Skip to main content

Kerro mielipiteesi PS5-viestinnästä

  • 17. maaliskuuta 2021
  • 12 kommenttia
  • 684 katselukerrat

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1902 kommenttia

PlayStation 5 -konsolin saatavuustilanne on ollut jo pidemmän aikaa kansainvälisesti haastava. Tilanne on tällä hetkellä se, että saamme kerran kuukaudessa erän PlayStation 5 -konsoleita. Saamme maahantuojalta aina erikseen tiedon kuukausittain saamastamme toimituserän suuruudesta ja toimitusaikataulusta näiden tarkentuessa. Koska tarkempaa tietoa määristä ei ole pitkälle tulevaisuuteen, emme valitettavasti pysty tarkasti arvioimaan millä hetkellä pystymme tietyn päivämäärän tilauksen toimittamaan. Tämä tuo oman haasteensa myös saatavuusviestintään.

Saatavuusviestinnässä olemme edenneet sillä konseptilla, että lähestymme kaikkia tilaajia kuukausittain oman tilauksen tilanteesta tekstiviestillä. Olemme vahvistaneet toimituksen niille tilaajille, jotka tulevat saamaan konsolin kyseisen kuukauden erästä. Muille tilaajille olemme ilmoittaneet, milloin olemme viestimässä seuraavan kerran tilaajia oman tilauksen tilanteesta. Päivitämme ajankohtaisen tiedon saatavuustilanteesta aina myös OmaYhteisöön. Sony PlayStation 5 virallinen odotus- ja saatavuustietokysely -ketju löytyy täältä

Haluaisimme kuulla teiltä, millaista viestintää toivoisitte saavanne PlayStation 5 -konsoleiden saatavuudesta? Onko kerran kuussa lähetettävä viesti ollut teistä toimiva? Kaipaisitteko viesteihin jotain lisätietoa? Mieluusti otamme kehitysideoita vastaan seuraava viestiä silmällä pitäen.

Haluaisitko tietoa toimituksesta

Oliko tästä hyötyä?

12 kommenttia

  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021

Olisi hyvä saada virallinen toeto kuukausittain, minkä tilauspäivän toimituksissa ollaan menossa


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021
NNNNN kirjoitti:

Olisi hyvä saada virallinen toeto kuukausittain, minkä tilauspäivän toimituksissa ollaan menossa

Nimenomaan tuo tieto missä päivässä ollaan menossa olisi se mitä kaivataan. 


Hellrock
Forum|alt.badge.img
  • Kommentaattori
  • 44 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021
Muhkumies kirjoitti:
NNNNN kirjoitti:

Olisi hyvä saada virallinen toeto kuukausittain, minkä tilauspäivän toimituksissa ollaan menossa

Nimenomaan tuo tieto missä päivässä ollaan menossa olisi se mitä kaivataan. 

Juurikin näin!


  • Kommentaattori
  • 45 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021

Mielestäni järjestysnumero jokaiselle tilaajalle, Tilauspäivän mukaan. Ei ole vaikeaa tehdä nykypäivänä sitä. Sen mukaan on helpohko ilmoittaa mahdollinen saapumis aika. Vaikka saapuvien tuotteiden määrä on vaikea ennakoida, voitte luoda arvio taulukon. Joka kuukaudelle ennakoidaan useampi määrä tuotteita. Sen mukaan jokainen voi laskeskella omassa päässään, milloin voi ideaali tilanteessa tai pahimmassa tapauksessa tuote saapua. Rauhoittaa ihmisen mieltä. Kuitenkin tässä ihmiset odotelleet monia kuukausia.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021

Eikö tilauksen voisi avata?

Laittaisi vain tiedon, että tuotteen saapumisen ajankohta epävarma. Voisi täällä kuluttaja lakata seuraamasta milloin tulee ja onko jo tilattavissa. Sen kun istuisi alas odottelisi, tulee sitten kun tulee. Elisan tilausjono lyhenesi sitä mukaan kun tavaraa tulee, voi mennä kuukausia, vuoden, mutta tietäisi olevansa jonossa.
 

Kevään odotusta, pysykää terveinä.


  • Kommentaattori
  • 45 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021
Paavolat kirjoitti:

Eikö tilauksen voisi avata?

Laittaisi vain tiedon, että tuotteen saapumisen ajankohta epävarma. Voisi täällä kuluttaja lakata seuraamasta milloin tulee ja onko jo tilattavissa. Sen kun istuisi alas odottelisi, tulee sitten kun tulee. Elisan tilausjono lyhenesi sitä mukaan kun tavaraa tulee, voi mennä kuukausia, vuoden, mutta tietäisi olevansa jonossa.
 

Kevään odotusta, pysykää terveinä.

