Vastattu

ZTE MC801A:n ohjelmisto ei päivity uusimpaan versioon


Minulla on ZTE MC801A -reititin ja siinä ohjelmistoversio MC801A_Elisa1_B06. Elisan mukaan uusin ohjelmistoversio on MC801A_Elisa2_B13. [1]
 
Ohjelmisto ei kuitenkaan päivity tuohon uusimpaan versioon – ei automaattisesti (vaikka laitteessa on automaattinen päivitystoiminto) eikä klikkaamalla Lisäasetukset > Päivitä > Tarkista. Tuossa jälkimmäisessä tapauksessa laite sanoo: "Uutta ohjelmistoversiota ei ole saatavana."
 
Miksi ohjelmisto ei päivity? Onko jotain mitä voin tehdä jotta saan uusimman ohjelmiston? Asetusten nollaamista olen jo kokeillut.
 
[1] https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/zte-5g-mc801a/

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 20 April 2021, 13:19

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

29 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Minulla on ZTE MC801A -reititin ja siinä ohjelmistoversio MC801A_Elisa1_B06. Elisan mukaan uusin ohjelmistoversio on MC801A_Elisa2_B13. [1]
 
Ohjelmisto ei kuitenkaan päivity tuohon uusimpaan versioon – ei automaattisesti (vaikka laitteessa on automaattinen päivitystoiminto) eikä klikkaamalla Lisäasetukset > Päivitä > Tarkista. Tuossa jälkimmäisessä tapauksessa laite sanoo: "Uutta ohjelmistoversiota ei ole saatavana."
 
Miksi ohjelmisto ei päivity? Onko jotain mitä voin tehdä jotta saan uusimman ohjelmiston? Asetusten nollaamista olen jo kokeillut.
 
[1] https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/zte-5g-mc801a/


Yleensä Elisa laittaa päivitykset jakoon porrastetusti alueittain. Siis ei kaikille yhtäaikaa , mutta kyllä sen olisi jo pitänyt tulla , kun päivitys on aloitettu viime loka- marraskuussa.

Mikäli et automaattisesti saa päivitystä , niin laita yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle modeemin sarjanumero ja MAC-osoite sekä pyydä heitä päivittämään manuaalisesti. Itse sitä ei oikein voi tehdä , jos päivitystarkistus ei auta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @teekannu ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Katotaas toki että mikä homma! Lisäätkö profiiiliisi asiakasnumeron ja yksityisiin muistiinpanoihin laitteen sarjanumeron niin vilastaan vähän että saatasko selkoa missä päivitys viipyy? :)

Lisäätkö profiiiliisi asiakasnumeron ja yksityisiin muistiinpanoihin laitteen sarjanumeron niin vilastaan vähän että saatasko selkoa missä päivitys viipyy? :)

Asiakasnumero ja sarjanumero on nyt lisätty.

Ostin laitteen käytettynä ja se on mahdollisesti ollut käyttämättömänä pitkään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Eipä riittäny omat monot potkimaan päivitystä tohon liikkeelle joten laitettu toisaalle viestiä jossa toivottavasti järeemmät lapikkaat hommaan. Palaillaan asiaan kunhan vastausta kuuluu :)

Käyttäjätaso 3

Ei kannata stressata tuommoista että "paperilla ei oo uusin versio. Jos modeemi pelittää kunnolla niin miksi korjata jotain mikä ei ole rikki? Ei tuo mitään hakkeroimista mahdollista jos tietoturva on muuten kunnossa sitä ei tarvi pelätä. 

Käyttäjätaso 7

Ei kannata stressata tuommoista että "paperilla ei oo uusin versio. Jos modeemi pelittää kunnolla niin miksi korjata jotain mikä ei ole rikki? Ei tuo mitään hakkeroimista mahdollista jos tietoturva on muuten kunnossa sitä ei tarvi pelätä. 


Jos ja jos.

Asiakkaiden laitteisiin murtaudutaan vähän väliä ja ei siinä ole kyse siitä etteikö laite muuten toimisi ihan moitteetta , vaan reikäisistä softista. Ne kriittiset päivitykset myös Elisan pitäisi hoitaa heti eikä vasta vuoden päästä kuten nyt.

@Patomiäs, onko kuulunut mitään?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @teekannu! Nytpä on täältä päädystä tehty temppuja, jotta tuo ohjelmistopäivitys toimisi taas normaalisti. Kokeiletko vielä hallinnasta painaa tuota päivitysnappia, lähteekö päivitys latautumaan? :slight_smile:

Kokeiletko vielä hallinnasta painaa tuota päivitysnappia, lähteekö päivitys latautumaan? :slight_smile:

Ei, sanoo edelleen: “Uutta ohjelmistoversiota ei ole saatavana.”

Käyttäjätaso 5

Kokeiletko vielä hallinnasta painaa tuota päivitysnappia, lähteekö päivitys latautumaan? :slight_smile:

Ei, sanoo edelleen: “Uutta ohjelmistoversiota ei ole saatavana.”

Ohoh, voihan nenä. Minä laitan vielä jatkopyyntöä meidän tekniikalle vielä ohjelmistopäivityksen uudelleenlähetyksestä laitteellesi. 

Pahoittelut vielä odottelusta. 😕

@MiikaMoi, onko kuulunut mitään? Ohjelmistopäivitystä ei näy vieläkään.

Käyttäjätaso 5

@MiikaMoi, onko kuulunut mitään? Ohjelmistopäivitystä ei näy vieläkään.

Tämä on vielä selvityksessä :disappointed_relieved:  Pahoittelen selvityksen venymistä. Ilmoitamme heti kun jatkoaskeleet saamme selville.

 

Voisin vielä täsmentävänä kysymyksenä kysyä, että näyttääkö laitteen hallintasivu ZTE:n ohjelmistoversiona minkä rimpsun tässä kohtaa?

