös kokeiltu laittaa modeemi siltaavaan tilaan ja reitittimen kautta avata mutta ei siltikään. On keskusteltu elisan asiakaspalvelun kanssa ja ne ei osaa auttaa, kun kuulemma siellä päässä kaikki näyttäsi olevan OK. On tilattu julkinen ip ja APN laitettu internet4 (kokeiltu myös prointernet) ja kyllä, modeemi on reititin tilassa eikä siltaavassa. Elisan aspa on sitä mieltä että kannattaisi ottaa yhteys omaguruun, mutta en tosiaan ole maksamassa 3€/min siitä että joku hieman enemmän perehtynyt kuin perus aspa henkilöt ihmettelee ja yrittä saada palvelun toimimaan, josta maksan ihan oikeaa rahaa. En väitä olevani mikään tietotekniikka guru, mutta tajuan kyllä aika hyvin tätä sanastoa, kaikki mitä täällä päässä voi tehdä on tehty. On resetoitu boottailtu ja ihmetelty. On montaa eri konetta kokeiltu ja portcheckereillä katsottu niin sisäisestä kuin myös ulkoisesta verkosta käsin, kun kuulemma NAT loopbackin kanssa joskus ongelmia. Muutamia saman tyylisiä tapauksia olen löytänyt netistä ja ne on ratkennut kun elisan päässä on jotain tehty. Tästä yrittänyt aspan tekniseen tukeen sanoa mutta sieltä luetaan vaan lapulta mitä sanotaan seuraavaksi “oletko kokeillut ottaa johdon irti?” no mitäpä veikkaat. Tästä postauksesta tuskin on apua kellekkään, mutta kirjoitan vaan kun ärsyttää tämä homma ja miten tämä on mennyt.

Tee vaan vielä vika/häiriöilmoitus, niin varmaan selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen  24h vuoden jokaisena

päivänä, pyhät/arjet (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle /Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset


Omaguru olisi tässä vaiheessa hyvä apu kyllä tuohon, kun liittymä on tarkistettu asiakaspalvelusta, tämänkaltaisista vikailmoitusta ei tehtäisi. Jos laitat asiakasnumeron profiiliisi, niin voidaan vielä tuplatarkistaa liittymä. Asiakaspalvelussa/teknisellä puolella tarkistetaan liittymän tekninen toimivuus, mutta ikävä kyllä käytöntukea laitteille ei ole 😕 Omaguru tarjoaa apua laitteiden ja asetusten kanssa. Omagurulle voi varata kiinteähintaisen soiton myös täältä: https://elisa.fi/omaguru/palvelut/


Asian selvitystä voidaan myös jatkaa täällä OmaYhteisössä. Olisiko yhteisöläisillä vinkkejä asiaan liittyen? 😊

Tervetuloa vielä OmaYhteisöön ​@Sineras!


Osallistu keskusteluun