Skip to main content
Vastaus

ZTE MC888 hallintapaneeliin (WebUI) ei pääse käsiksi!

  • July 7, 2025
  • 3 kommenttia
  • 208 katselukerrat

ZTE MC888 toiminut melko moitteetta pidemmän aikaa, mutta viime viikkojen ajan en ole päässyt laitteen hallintaan kiinni lainkaan.

Olen yrittänyt yhdistää sen osoitteeseen (192.168.100.1) useilla verkossa olevilla laitteilla, mutta tuloksetta (“This site can’t be reached - 192.168.100.1 refused to connect.”).

Olen myös testannut yhteyttä verkkokaapelilla suoraan purkkiin kahdella eri läppärillä ja useilla eri selaimilla, mutta tuloksetta.

Kaikissa verkossa olevissa laitteissa kuitenkin toimii internet yhteys sekä langattomasti että langallisesti, mutta itse laitteeseen ei pääse kiinni. Tämän lisäksi Elisa Wifi M mesh-purkit ovat pudottaneet yhteyden kyseiseen reitittimeen, eli osoite ei vastaa niillekään.

Olen varmistanut, että 192.168.100.1 on oikea yhdyskäytävä ja se vastaa pingiin, kuten muutkin verkossa olevat laitteet. ZTE MC888 on käytetty virrattomana useita kertoja; internet yhteys palaa kaikille yhdistetyille laitteille, mutta hallintapaneeliin ei edelleenkään pääse.

ZTE MC888 ilmeisesti saanut automaattisia firmware-päivityksiä touko-kesäkuussa, epäilen että ongelma olisi alkanut tästä, ainakin ajankohta jollain tapaa täsmää.

Ainut asia mikä itselle tulee enää mieleen olisi laitteen nollaus ja aloittaminen alusta, mutta ikävän työläs kokeilu olisi…

Yritin kysellä apuja Elisan asiakaspalvelusta, mutta kuulemma teknistä tukea Elisan laitteisiin ja palveluihin on saatavilla ainoastaan törkyhintaisen OmaGuru palvelun kautta, mikä kuulostaa uskomattomalta…

Onko muilla ollut vastaavia haasteita? Tuleeko mieleen mitä voisi vielä kokeilla ennen nollausta tai laitteen heittämistä mereen? 🤔

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Josko tuolta ketjusta olisi apua. Ainakin on 

hallintaan pääsyvaiva on ratkennut siellä sivun alaosassa:

https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/zte-mc888-pro-hukkaa-wifi-yhteydet-527661/index3.html

 

3 kommenttia

  • July 7, 2025

  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • July 7, 2025

Oliskohan tuolta vanhasta ketjusta apua, vaikka eri merkkinen laite:

https://yhteiso.elisa.fi/laajakaista-70/miten-paeaesen-zyxel-gm4100-g-fast-modeemin-hallintasivulle-528034

 

Ei valitettavasti auta omassa tapauksessani.

Kaikki laitteet saavat kyllä DHCP:n kautta oikeat osoitteet ja internetyhteys muodostuu. Default Gateway / DHCP Server / DNS Server antaa reitittimen osoitteen: 192.168.100.1 ja kuten mainittua se vastaa pingiinkin, mutta WebUI eikä sovelluksella yhdistäminen hallintapaneeliin ei toimi.

Testattu siis myös IP-osoitteiden syöttö manuaalisesti, mutta ei vaikuta asiaan.

Suljettu pois myös palomuuri/antivirus vaikutus.

Ydin toiminnot siis toimivat (internet yhteyden jakaminen liitetyille laitteille ja niiden reititys), mutta laitteen web server ominaisuus vaikuttaisi olevan rikki/jumissa. Toiminut aiemmin normaalisti, sekä verkko-osoitteella että puhelimen sovelluksella. Itse en ole mitään asetuksia tms. muuttanut, joten mahdollinen firmware-päivitys saattaisi haiskahtaa syylliseltä, jos asennuksessa on jäänyt “bittejä poikittain”… 

Luulisi että Elisa pystyisi purkin tilan tarkistamaan etänä ja vaikka ajamaan firmispaketin uudelleen, mutta onko ainut keino saada tukea ostettuihin palveluihin soittaa ryöstöhintaiseen (3,04 €/puhelu + 3,04 €/alkava min + mpm) OmaGuru palveluun? Kuulostaa uskomattomalta...


  • Vastaus
  • July 7, 2025

Josko tuolta ketjusta olisi apua. Ainakin on 

hallintaan pääsyvaiva on ratkennut siellä sivun alaosassa:

https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/zte-mc888-pro-hukkaa-wifi-yhteydet-527661/index3.html