Skip to main content
Vastattu

ZTE MC888 Pro 5G-reititin ei tunnista SIM-korttia uudelleen käynnistyksen jälkeen

  • 24 June 2024
  • 24 kommenttia
  • 461 katselukerrat

Sammutin reitittimen ja otin sen irti seinästä, myöhemmin kun laitoin virrat takaisin network valo palaa punaisena ja netti ei toimi. Kävin katsomassa hallinta sivua ja se sanoi että ei SIM-korttia tai kortti ei kelpaa. Koitin ottaa SIM-kortin pois ja laittaa takaisin, kääntää sen toisinpäin, käynnistää reitittimen uudelleen ja tehdas asetuksille palauttamista. Mikään näistä ei korjannut ongelmaa. Mitenköhän saisi taas pelittämään?

24 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Sammutin reitittimen ja otin sen irti seinästä, myöhemmin kun laitoin virrat takaisin network valo palaa punaisena ja netti ei toimi. Kävin katsomassa hallinta sivua ja se sanoi että ei SIM-korttia tai kortti ei kelpaa. Koitin ottaa SIM-kortin pois ja laittaa takaisin, kääntää sen toisinpäin, käynnistää reitittimen uudelleen ja tehdas asetuksille palauttamista. Mikään näistä ei korjannut ongelmaa. Mitenköhän saisi taas pelittämään?

Kokeilitko sim-korttia toisella laitteella kuten esimerkiksi puhelimella, että toimiiko se siinä? 🤔

Kunniamerkki

Sammutin reitittimen ja otin sen irti seinästä, myöhemmin kun laitoin virrat takaisin network valo palaa punaisena ja netti ei toimi. Kävin katsomassa hallinta sivua ja se sanoi että ei SIM-korttia tai kortti ei kelpaa. Koitin ottaa SIM-kortin pois ja laittaa takaisin, kääntää sen toisinpäin, käynnistää reitittimen uudelleen ja tehdas asetuksille palauttamista. Mikään näistä ei korjannut ongelmaa. Mitenköhän saisi taas pelittämään?

Kokeilitko sim-korttia toisella laitteella kuten esimerkiksi puhelimella, että toimiiko se siinä? 🤔

Sim-kortti toimii puhelimella

Käyttäjätaso 7

Kokeile vielä Sim-korttia oikein päin reitittimeen.

Onhan reitittimessä uusin ohjelmistoversio:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/zte-mc888-pro-5g/

Huhtikuu 2024 MC888_Pro_Elisa1_B09

Jos ei, niin ota  yhteyttä asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

Tuolla huoltoa, jos tarvis:

Laitevalmistajien huolto-ohjeet Elisalta ostetuille laitteille

ZTE Resete

 

Kunniamerkki

Kokeile vielä Sim-korttia oikein päin reitittimeen.

Onhan reitittimessä uusin ohjelmistoversio:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/zte-mc888-pro-5g/

Huhtikuu 2024 MC888_Pro_Elisa1_B09

Jos ei, niin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

Tuolla huoltoa, jos tarvis:

Laitevalmistajien huolto-ohjeet Elisalta ostetuille laitteille

ZTE Resete

 

Reitittimessä on uusin ohjelmistoversio ja laitoin sim-kortin samoin päin kuin ohjeen kuvassa, ei auttanut

Käyttäjätaso 7

Kokeile vielä Sim-korttia oikein päin reitittimeen.

Onhan reitittimessä uusin ohjelmistoversio:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/zte-mc888-pro-5g/

Huhtikuu 2024 MC888_Pro_Elisa1_B09

Jos ei, niin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

Tuolla huoltoa, jos tarvis:

Laitevalmistajien huolto-ohjeet Elisalta ostetuille laitteille

ZTE Resete

 

Reitittimessä on uusin ohjelmistoversio ja laitoin sim-kortin samoin päin kuin ohjeen kuvassa, ei auttanut

Puhaltele siihen Sim-kortti paikkaan, josko pölyä ja kokeile vielä kerran.

Reseten huollosta/ toimipisteestäkin voisi kysäisistä.

https://resete.fi/myymalamme/

 

 

 

Kunniamerkki

Kokeile vielä Sim-korttia oikein päin reitittimeen.

Onhan reitittimessä uusin ohjelmistoversio:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/zte-mc888-pro-5g/

Huhtikuu 2024 MC888_Pro_Elisa1_B09

Jos ei, niin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

Tuolla huoltoa, jos tarvis:

Laitevalmistajien huolto-ohjeet Elisalta ostetuille laitteille

ZTE Resete

 

Reitittimessä on uusin ohjelmistoversio ja laitoin sim-kortin samoin päin kuin ohjeen kuvassa, ei auttanut

Puhaltele siihen Sim-kortti paikkaan, josko pölyä ja kokeile vielä kerran.