Eikös tilanne nyt ole koko ajan tuo kuvaamasi? Kaikki on tällä hetkellä jonossa ja tuote tulee kun tulee. Kyse on nyt siitä suurimmalla osalla, että missä vaiheessa toimitukset on tilauspäiviin suhteutettuna, tämä tieto on epävarmaa.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021

Ei. En ole jonossa. Eikä ole tällä hetkellä tilattavissa, joten jonoon ei pääse.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2021
Mjo78 kirjoitti:
Paavolat kirjoitti:

Eikö tilauksen voisi avata?

Laittaisi vain tiedon, että tuotteen saapumisen ajankohta epävarma. Voisi täällä kuluttaja lakata seuraamasta milloin tulee ja onko jo tilattavissa. Sen kun istuisi alas odottelisi, tulee sitten kun tulee. Elisan tilausjono lyhenesi sitä mukaan kun tavaraa tulee, voi mennä kuukausia, vuoden, mutta tietäisi olevansa jonossa.
 

Kevään odotusta, pysykää terveinä.

Eikös tilanne nyt ole koko ajan tuo kuvaamasi? Kaikki on tällä hetkellä jonossa ja tuote tulee kun tulee. Kyse on nyt siitä suurimmalla osalla, että missä vaiheessa toimitukset on tilauspäiviin suhteutettuna, tämä tieto on epävarmaa.

Ei. En ole jonossa. Eikä ole tällä hetkellä tilattavissa, joten jonoon ei pääse.


Maximilliam
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Elisalainen
  • 99 kommenttia
  • 19. maaliskuuta 2021
Paavolat kirjoitti:

Eikö tilauksen voisi avata?

Laittaisi vain tiedon, että tuotteen saapumisen ajankohta epävarma. Voisi täällä kuluttaja lakata seuraamasta milloin tulee ja onko jo tilattavissa. Sen kun istuisi alas odottelisi, tulee sitten kun tulee. Elisan tilausjono lyhenesi sitä mukaan kun tavaraa tulee, voi mennä kuukausia, vuoden, mutta tietäisi olevansa jonossa.
 

Kevään odotusta, pysykää terveinä.

Hei,

 

Playstation 5 uudet tilaukset päätettiin pistää jäihin koska nykyinen jono ja tuotteen heikko saatavuus muodostavat niin haastavan tilanteen että koemme vastuulliseksi estää uudet tilaukset tässä tilanteessa.

Uuden asiakkaan ensimmäinen kysymys meidän suuntaan on, milloin hän saa tilaamansa tuotteen meiltä?

Joten palautetaan PS5 -mallit yleisesti myyntiin kun saatavuus yleisesti paranee.

 

Mutta toki meiltä joustoa löytyy ja voimme jonoon sinut ottaa jos tosiaan haluat ja ymmärrät tilanteen haastavuuden.

Eli meidän asiakaspalvelu, esim @OmaYhteisö-tiimi , myyntichat tai aspa,voi kyllä palvella tässä asiassa jotta jonon hännille pääset :)

 

- Max


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 19. maaliskuuta 2021

Kyselin tätä tuolla saatavuus-keskustelussa, mutta voiko valoittaa tuota tilannetta kun tammikuussa kerrotiin että jonossa olevien määrä on reilusti nelinumeroinen ja että saapuvien erien koot ovat kolminumeroisia (standart editionin osalta)

 

niin onko tilanne edelleen yhtä paha? lähinnä ettei odottelisi täällä sydän syrjällään aina kuukausi kerrallaan…

tsemppiä jokatapauksessa kaikille :sunglasses:


Maximilliam
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Elisalainen
  • 99 kommenttia
  • 19. maaliskuuta 2021
Pelaaja_13 kirjoitti:

Kyselin tätä tuolla saatavuus-keskustelussa, mutta voiko valoittaa tuota tilannetta kun tammikuussa kerrotiin että jonossa olevien määrä on reilusti nelinumeroinen ja että saapuvien erien koot ovat kolminumeroisia (standart editionin osalta)

 

niin onko tilanne edelleen yhtä paha? lähinnä ettei odottelisi täällä sydän syrjällään aina kuukausi kerrallaan…

tsemppiä jokatapauksessa kaikille :sunglasses:

Moi,

 

tilanne tämänkaltainen edelleen ja toki joku lapsenusko tässä toivoo että saatavuus jossain kohtaa parantuisi merkittävästi.

Mutta kuten todettua niin tilanne on globaalisti haastava eikä tarkempaa tietoa isosta kuvasta saada, joten kuukausi kerrallaan jonoa puretaan niillä määrillä mitä saadaan.

 

Ei tässä oikein voi kun voimia ja tsemppejä kaikille toivotella.

 

  • Max

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1902 kommenttia
  • 24. toukokuuta 2021

Lähetimme PlayStation 5-konsolin tilanneille sähköpostitse tiedotusta toimitustilanteesta 6.5.2021 ja tälle sähköpostitiedotukselle on toivottu jatkoa @DerMeister in toimesta.

Mitä meiltä sähköpostista :thumbsup: vai :thumbsdown: ? Tykkää vaikka tästä viestistä, jos tykkäsit sähköpostista. Ja kommenttikenttä on perinteisesti auki - kerro mielipiteesi!