Skip to main content
Vastattu

ZTE MC888 Pro hukkaa WiFi-yhteydet

  • 19. marraskuuta 2024
  • 31 kommenttia
  • 874 katselukerrat

  • Avulias
  • 5 kommenttia

ZTE MC888 PRO reititin toimii hyvin ja nopeasti , mutta katkaisee wifi yhteyden vähintään kerran päivässä joihinkin siihen kytkettyihin laitteisiin. Yhteyden uudelleen muodostaminen ei onnistu muuten kuin uudelleennkäynnistämällä reititin.

Yhteyden katkeaminen  ei ole laitekohtaista vaan satunnaisesti yhteys katkeaa puhelimeen, tablettiin , telkkariin tms. Samaan aikaan yhteys toimii osassa laitteita normaalisti. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Zene

Muutaman kerran on jo resetoitu, ja se ei näytä auttavan. Täytyy kokeilla vielä erottaa toisistaan nuo 2.4 ja 5 Ghz taajuudet, eli tehdä 2 erillistä verkkoa, koska osa minun laitteista ( mm. Älyvalot) ei toimi kuin 2.4 Ghz verkossa.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

31 kommenttia

Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 527 kommenttia
  • 22. marraskuuta 2024

Tuleeko mikä virheilmoitus, kun koittaa uudelleen liittyä langattomaan verkkoon - kun laite siitä alunperin tippunut? Tapahtuuko tuo pätkäsy eri aikoihin vai aina samaan aikaan päivästä? Koita laitteen asetuksista vähän muuttaa WiFi-asetuksia ja tuottaako tulosta. Hyvät kuvalliset ohjeet löydät Elisan sivuilta. Tuottaako esimerkiksi muutosta, jos tuota WiFi:n kantamaa muutat? 

Tervetuloa OmaElisaan ​@Zene ! 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 22. marraskuuta 2024

Langaton verkko näkyy kyllä, mutta kun yrittää uudelleen kytkeytyä siihen, tulee ilmoitus " tähän verkkoon ei voi liittyä", " yhteyttä ei voida muodostaa " tms. Reitittimen uudelleen käynnistyksen jälkeen, kaikki toimii taas, kunnes joku laite hukkaa verkon.

Tämä tapahtuu siis satunnaisesti mihin kellon aikaan vaan ?

Ostin laitteen pari kuukautta sitten ja aluksi se toimi hienosti ainakin reilun kuukauden ajan.


Misfit
  • 26 kommenttia
  • 23. marraskuuta 2024

Tätäkin voisi koittaa. Kytke “Band Steering” pois päältä. 

 


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1961 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2024

Laitteen voisi myös resetoida ja sitten kokeilla tuota ehdotettua Band streering -asetuksen pois päältä laittamista. 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • Vastaus
  • 25. marraskuuta 2024

Muutaman kerran on jo resetoitu, ja se ei näytä auttavan. Täytyy kokeilla vielä erottaa toisistaan nuo 2.4 ja 5 Ghz taajuudet, eli tehdä 2 erillistä verkkoa, koska osa minun laitteista ( mm. Älyvalot) ei toimi kuin 2.4 Ghz verkossa.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Itsellä sama ongelma.

On ärsyttävää, kun TV(Android) / Elisa -boksi sanoo, “verkkoyhteys katkaistu” ja odottelun jälkeen “verkkoyhteys kunnossa”. Joskus riittää odottelu, mutta usein pitää MC888 käyttää virrattomana.

Erotin 2.4 ja 5 Ghz verkot ja koitin jakaa niitä tasaisesti laitteiden välillä.

Tuolla ei tuntunut olevan vaikutusta ratkaisuun ja ajattelin jo palata yhdistettyyn.

 

Resetointia en ole vielä tehnyt.

Pitäisikö vaihtaa koko laite?

Nyt käytössä:

MC888_Pro_Elisa1_B09


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Jep. Minä en ole saanut tuota millään toimimaan  vaan se tekee edelleen samaa.