 

Puhaltelu ei tuottanut tuloksia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Kunniamerkki

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Käyttäjätaso 7

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Hyvä neuvo antiikin viisaalta mieheltä. :D Vianselvityksessä kokeile mahdollisia syyllisiä RISTIIN, niin saat eliminoitua taatusti toimivat komponentit.

Eihän vahingossa ole tullut laitetuksi simmiin pin-koodin kyselyä päälle? Puhelimessa sen kuittaa liki huomaamatta, mutta reitittimessä se estää yhdistämästä.

Kunniamerkki

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Vika on korttipaikan jousessa. Se työntää sim-korttia ulos jonkun verran, jolloin sim-kortti ei mene kohilleen. Sormella kun pidin sim-kortin pohjassa asti, reititin tunnisti sen. Mitäköhän sille jouselle pystyisi tekemään?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5

Oikein toimiessaan se jousi lukittuu sisään ensimmäisellä painalluksella ja toisella työntää kortin ulos. Lukittuakseen kortti pitää työntää pohjaan asti, mikä yleensä vaatii kynnen käyttöä. Älä hukkaa korttia, kun se karkaa kynnen takaa :P

Käyttäjätaso 7

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Vika on korttipaikan jousessa. Se työntää sim-korttia ulos jonkun verran, jolloin sim-kortti ei mene kohilleen. Sormella kun pidin sim-kortin pohjassa asti, reititin tunnisti sen. Mitäköhän sille jouselle pystyisi tekemään?

SIM-korttia pitää painaa ensin niin syvälle , että kuuluu pieni naksahdus , jolloin kortti lukittuu paikalleen. Jos ei toimi noin , niin korttipesän mekanismi on rikki ja pitää vaihtaa.

Kunniamerkki

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Vika on korttipaikan jousessa. Se työntää sim-korttia ulos jonkun verran, jolloin sim-kortti ei mene kohilleen. Sormella kun pidin sim-kortin pohjassa asti, reititin tunnisti sen. Mitäköhän sille jouselle pystyisi tekemään?

SIM-kortta pitää painaa ensin niin syvälle , että kuuluu pieni naksahdus , jolloin kortti lukittuu paikalleen. Jos ei toimi noin , niin korttipesän mekanismi on rikki ja pitää vaihtaa.

Ei kuulu naksahdusta ja kortti ei lukitu. Pystyykö sitä vaihtamaan itse vai pitääkö viedä jonnekkin?

Käyttäjätaso 7

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Vika on korttipaikan jousessa. Se työntää sim-korttia ulos jonkun verran, jolloin sim-kortti ei mene kohilleen. Sormella kun pidin sim-kortin pohjassa asti, reititin tunnisti sen. Mitäköhän sille jouselle pystyisi tekemään?

SIM-kortta pitää painaa ensin niin syvälle , että kuuluu pieni naksahdus , jolloin kortti lukittuu paikalleen. Jos ei toimi noin , niin korttipesän mekanismi on rikki ja pitää vaihtaa.

Ei kuulu naksahdusta ja kortti ei lukitu. Pystyykö sitä vaihtamaan itse vai pitääkö viedä jonnekkin?

Enpä usko , että onnistuu itsepalveluna , sillä jo varaosia ei taida olla kuin huoltoliikkeillä. Jos laitteella on vielä takuu voimassa , niin uskoisin sen menevän takuuseen. Jos alkaa kolvailemaan itse , niin se purkaa takuun.

Käyttäjätaso 7

Onpa outo ongelma. Teitkö tehdasasetusten palautuksen Reset-painiketta painamalla vai laitteen hallinnasta? Jos teit vain toisella tapaa, niin kannattaa vielä kokeilla myös toistakin varmuuden vuoksi. SIM-kortti ja liittymä nyt on ainakin kunnossa, kun sait puhelimella testattua ja toimivat normaalisti. 🤔

Tein palautuksen molemmilla tavoin ja kumpikaan ei auttanut

Siis reitittimen SIM toimii puhelimessa. No toimiiko puhelimen SIM reitittimessä?? jos ei toimi sekään , niin vika on reitittimen SIM-paikassa. Siellä voi olla vain likaa tai korttipaikan jouset rikki.

