Skip to main content

Moikka! Onko teillä kokemuksia tai kommentteja ZTE MF286D modeemin toimivuudesta?

Muutettiin vanhaan taloon ja ostettiin modeemi ja mobiililaajakaista. Modeemi sammui itsekseen kesken TV-katselun ja sitten myös yön aikana. Vaihdettiin laite ja heti ensimmäisenä yönä sama juttu sammumisen kanssa.

 

Katselin aikaisempia, noin neljä vuotta vanhoja keskusteluja, täältä ja silloin ei ratkaisuna ollut kuin modeemin vaihto. Mutta voisiko näissä uusissa olla jokin virrankatkaisujuttu tms. ja sitten modeemi ei vain käynnisty? Vinkkejä, kommentteja vai lähdenkö hakemaan uuden ja ehkä eri merkkisen modeemin?

Moikka! Onko teillä kokemuksia tai kommentteja ZTE MF286D modeemin toimivuudesta?

Muutettiin vanhaan taloon ja ostettiin modeemi ja mobiililaajakaista. Modeemi sammui itsekseen kesken TV-katselun ja sitten myös yön aikana. Vaihdettiin laite ja heti ensimmäisenä yönä sama juttu sammumisen kanssa.

 

Katselin aikaisempia, noin neljä vuotta vanhoja keskusteluja, täältä ja silloin ei ratkaisuna ollut kuin modeemin vaihto. Mutta voisiko näissä uusissa olla jokin virrankatkaisujuttu tms. ja sitten modeemi ei vain käynnisty? Vinkkejä, kommentteja vai lähdenkö hakemaan uuden ja ehkä eri merkkisen modeemin?

Moikka @mrscheese ja tervetuloa OmaYhteisöön. 

Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkastaa, että onhan laitteelle asennettu viimeisin ohjelmistopäivitys. Ohjeet siihen löytyy täältä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/zte/kotiboksi-mf286

 


Moikka! Onko teillä kokemuksia tai kommentteja ZTE MF286D modeemin toimivuudesta?

Muutettiin vanhaan taloon ja ostettiin modeemi ja mobiililaajakaista. Modeemi sammui itsekseen kesken TV-katselun ja sitten myös yön aikana. Vaihdettiin laite ja heti ensimmäisenä yönä sama juttu sammumisen kanssa.

 

Katselin aikaisempia, noin neljä vuotta vanhoja keskusteluja, täältä ja silloin ei ratkaisuna ollut kuin modeemin vaihto. Mutta voisiko näissä uusissa olla jokin virrankatkaisujuttu tms. ja sitten modeemi ei vain käynnisty? Vinkkejä, kommentteja vai lähdenkö hakemaan uuden ja ehkä eri merkkisen modeemin?

Moikka @mrscheese ja tervetuloa OmaYhteisöön. 

Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkastaa, että onhan laitteelle asennettu viimeisin ohjelmistopäivitys. Ohjeet siihen löytyy täältä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/zte/kotiboksi-mf286

 


Kiitos vinkistä ja tuo tsekattu. Oli viimeisin päivitys laitteessa olemassa. Jatkan laitteen tarkkailua, jos muita vinkkejä ei tule.


@mrscheese 
Ja tietysti kannatta varmuuden vuoksi laitteelle tehdasasetukset vielä palautella. 

En ihan niin tuota laitteen hallintaa tunne ja tiedä, että mitä mahdollisuuksia siellä on mutta kannattaa myös tsekata sen hallinnan kautta, ettei siellä ole mitään virransäästöasetusta tai vastaavaa päällä? :)


@mrscheese 
Tähän liittyen tulikin hieman lisätietoja. 

Tämä sinunkin ongelma vaikuttaisi jäävä valloilaan olevaan yleiseen vikaan missä ollaan havaittu, että osa näistä uusista ZTE MF286D reitittimistä sammuilee. Vika on tunnistettu ja ongelman syytä selvitetään parhaillaan yhdessä laitevalmistajan kanssa.

Voitaisiin asiaa tarkemmin kanssasi tutkia ja tarvittaisiin muutamia lisätietoja niin voisitko laittaa meillepäin yksityisviestiä niin jatketaan sitä kautta? elisa.fi/omayhteisotiimi