Olen resetoinnut ja kokeillut kaikenlaista, mutta mikään ei tunnu auttavan.

Joskus toimii muutaman päivän ongelmitta, mutta sitten taas nakkaa osan laitteista ulos verkosta  eikä päästä sisään ennen kuin käyttää sähköt pois laitteesta.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Pitääko siis käydä vaihtamassa?
Seuraako Elisan moderaattorit tätä keskustelua ja voiko heiltä odottaa vastausta?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Kyllähän tuonkin hintaisen laitteen pitäisi toimia. Voi tosin olla vaikea todistaa, ettei se toimi kun tuo vika ei välttämättä ilmene lyhyessä testissä. 


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 527 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Kävin tuosta kyselemästä ja en saanut tietoon, että tämän tyyppistä ongelmaa olisi kyseisellä laitteella havaittu. Vaikeuden tuossa varmasti nyt aiheuttaa tuo satunnaisuus ja vaikea saada tuosta mahdollisesta ongelmasta tarkemmin kiinni, jos tuo ongelma esiintyy satunnaisesti eri laitteilla ja eri aikoihin. Luulisi, että yhteys tippuisi kaikillta käytössä olevilta laitteilta yhtaikaisesti, eikä vain yhdeltä. 🤔 

Sellainen kysymys teille molemmille. Kuinka paljon laitteita teillä on yhdistettynä tuon laitteen langattomaan verkkoon? Onko teillä vielä erillistä Mesh-laitteistoa tuohon mobiilireitittimeen yhdistettynä?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Minulla on yhteensä n. 15 -20 laitetta, joista yli puolet käyttää 2.4 Ghz ja loput 5 Ghz. Taajuudella ei ole merkitystä siihen mitkä laitteet orrottautuvat verkosta, eivät pysty kytkeytymään takaisin ilman, että reititin sammutetaan. Sen jälkeen kaikki laitteet kytkeytyvät, mutta jossakin vaiheessa taas pullahtavat ulos verkosta.

Jos joudun ostamaan uuden reitittimen, niin samalla vaihtuu myös palvelun tarjoaja. Laite on vasta muutaman kuukauden ikäinen ja tätä on jatkunut lähes alusta asti. En ole varma tuliko tuohon joku päivitys, minkä jälkeen ongelmat pahenivat.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Minulla on n. 10 laitetta.

Useimmiten havaitsen tv:n ilmoituksesta “Ei verkkoyhteyttä” muutaman sekunin päästä “Yhdistetty verkkoon”.

Ajattelin ensin, että liittyy 5G mobiiliverkkoon, koska sain yhteyden 192.168….

Nyt en ole varma kumpi on ongelma mobiiliverkko vai wifi.
 

Onglma on kuitenkin se, että yhteys “maailmaan(internet)” katkeaa ja vain MC888 laitteen virran katkaisu korjaa tilanteen.

Olen laittanut automaattisen käynnistyksen 1krt/vrk, joka korjasi tilannetta hieman.

Liittyy jotenkin verkon kuormitukseen, koska ilmenee useiten silloin, kun käynnissä on videopalaveri ja samalla katsotaan mm. Netflixia.


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2025

Ootko testannut onko samaa pätkimistä sen kanssa jos lukitsee sen reitittimen käyttämään 4G verkkoa? 🤔


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2025

Ei, en ole kokeillut.

Nyt en ole todellakaan varma, onko vika MC888 Pron mobiilinettiyhteydessä (5G) vai sisäverkon wifi -yhteydessä. Tiedän vain, että päätelaitteiden yhteys katkeaa ja joskus tarvitaan reitittimen boot.

Tosin, taidan aina päästä kiinni osoitteeseen 192.168.xxxxxxxxx ja voin käynnistää laitteen etänä, eli vika olisi kuitenkin mobiiliverkossa tai laitteen wifi ja internet välisessä toiminnassa.


