Air Patrol takuuhuolto

  • 22 December 2021
  • 6 kommenttia
  • 170 katselukerrat

Air Patrol huolto kestää………..ja kestää!

 

Elisalta ostettu Black week tarjouksesta 2020 lokakuussa Air Patrol Nordic ja simminä Elisan Laitenetti. Härpäke toimi hyvin 11kk. Sen jälkeen etäohjaus ”kuoli” ja heräsi vasta kun laitteen resetoi paikan päällä. Resetoinnin jälkeen toimi taas 1-2 vrk ja sama tilanne. Matkaa mökille 100 kilsaa, niin 3 kertaa piti kokeilla, ennenkuin otin laitteen mukaan ja vein Elisalle. 

Vein laitteen 22 marraskuuta Elisan kivijalka myymälään Lappeenrantaan ja eihän myyjä edes tiennyt, mikä tää laite on. Sanoi että lähettää huoltoon. No 14 joulukuuta tuli postiin ilmoitus, että laite lähtenyt Vantaalta Tallinnaan huoltoon. Eli matka Lpr-Vantaa kesti 22 päivää. Nyt ei oo taaskaan kuulunut mitään. Laitenetti nyt maksettu 2kk ihan turhaan ja se mitä varten laitteen ostin, niin olen ilman tuotetta. 
Miksi Elisa ei anna suoraan uutta tuotetta tilalle? Usko Elisan takuuseen ja palveluun on aika koetuksella!!!!!

draakki 2 vuotta sitten

Morjes @iTomppa ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Kurja kuulla, että pelkästään huoltoon toimituksessa on kestänyt :confused:  myymälöiden kautta huoltoon lähetys kestää aina hieman pidempään kun myymälä tulee ikään kuin ylimääräisenä etappina ja välikätenä prosessiin väliin, mutta toki näiden tällaisten vähän “harvinaisempien” laitteiden huollot voi olla käytännöiltään aika kirjaviakin kun noudatamme niissä valmistajien ehtoja. Kurkattaisiin mieluusti tarkemmin tätä sinun tilannetta, toki menee nyt pyhien yli ensi viikon alkuun. Laittaisitko meille vielä yksityisviestillä yhteystietosi profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? Kiitos! :blush:

Yleisellä tasolla takuukorjaus on tosiaan tehtävä kohtuullisessa ajassa, mutta missään ei kuitenkaan tarkemmin määritellä, mikä on kunkin laitteen osalta tarkalleen tämä kohtuullinen korjausaika. Korjausajan kohtuullisuuteen vaikuttaa mm. sen välttämättömyys arjessa jolloin esimerkiksi vaikkapa hypoteettisen lapsiperheen pyykinpesukone ei saa viipyä huollossa muutamaa päivää pidempään, mutta sitten taas esimerkiksi viihde-elektroniikkaa ei olla ajateltu osana kodin välttämättömimpiä laitteita, toki ei näidenkään korjaus saa mitään ikuisuutta viedä. :slight_smile: Aina jos ja kun huolto venähtää yli parin viikon niin kannattaa olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä ja selvitetään sitten aina tapauskohtaisesti mikä huollon tilanne on ja mikä olisi paras vaihtoehto asian kanssa etenemiseen. :thumbsup_tone2:

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kuluttajasuojasa on määritelty kohtuullinen takuuhuoltoaika. Ellen ihan väärin muista, se oli kaksi viikkoa. Toki tämä ei sido myyjää, mutta ainakin minä sain aikoinaan asiaan vedoten kuukausia huollossa lojuneen kovalevyn tilalle uuden.. Se on osa tärkeätä asiakaspalvelua.

Kiitos neuvosta tontze. Pitää lähteä ”neuvottelemaan” Elisalle. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Korjataan sen verran, että kohtuullinen korjausaika on kirjattu ihan lakiin, yleisesti sitä pidetään 1-2 viikkoa pitkänä.

Ja huollon hitaus tai ongelmat eivät kuulu asiakkaalle. Tätä varmaan sanotaan että huolto no hankala järjestää, varaosia ei saa tms. se on kuitenkin myyjän ongelma, ei asiakkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @iTomppa ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Kurja kuulla, että pelkästään huoltoon toimituksessa on kestänyt :confused:  myymälöiden kautta huoltoon lähetys kestää aina hieman pidempään kun myymälä tulee ikään kuin ylimääräisenä etappina ja välikätenä prosessiin väliin, mutta toki näiden tällaisten vähän “harvinaisempien” laitteiden huollot voi olla käytännöiltään aika kirjaviakin kun noudatamme niissä valmistajien ehtoja. Kurkattaisiin mieluusti tarkemmin tätä sinun tilannetta, toki menee nyt pyhien yli ensi viikon alkuun. Laittaisitko meille vielä yksityisviestillä yhteystietosi profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? Kiitos! :blush:

Yleisellä tasolla takuukorjaus on tosiaan tehtävä kohtuullisessa ajassa, mutta missään ei kuitenkaan tarkemmin määritellä, mikä on kunkin laitteen osalta tarkalleen tämä kohtuullinen korjausaika. Korjausajan kohtuullisuuteen vaikuttaa mm. sen välttämättömyys arjessa jolloin esimerkiksi vaikkapa hypoteettisen lapsiperheen pyykinpesukone ei saa viipyä huollossa muutamaa päivää pidempään, mutta sitten taas esimerkiksi viihde-elektroniikkaa ei olla ajateltu osana kodin välttämättömimpiä laitteita, toki ei näidenkään korjaus saa mitään ikuisuutta viedä. :slight_smile: Aina jos ja kun huolto venähtää yli parin viikon niin kannattaa olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä ja selvitetään sitten aina tapauskohtaisesti mikä huollon tilanne on ja mikä olisi paras vaihtoehto asian kanssa etenemiseen. :thumbsup_tone2:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Heh, ennustinko edellisessä viestissä :

“Ja huollon hitaus tai ongelmat eivät kuulu asiakkaalle. Tätä varmaan sanotaan että huolto no hankala järjestää, varaosia ei saa tms. se on kuitenkin myyjän ongelma, ei asiakkaan.”

Ja miten 22päivän siirtyminen myymälästä toiseen toimipisteeseen korreloi mitenkään huollon/saatavuuden kanssa?

Päivitys tilanteeseen!

 

Hyvät hermot omistan, mutta maanantaina 10.1 marssin Elisalle kysymään tilanteesta. Siellä sanottiin, että ei ole kuulunut huollosta mitään. Ehdotin, että annatte uuden laitteen tilalle. Asiakaspalvelija sanoi, että ei voi tehdä tuota, mutta pyysi odottamaan hetken ja kävi takahuoneessa. Sieltä palattuaan hän sanoi, että vaihdetaan laite uuteen ilman kuluja. Seuraavana päivänä hain Matkahuollon automaatista uuden laitteen. 
Näin tämä tarina sai onnellisen lopun, mutta turhan pitkään asian hoitamisessa meni.