Vastattu

Asiakasnumeroiden yhdistäminen?


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Onko todellakin niin että kahta asiakasnumeroa ei voi yhdistää yhdeksi

ainoaksi ?

Kyseessä siis Saunalahden aikainen ja uusi Elisan aikainen. Olisi mukavaa

jos kaikki laskut Elisalta tulisi yhdellä laskulla. Onko se edes mahdollista ?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JV0600 26 March 2023, 09:20

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Onnistuuhan se, esim. OmaElisassa seuraavien ohjeiden mukaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/liittymat-samalle-laskulle/

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

näkyy olevan maksullinen palvelu, jos oikein ymmärsin 12,99€ .

kaikkea ei voi siirtää vanhalta asikasnumerolta toiselle.

Tuosta ei myöskään selvinnyt, että onko tuo maksu

per tapahtuma? Kalliksi tulee joka tapauksessa. Ei taida kannattaa.

Miksei näitä asioita hoidettu kunnolla silloin Saunalahden ja Elisan yhdidtyessä?

Käyttäjätaso 7

näkyy olevan maksullinen palvelu, jos oikein ymmärsin 12,99€ .

Kyllä sen asiakasnumeroiden yhdistämisen voi tehdä Oma Elisassa ymmärtääkseni ihan ilmaiseksi. Asiakaspalvelun tekemänä se maksaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

näkyy olevan maksullinen palvelu, jos oikein ymmärsin 12,99€ .

Kyllä sen asiakasnumeroiden yhdistämisen voi tehdä Oma Elisassa ymmärtääkseni ihan ilmaiseksi. Asiakaspalvelun tekemänä se maksaa.

Niin no onhan siinä yhdistämisessä virallisesti ainakin nämä poikkeukset:

Kaikkien liittymien, tuotteiden tai palveluiden kohdalla asiakasnumeroiden yhdistämistä ei ole mahdollista tehdä, tai tekeminen ei ole mahdollista OmaElisan kautta.

  • Luottokaupalla ostettuja laitteita (esim. puhelin tai tabletti) tai Elisa Kirjaa ei voi siirtää toiselle asiakasnumerolle.
  • Eri henkilöiden nimissä (eri sopija) olevia palveluita ei voi yhdistää samalle laskulle.
  • Elisa Viihde -palvelua ei voi OmaElisassa siirtää toiselle asiakasnumerolle.
  • Elisa Sähköpostipalvelua tai muita Elisan digitaalisia palveluita ei voi OmaElisassa siirtää toiselle asiakasnumerolle.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/liittymat-samalle-laskulle/

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Siellä oli kyllä pitkä lista reunaehtoja mitä voi ja mitä ei voi tehdä.

Asiakaspalvelu on ollut yleensäkin haluton tekemään mitään,

kun olen asiasta kysellyt. Eivät osaa tai halua, kuka tietää?
 

Ps: Ihan samasta henkilöstä on kyse, jolla siis kaksi eri asiakasnumeroa,

hankalaa.

Käyttäjätaso 7

Siellä oli kyllä pitkä lista reunaehtoja mitä voi ja mitä ei voi tehdä.

Asiakaspalvelu on ollut yleensäkin haluton tekemään mitään,

kun olen asiasta kysellyt. Eivät osaa tai halua, kuka tietää?

Jos aspa ei halua tai osaa , niin se on kyllä todella surkeaa asiakaspalvelua.

Itsepalvelussa näköjään on rajoitteita. En ole henkilökohtaisesti joutunut tilanteen eteen vuosiin , joten näyttää asiat muuttuneen aiemmasta.

Käyttäjätaso 7

Siellä oli kyllä pitkä lista reunaehtoja mitä voi ja mitä ei voi tehdä.

Asiakaspalvelu on ollut yleensäkin haluton tekemään mitään,

kun olen asiasta kysellyt. Eivät osaa tai halua, kuka tietää?
 

Ps: Ihan samasta henkilöstä on kyse, jolla siis kaksi eri asiakasnumeroa,

hankalaa.

Kyllähän se tuota kautta selviää:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Saat varmasti sellaisen vastauksen, ettei

jää mitään arvailujen varaan.

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Täytyy kysellä uudestaan kuin ei ole luottokauppa sopimuksia auki.

Hankin uuden tietokoneen hajonneen läppärin tilalle.

Tämä kaksi asiakasnumeroa tuntuu hämmentävän myös Elisa myymälöissä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Näitä uusia asiakasnumeroita syntyy jos kauppaa tehtäessä ei valita olemassaolevaa asiakkuutta vaan luodaan suotta uusi.