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 20. tammikuuta 2025

Tuota vois toki testata, ja kannattaa ottaa myös kaikki nuo ajat ylös jolloin tuo pätkäsy tapahtuu. Niitten tarkkojen aikojen avulla meiltä saadaan häiriöpuolella paljon paremmin sit tutkittua ton tilannetta verkon osalta. 👍 Esimerkkiaikoja ois hyvä olla ainakin 3 kun soittaa tosta meidän häiriöpuolelle. 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 22. tammikuuta 2025

Mulla on kanssa alkanut ilmenemään satunnaista pätkimistä,laitteen valot vikatilanteessa ok,mutta ei saa yhteyttä wifiin…

Ainoastaan virrat pois kytkemällä saa laitteen virkoamaan.

Laite ollut elokuusta -24 käytössä 24/7. Nyt alkanut pätkäisemään,tiputin wifin tehojakin heti alussa puoleen. Suotta tuota laitetta lämmittää täydellä teholla kun puolitehollakin laitteiden kuuluvuus on erinomainen. 

Pätkiminen on hyvin satunnaista: toimii 5 päivää sitten seis ja nyt viimeisin oli 1 päivä,seis ja taas 1 päivä. Mitään "jälkeä" ei jää mihinkään pätkäisemisestä (johtunee virtojen katkaisusta...)

Niin,ja laitteessa on tuorein softapäivitys... 

Laitteita käytössä yhtäaikaa maksimissaan 3-4 kappaletta yksi 2.4G ja loput 5G. 2.4G on aktiivinen 24/7,lähettää dataa purskeina n.30s välein (Ruuvi gateway)


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1961 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2025

Kannattaa kerätä vähintään kolme esimerkkiaikaa ja ottaa yhteys vikapuolellemme. 🤔

Teretulemas mukaan OmaYhteisöön ​@Hedge ! 😊


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2025
Burnett kirjoitti:

Kannattaa kerätä vähintään kolme esimerkkiaikaa ja ottaa yhteys vikapuolellemme. 🤔

Teretulemas mukaan OmaYhteisöön ​@Hedge ! 😊

Kiitoksia!

Näyttäisi vähän siltä että brobleemi olisi tuossa wifin puolella koska puhelimessa yhteydet pelaavat ihan ok vaikka laite olisi mykkä...mulla puhelimessa kanssa Elisan 5G (NSA) ja tuossa purkissa myös Elisan 5G...


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2025

Jaa,onkohan nyt taas niin että tämä minun Samsung A33 sekottaa tuota wifiä...on nimittäin outo malli,aiheutti ubiquitin wifiinkin epämääräistä sählinkiä kun oli kytkettynä verkkoon. Vikoja ei ole nyt ollut kun puhelin ei ole wifi verkossa 😬...vielä...olisikohan (taas) puhelimen vaihto-päivät...*huoh*.

Puhelimella kun ohjataan muutamia laitteita wifi-verkossa...


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 382 kommenttia
  • 31. tammikuuta 2025
Zene kirjoitti:

Minulla on yhteensä n. 15 -20 laitetta, joista yli puolet käyttää 2.4 Ghz ja loput 5 Ghz. Taajuudella ei ole merkitystä siihen mitkä laitteet orrottautuvat verkosta, eivät pysty kytkeytymään takaisin ilman, että reititin sammutetaan. Sen jälkeen kaikki laitteet kytkeytyvät, mutta jossakin vaiheessa taas pullahtavat ulos verkosta.

Jos joudun ostamaan uuden reitittimen, niin samalla vaihtuu myös palvelun tarjoaja. Laite on vasta muutaman kuukauden ikäinen ja tätä on jatkunut lähes alusta asti. En ole varma tuliko tuohon joku päivitys, minkä jälkeen ongelmat pahenivat.



