Skip to main content
Vastaus

Asiakaspalveluun yhteydenotto

  • September 27, 2025
  • 20 kommenttia
  • 499 katselukerrat

Mikä on niin vaikeaa, että tuonne asiakaspalveluun ei saa mitenkään yhteyttä!!! Jos haluat heidän soittavan sulle, saat odottaa viikon tai sitten vapaita aikoja ei ole ollenkaan. Onko kaikki operaattorit yhtä huonoja eli kannattaako vaihtaa vai onko samanlaista muillakin!!! Kyllä asiakaspalvelun ja viestien pitäisi kulkea sinne suuntaan yhtä nopeasti, kuin kulkevat laskut meille päin. Mutta näin ei näytä olevan.

 

EDIT: 29.9.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja tekstistä tuhma sana pois. -Jaakop

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop

Tällä hetkellä soittoajat ovat valitettavasti ruuhkaisia ja nopein tapa on laittaa viestiä joko Omaelisassa tai Facebookissa/X-palvelussa. Myös itse soittaen asiakaspalvelu on auki arkena klo 8-18. 📞 Yhteystiedot kootusti täällä.

 

Tervetuloa OmaYhteisöläiseksi ​@Karvakissa! 😊

20 kommenttia

  • September 28, 2025

Omaelisan kautta viestiä, erinomaisen hyvä vaihtoehto:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Vastaus tulee parissa päivässä.)

Tai, (jos mahdollista), somessa:

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • September 28, 2025

Mikä on niin vaikeaa, että tuonne asiakaspalveluun ei saa mitenkään yhteyttä!!! Jos haluat heidän soittavan sulle, saat odottaa viikon tai sitten vapaita aikoja ei ole ollenkaan. Onko kaikki operaattorit yhtä paskoja eli kannattaako vaihtaa vai onko samanlaista muillakin!!! Kyllä asiakaspalvelun ja viestien pitäisi kulkea sinne suuntaan yhtä nopeasti, kuin kulkevat laskut meille päin. Mutta näin ei näytä olevan.

 

Hyvin on saanut aina yhteyttä soittamalla tai OmaElisan kautta chatissa tai viestitse. Sielä on ilmeisesti soittopyynnöt ruuhkautuneet ja siksi ei saa jätettyä soittopyyntöä.


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 28, 2025

Mikä on niin vaikeaa, että tuonne asiakaspalveluun ei saa mitenkään yhteyttä!!! 

 

Kai olet tarkistanut, että voiko kaipaamasi asian hoitaa itsepalveluna OmaElisan kautta ? 

 


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • September 29, 2025

Tällä hetkellä soittoajat ovat valitettavasti ruuhkaisia ja nopein tapa on laittaa viestiä joko Omaelisassa tai Facebookissa/X-palvelussa. Myös itse soittaen asiakaspalvelu on auki arkena klo 8-18. 📞 Yhteystiedot kootusti täällä.

 

Tervetuloa OmaYhteisöläiseksi ​@Karvakissa! 😊


albinallu
Forum|alt.badge.img+2
  • Kommentaattori
  • September 29, 2025

Yritin ottaa yhteyttä elisaan chatin ja viestien kautta mutta yhtä tyhjän kanssa, kun ei yksikertaista asiaa saa hoidettua heti pois alta vaan jonottaa pitää jopa päiviä


  • September 29, 2025

Yritin ottaa yhteyttä elisaan chatin ja viestien kautta mutta yhtä tyhjän kanssa, kun ei yksikertaista asiaa saa hoidettua heti pois alta vaan jonottaa pitää jopa päiviä

Chattiin kun kirjoittaa viestikenttään: Asiakaspalvelu, niin pääsee ainakin suoraan jonoon, jos ei ruuhkaa.

Tuollahan ennen taisi lukeakin, että viesteihin vastataan 2-4 päivässä.

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

Ei lue enää, mutta pari päivää menee.


  • September 29, 2025

Asiakaspalvelun sivullakin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Facebookin ja X:n aukioloajatkin oli ennen näkyvissä. Ei ole enää.

OmaElisassakin oli nuokin kanavat valittavissa vielä joku aika sitten. Ei ole enää.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

Voit soittaa asiakaspalveluun. Joo, voit toki. Ja maksaa hitsin kalliin MPM-maksun joka minuutista kalliin puhepaketin lisäksi. En varmasti soita. Jos joku operaattori lanseeraisi 0800-numeron asiakaspalvelulleen, siirtäisin liittymäni sinne nanosekunnissa. 