Käyttäjätaso 7

Näitä uusia asiakasnumeroita syntyy jos kauppaa tehtäessä ei valita olemassaolevaa asiakkuutta vaan luodaan suotta uusi.

Suosittelisin , että Elisan myyjät vähän skarppaisivat  siinä suhteessa. Arvelen , että suurin osa uusista asiakasnumeroista avataan Elisan myyjien toimesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Näitä uusia asiakasnumeroita syntyy jos kauppaa tehtäessä ei valita olemassaolevaa asiakkuutta vaan luodaan suotta uusi.

Suosittelisin , että Elisan myyjät vähän skarppaisivat  siinä suhteessa. Arvelen , että suurin osa uusista asiakasnumeroista avataan Elisan myyjien toimesta.

Tilauksia tehdään runsaasti sekä asiakkaiden toimesta itsenäisesti, että myyjien toimesta. Osa asiakkaista myös haluaa eri palveluista/tuotteista omia laskujaan. Tarpeet ovat erilaisia.

Käyttäjätaso 7

Tilauksia tehdään runsaasti sekä asiakkaiden toimesta itsenäisesti, että myyjien toimesta. Osa asiakkaista myös haluaa eri palveluista/tuotteista omia laskujaan. Tarpeet ovat erilaisia.

Voisitko @sakarialanne vähän valistaa minua , kun en ole hetkeen Elisalta mitään ostanut?

  1. Jos kirjaudun Elisan verkkokauppaan Elisa-tunnuksella , niin meneekö hinta/palvelun laskutus aina olemassa olevalle asiakasnumerolle?
  2. Jos ostan Elisan verkkokaupasta jotakin kirjautumatta , niin luodaanko silloin aina uusi asiakasnumero??

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Siellä oli kyllä pitkä lista reunaehtoja mitä voi ja mitä ei voi tehdä.

Asiakaspalvelu on ollut yleensäkin haluton tekemään mitään,

kun olen asiasta kysellyt. Eivät osaa tai halua, kuka tietää?
 

Ps: Ihan samasta henkilöstä on kyse, jolla siis kaksi eri asiakasnumeroa,

hankalaa.


Kurja kuulla, jos et @xkamuyo ollut saanut asiakaspalvelusta apua! 😥 Asiakaspalvelun toimesta voidaan kyllä aina tämä asiakasnumerojen yhdistäminen tehdä, kunhan molemmilla asiakasnumeroilla ei ole luottokaupalla ostettuja laitteita, näitä ei asiakaspalvelukaan pysty harmillisesti siirtelemään niin ettei laskutus menisi samalla rikki. 🙏🏼 Elisa Kirjan sopimusta ei voida siirtää toiselle asiakasnumerolle, se on tarkoituksella aina erillään muista sopimuksista.

Asiakaspalvelun tekemänä asiakasnumeroiden yhdistäminen maksaa 12,99e asiakaspalvelumaksun verran. Puheliittymät, mobiili- ja kiinteät laajakaistat pystyy siirtämään itse veloituksetta itsepalvelu OmaElisassa. 🙂

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tilauksia tehdään runsaasti sekä asiakkaiden toimesta itsenäisesti, että myyjien toimesta. Osa asiakkaista myös haluaa eri palveluista/tuotteista omia laskujaan. Tarpeet ovat erilaisia.

Voisitko @sakarialanne vähän valistaa minua , kun en ole hetkeen Elisalta mitään ostanut?

  1. Jos kirjaudun Elisan verkkokauppaan Elisa-tunnuksella , niin meneekö hinta/palvelun laskutus aina olemassa olevalle asiakasnumerolle?
  2. Jos ostan Elisan verkkokaupasta jotakin kirjautumatta , niin luodaanko silloin aina uusi asiakasnumero??

 

  1. Menee. Jos sinulla on useita asiakasnumeroita, valitset mille niistä tilaus laitetaan.
  2. Jos menet kirjautumatta verkkokauppaan niin tilausketjun loppupuolella tulee aina tällainen dialogi, jossa voit valita käytätkö olemassaolevaa asiakkuutta vai luotko uuden.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Tilauksia tehdään runsaasti sekä asiakkaiden toimesta itsenäisesti, että myyjien toimesta. Osa asiakkaista myös haluaa eri palveluista/tuotteista omia laskujaan. Tarpeet ovat erilaisia.

Voisitko @sakarialanne vähän valistaa minua , kun en ole hetkeen Elisalta mitään ostanut?

  1. Jos kirjaudun Elisan verkkokauppaan Elisa-tunnuksella , niin meneekö hinta/palvelun laskutus aina olemassa olevalle asiakasnumerolle?
  2. Jos ostan Elisan verkkokaupasta jotakin kirjautumatta , niin luodaanko silloin aina uusi asiakasnumero??