@Zene Vähän tiedustelin tähän liittyen että olisiko jotain mitä voisi kokeilla. Sain semmoisen vinkin, että jos laite tukee, niin voisi kokeilla sisäverkon osoitteiden lukitsemista tietyille mac-osoitteille. Lisäksi niin olisi hyvä rajaus myös tutkailla että onko jokin toinen laite ongelman aiheuttaja, kuten ​@Hedge kertoi että hänellä puhelin on mahdollisesti aiheuttanut ongelmia 🤔 Jos on mahdollista esim 10 laitetta tiputtaa wifistä pois ja seurata loppuuko ongelmat, niin saisi vähän rajattua tuolla jo.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025

...jatkan tätä ketjua vielä...siirsin lisäksi tuon Ruuvi gatewayn kaapelin perään,ihme ja kumma: katkos-oireet kadonneet (ainakin toistaiseksi). Jopa uudellenstartti nopeutui huomattavasti (pitääkin tuonne Ruuville kertoa moisesta ongelmasta...)

Eli: kannattaa testailla laitteita ottamalla niitä pois verkosta ja samalla katsoa miten tuo nettipurkki reagoi... tuo RUUVI:n himmeli oli 2.4Gigan alueella (ainoastaan ko.taajuus tuettuna) ja muut 5 gigasella…

Niin ja lopuksi...jos Zenellä on noinkin paljon laitetta perässä niin kannattaa ehkä harkita erillistä Wifi-reitintä,noissa all-in-one laitteissa tuppaa menemään helposti hommat sekaisin...kokemuksia kaapelimodeemista missä oli sisäänrakennettu wifi,ei oikein pelannut...hankin ubiquitin wifin niin jopa alkoi homma toimimaan 👍


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2025

Noniin! Taas vähän updeittiä tähän ongelmaan…eli nyt VAHVA epäilys että tuo ZTE:n purkki ei halua jaella yhteyksiä 5g ja 2.4g alueella yhtäaikaa. Havaitsin tämän kun liitin kokeeksi kuivausrumpumme kotiverkkoon (tukee vaan 2.4g) ja kas! Taas alkoi ongelmat… eli alkoi tilttailemaan ihan tosissaan (pahimmillaan 2-3 kertaa päivässä) eli homma menee niin että kuivaurumpu on 2,4g verkossa josta sitä ohjaataan 5g verkon kautta…. Otin taas pois käytöstä laitteen ja ajattelin myös sammuttaa 2,4g:n…jos se onnistuu??? (Ei näköjään pysty sammuttelemaan erikseen…)

 

…kertoilen taas kuulumisia kun asiaan tulee selkoa…


Minullakin on saman suuntasta ongelmaa mulla on zyxel fwa510 reititin joka katkaisee yhteyden jos mun Win 11 PRO kokeilen speedtestiä tai youtubea mutta nämäkin katkeilut tapahtuu kerran päivässä aivan randomi aikoina ja TV tai puhelimet ei katkaise yhteyttä niin ja tämäkin pitää routeri bootata että toimii

 

Ethernet kaapelilla oon zyxeliin yhteydessä + on mulla wifi tässä mutta aika huono kortti niin en käytä ja oon resetoinu sun muut temput

 

Pitäs Windos asentaa uudelleen ja koittaa uudestaan sitten


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 527 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2025

Keskustelussa on pääsääntösesti ollut WiFi-puolen ongelmia. Ennen nyt Windowsin uudelleen asentamista, niin kannattaa nyt tuo langattoman verkon puoli varmistaa (vaikka koneessa huono kortti olisikin) ja ihan tuon Ethernet-kaapelin vaihto. 


  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2025

Minulle tulossa tämä kyseinen ZTE MC888 Pro 5G-reititin. Onko tämä nyt toimiva laite kun hintaa sillä ainakin oli kohtuu paljon. Tarkoitus olisi käyttää vain WiFi:ä ja 5GHz verkkoa. Laitteita olisin yhdistämässä 6kpl.


Osallistu keskusteluun