Vika on korttipaikan jousessa. Se työntää sim-korttia ulos jonkun verran, jolloin sim-kortti ei mene kohilleen. Sormella kun pidin sim-kortin pohjassa asti, reititin tunnisti sen. Mitäköhän sille jouselle pystyisi tekemään?

SIM-kortta pitää painaa ensin niin syvälle , että kuuluu pieni naksahdus , jolloin kortti lukittuu paikalleen. Jos ei toimi noin , niin korttipesän mekanismi on rikki ja pitää vaihtaa.

Ei kuulu naksahdusta ja kortti ei lukitu. Pystyykö sitä vaihtamaan itse vai pitääkö viedä jonnekkin?

 

Tuolta merkkihuoltoon:

https://resete.fi/zte-merkkihuolto/

Tuolla vielä:

Laitevalmistajien huolto-ohjeet Elisalta ostetuille laitteille

ZTE Resete
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Käyttäjätaso 7

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Ymmärtäisin , jos asiakas on itse rikkonut laitteen. Tässä tuskin on siitä kyse ja asia pitää ainakin selvittää.

Kunniamerkki

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Huoltavatko he myös mallit joita ei ole listattu heidän verkkokaupassa?

Käyttäjätaso 7

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Huoltavatko he myös mallit joita ei ole listattu heidän verkkokaupassa?

Huoltavat, oli ostettu mistä tahansa, kun on merkkihuolto:

https://resete.fi/zte-merkkihuolto/

Reseten ZTE merkkihuolto korjaa ja huoltaa kaikki ZTE-puhelimet ja -reitittimet.

ZTE reitittimet.

Lue lisää

Reseten valtuutetussa ZTE huollossa korjaustoimenpiteenä laitevaihto

Kun toimitat ZTE-reitittimen Resetelle huoltoon on korjaustoimenpiteenä aina laitevaihto. Laitevaihto pystytään lähes aina suorittamaan 1-2 arkipäivän aikana. Voit toimittaa reitittimen suoraan myymäläämme tai postittaa laitteen verkkokaupan kautta.

Voihan kysäistäkin:

Ota yhteyttä meihin

Yksityisasiakkaat.

Tukinumero
0600 0 1060, arkisin klo 09-17.
(1,47€ min + pvm/mpm)

Sähköposti: huolto@resete.fi

 

 

Kunniamerkki

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Huoltavatko he myös mallit joita ei ole listattu heidän verkkokaupassa?

Huoltavat, oli ostettu mistä tahansa, kun on merkkihuolto:

https://resete.fi/zte-merkkihuolto/

Reseten ZTE merkkihuolto korjaa ja huoltaa kaikki ZTE-puhelimet ja -reitittimet.

Verkkokaupan kautta näyttäisi pystyvän lähettämään vain listatut mallit ja en asu kaupungissa jossa olisi reseten liike. Pystyisikö reitittimen lähettämään jotenkin elisan kautta vai kannattaisiko olla yhteydessä reseten asiakaspalveluun?

Käyttäjätaso 7

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Huoltavatko he myös mallit joita ei ole listattu heidän verkkokaupassa?

Huoltavat, oli ostettu mistä tahansa, kun on merkkihuolto:

https://resete.fi/zte-merkkihuolto/

Reseten ZTE merkkihuolto korjaa ja huoltaa kaikki ZTE-puhelimet ja -reitittimet.

Verkkokaupan kautta näyttäisi pystyvän lähettämään vain listatut mallit ja en asu kaupungissa jossa olisi reseten liike. Pystyisikö reitittimen lähettämään jotenkin elisan kautta vai kannattaisiko olla yhteydessä reseten asiakaspalveluun?

Parasta varmaan kysäistä Reseteltä, niin tulee selväksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Mekaaniset viat ei yleensä mene takuuseen. Resete kuitenkin huoltaa nuo ZTEn reitittimet.

Ymmärtäisin , jos asiakas on itse rikkonut laitteen. Tässä tuskin on siitä kyse ja asia pitää ainakin selvittää.

Huoltoliike tekee päätöksen, onko kyseessä takuunalainen vika ja päätöstä pitäisi myyjän ja ostajan kunnioittaa.

Mekaaniset viat eivät aiheudu itsestään, mutta ei SIM-kortin oikeaoppinen ja varovainen poisottaminen ja takaisinlaittaminen pitäisi laitetta rikkoakaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Aloittaja kirjoitti kääntäneensä kortin toisin päin. En tunne laitetta, mutta tuossa on voinut mennä jotain rikki. Takuuhuolto tuon tapauksen ratkaiskoot, kenen piikkiin menee.

Osallistu keskusteluun