Voisin vielä täsmentävänä kysymyksenä kysyä, että näyttääkö laitteen hallintasivu ZTE:n ohjelmistoversiona minkä rimpsun tässä kohtaa?

MC801A_Elisa1_B06

Käyttäjätaso 5

Voisin vielä täsmentävänä kysymyksenä kysyä, että näyttääkö laitteen hallintasivu ZTE:n ohjelmistoversiona minkä rimpsun tässä kohtaa?

MC801A_Elisa1_B06

Moi @teekannu ! Pahoittelut selvityksen venymisestä. Me olemme täällä tausta-ajona kokeilleet lähetellä tuolle reitittimellesi päivityksiä mutta ne eivät ole tarttuneet eikä laite ole niitä asentanut. :disappointed: 

Jos voit vielä kerran kokeilla tuota reitittimen tehdasasetusten palautusta sen pohjasta löytyvään reset-reikään painamalla n. 10-15 sekunnin ajan ja jos laite ei vieläkään ala päivitystä löytämään niin sitten laitatko meille moderaattoreille yksityisviestiä niin katsotaan laitteen vaihto-mahdollisuuksia. 

Päivitys onnistui! Olin yrittänyt resettiä monta kertaa aiemminkin, mutta tällä kertaa se tehosi: laite päivitti itsensä ensin versioon B09 ja sitten uudestaan uusimpaan B13-versioon. Suurkiitos avusta!

Terve,

Minulla täällä sama ongelma ZTE MC801A -reitittimen kanssa kuin keskustelun aloittajalla. Ohjelmistoversio tällä hetkellä laitteessa MC801A_Elisa1_B06. Olen yrittänyt useamman kerran palauttaa reititintä tehdasasetuksille pohjasta olevasta resetointi-reiästä. Tästä ei ole kuitenkaan ole ollut apua siihen, että laite olisi alkanut asentamaan uusinta päivitystä. 

Olen myös lisäasetusten kauttayrittänyt tarkistaa päivitystä, mutta tarkistus ilmoittaa “Uutta ohjelmistoversiota ei ole saatavana”.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @Sappe76 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Olitkin jo laitellut yksäriä ja vastailinkin siellä jo, eli jatkellaan siellä puolen :) 

Käyttäjätaso 7

Tukisivujen mukaan ZTE MC801A mobiilireitittimelle on aloitettu uuden softapäivityksen MC801A_Elisa3_B15 jakelu kesäkuussa 2021.

Mitä tuossa päivityksessä on korjattu? Onko softassa taajuuslukko eri 4G-taajuuksille , siis ei vain lukkoa 4G:lle?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/zte-5g-mc801a/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tukisivujen mukaan ZTE MC801A mobiilireitittimelle on aloitettu uuden softapäivityksen MC801A_Elisa3_B15 jakelu kesäkuussa 2021.

Mitä tuossa päivityksessä on korjattu? Onko softassa taajuuslukko eri 4G-taajuuksille , siis ei vain lukkoa 4G:lle?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/zte-5g-mc801a/


Minäpäs tiedustelen mitä tuossa päivityksessä tulee :thumbsup:  Palaamme asiaan!

Käyttäjätaso 7

Tukisivujen mukaan ZTE MC801A mobiilireitittimelle on aloitettu uuden softapäivityksen MC801A_Elisa3_B15 jakelu kesäkuussa 2021.

Mitä tuossa päivityksessä on korjattu? Onko softassa taajuuslukko eri 4G-taajuuksille , siis ei vain lukkoa 4G:lle?

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/zte-5g-mc801a/


Minäpäs tiedustelen mitä tuossa päivityksessä tulee :thumbsup:  Palaamme asiaan!


Onko asiasta kuulunut mitään???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Löytyy 4G-taajuuslukitus ja VPN-client uusimmasta softasta.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Moikka @Sokrates, pahoittelut viivästyneestä vastauksesta.

Uusi päivitys sisälsi mm. modeemiohjelmiston uusimman version, joka auttaa parantamaan suorituskykyä radioverkon yhteyksissä ja vähentää mahdollista hyppelyä solujen välillä heikossa signaalissa.

Käyttäjätaso 7

Moikka @Sokrates, pahoittelut viivästyneestä vastauksesta.

Uusi päivitys sisälsi mm. modeemiohjelmiston uusimman version, joka auttaa parantamaan suorituskykyä radioverkon yhteyksissä ja vähentää mahdollista hyppelyä solujen välillä heikossa signaalissa.


Jaahas.

Tuo vastaus on kyllä niin ympäripyöreä , että ei siitä tiedä , mitä yksityiskohtia on muutettu.

No @sakarialanne jo vastasi noihin käyttöliittymää koskeviin asioihin , joten tällä mennään.

reset-reikään painamalla n. 10-15 sekunnin ajan

Ratkaisu minulle oli nimenomaan tämä. Laitteen manuaalissa neuvotaan painamaan reset-reikää noin 3 sekuntia, mutta se ei riittänyt. Laitteen resetoiminen käyttöliittymän kautta ei myöskään tehonnut. Ilmeisesti tuo 10-15 sekuntia tekee jonkinlaisen syvemmän resetin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +1

Uusin päivitys ei kuitenkaan tuonut 4G verkon 700 MHz tukea vaikka laitteen myyntitiedoissa tuetuksi taajuus mainitaan. Eikä Elisan tuen mukaan ole tulossakaan, pyysivät toimittamaan laitteen vain huoltoon. Ei taida huolto paljoakaan auttaa jos valikosta 700 MHz taajuusvalinta puuttuu. Perusteluna oli että Elisa käyttää 700 Mhz taajuutta vain 5G verkossa. Joopa joo.