Jos ei haittaa että vastaan @sakarialanne puolesta, niin tässä vastauksia kysymyksiin 😊

  1. Uuden palvelun tai tuotteen laskutus ja mille asiakasnumerolle se menee valitaan ostoskorin jälkeen tulevassa tilausnäkymässä, missä varmistetaan mm. että yhteystiedot ovat oikein. Tässä kohtaa verkkokauppa ehdottaa sekä asiakkaille, että myös myyjille vastaavassa järjestelmässä ensisijaisesti palvelun tai tuotteen lisäämistä jo olemassa olevalle asiakasnumerolle, mutta tässä kohtaa halutessaan voi valita että tuote avataankin uudelle asiakasnumerolle. Jos asiakkaalla on jo useita eri asiakasnumeroja, ne kaikki näkyvät tässä ja niiden väliltä voi valita, mille asiakasnumerolle uuden tuotteen haluaa avata.
  2. Elisan verkkokaupasta ei voi ostaa mitään ilman vahvaa tunnistautumista, joten viimeistään siinä kohtaa kun ostoskorista siirrytään tähän samaiseen tilausnäkymään asiakkaan täytyy tunnistautua (esim. verkkopankkitunnuksilla), jolloin yllämainittu näkymä asiakasnumeron valintaan tulee jälleen näkyviin. Myös tällöin verkkokauppa ehdottaa ensisijaisesti uuden palvelun tai tuotteen lisäämistä jo olemassa olevalle asiakasnumerolle, mutta vaihtoehtona on myös avata uusi asiakasnumero tai valita kaikista avoimista asiakasnumeroista mitä saman henkilön nimissä on.

 

EDIT // @sakarialanne olikin minua nopeampi 😄

Käyttäjätaso 7

Jep.

Vielä olisi tällainen lisäkysymys.

Jos ostan verkkokaupastanne kirjautumatta kertasuorituksella jotakin , niin miksi silloinkin pitää luoda joko uusi asiakasnumero tai kirjautua Elisa-tunnuksella.

Onko teillä kauppa aina luottokauppaa , vaikka hinta maksetaan kerralla? Jos ostan tavaraa jostakin muualta ja maksan sen tilatessani jo etukäteen , niin silloin se on kertaostos eikä luottokauppaa.

Edit: Kaipa nuo edelliset vastaukset on tulkittava niin , että Elisan verkkokauppa käy vain luottokauppaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Jep.

Vielä olisi tällainen lisäkysymys.

Jos ostan verkkokaupastanne kirjautumatta kertasuorituksella jotakin , niin miksi silloinkin pitää luoda joko uusi asiakasnumero tai kirjautua Elisa-tunnuksella.

Onko teillä kauppa aina luottokauppaa , vaikka hinta maksetaan kerralla? Jos ostan tavaraa jostakin muualta ja maksan sen tilatessani jo etukäteen , niin silloin se on kertaostos eikä luottokauppaa.

Edit: Kaipa nuo edelliset vastaukset on tulkittava niin , että Elisan verkkokauppa käy vain luottokauppaa.

Kun tilaat tuotteen ja valitset kertamaksun, se silti tarvitsee asiakasnumeron vaikka sen maksaisitkin heti vaikka maksukortillasi. 🤔 Kyse ei silti ole luottokaupasta. Toki kannattaa valita olemassa oleva asiakasnumero tunnistautumisen jälkeen, kun turhaan siitä uutta asiakasnumeroa luo, kun ei siellä mitään laskutettavaa sitten olisi.

Käyttäjätaso 7

Kun tilaat tuotteen ja valitset kertamaksun, se silti tarvitsee asiakasnumeron vaikka sen maksaisitkin heti vaikka maksukortillasi. 🤔 Kyse ei silti ole luottokaupasta. Toki kannattaa valita olemassa oleva asiakasnumero tunnistautumisen jälkeen, kun turhaan siitä uutta asiakasnumeroa luo, kun ei siellä mitään laskutettavaa sitten olisi.

jassoo.

Jos kyse ei ole luottokaupasta ja tuote maksetaan esim. kortilla tai pankkisiirrolla etukäteen , niin on aika typerää kysellä mitään tunnistautumisia. Kyllä muille nettikaupoille riittää tuotteen toimitukseen se , että maksu tuotteesta on saatu ja toimitusosoite sekä sähköpostiosoite tilausvahvistusta varten.

No hyvä kun tiedän , niin eipä tarvitse Elisaa ostoksilla vaivata.

Osallistu keskusteluun