EDIT: 7.10.2025 // Muokattu paha sana vähän kiltimmäksi. -eepuska


Forum|alt.badge.img+2
  • Aktiivinen keskustelija
  • October 7, 2025

Voit soittaa asiakaspalveluun. Joo, voit toki. Ja maksaa hitsin kalliin MPM-maksun joka minuutista kalliin puhepaketin lisäksi.

 

Jopa jo jonottaminen maksaa!

Elisa on myös rutkasti korottanut soittamista omaan asiakaspalvelunumeroonsa. Siitäkin on tehty bisnes. 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

Eiköhän tässä tullutkin kaikki olennaisimmat asiat jo esille. Asiakaspalvelu ei elisaa kiinnosta yhtään. Se kylläkin, että saadaan SENSUROITUA VIESTEJÄ ja editoitua niistä pois ihan tavallisia suomenkielen kirosanoja. Ei vitsiläinen sentään. Pohjois-korea ei rajoitukaan vaan pohjois-koreaan. Edes TELIA ei sentään kirosanoja sensuroinut. Aivan uskomatonta juttua. Pysykää ihmiset kaukana Elisasta 

 

EDIT: 8.10.2025 // Muokattu kirosanat pois. -Burnett


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

Jäätävää skeidaa


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

Elisan malli avoimeen keskusteluun : kirjoita viestiisi yksikin ihan NORMAALIN SUOMEN PUHEKIELEN KIROSANA JA VIESTISI MENEE AUTOMAATTISESTI MODEROITAVAKSI. SAMALLA INNOLLA JOS PUREUDUTTAISIIN ASIAKASPALVELUN LAADUN PARANTAMISEEN, MITÄÄN ONGELMAA EL OLISI. MUTTA KUN EI VAAN KIINNOSTA. ASIAKKAILTA ON NIIN MUKAVAA KERÄTÄ KALLIITA MPM-maksuja omaan asiakaspalveluun soittamisestakin


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 7, 2025

Voit soittaa asiakaspalveluun. Joo, voit toki. Ja maksaa hitsin kalliin MPM-maksun joka minuutista kalliin puhepaketin lisäksi.

 

Jopa jo jonottaminen maksaa!

Elisa on myös rutkasti korottanut soittamista omaan asiakaspalvelunumeroonsa. Siitäkin on tehty bisnes. 

Sepä se. Minä en tuonne soita. Elisan ratkaisu kaltaisieni asiakkaiden varalle: annetaan botin lupailla takaisinsoittoa tunnin päästä, muttei koskaan kuitenkaan soiteta. Saadaan sitten siltäkin asiakkaalta rahat pois 


  • Tulokas
  • October 8, 2025

Otin puhelimitse yhteyttä asiakaspalveluun ja aikani odoteltua sain ehdotuksen takaisin soitosta. Toimin ohjeiden mukaan ja puhelu päättyi. 13 minuuttia myöhemmin tuli takaisin soitto ja vastasin siihen, mitään ei kuulunut ja 18 sekunnin jälkeen puhelu katkesi. Eli ei toimi taisinsoitotkaan . Vai onko tarkoitus vain lyhentää jono aikoja katkomalla puhelut kesken?!--startfragment>

!--endfragment>

 

EDIT: 8.10.2025 // Siirretty olemassa olevaan ketjuun. -Burnett


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 10, 2025

Kertokaapa Elisa yhteisö, miten se sopii suomalaiseen, avoimeen ja sananvapautta vaalivaan yhteiskuntaan, että sensuroitte pois JOKA IKISEN, NORMAALIN puhekielen kirosanan? Miten me eroamme esimerkiksi Kiinasta? Edes telia ei sensuroi normaaleja kirosanoja. Tämä yhteisön käyttö loppui mulla tasan tähän. Heippa


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 10, 2025

Kertokaapa Elisa yhteisö, miten se sopii suomalaiseen, avoimeen ja sananvapautta vaalivaan yhteiskuntaan, että sensuroitte pois JOKA IKISEN, NORMAALIN puhekielen kirosanan? Miten me eroamme esimerkiksi Kiinasta? Edes telia ei sensuroi normaaleja kirosanoja. Tämä yhteisön käyttö loppui mulla tasan tähän. Heippa

Sensuurista ei ole kyse. Kirosanojen käyttäminen ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Sitä kannattaa itse kunkin harjoitella, vaikka miten harmittaisi. Asiointikin on sujuvampaa.


Sokrates
  • October 10, 2025

Kertokaapa Elisa yhteisö, miten se sopii suomalaiseen, avoimeen ja sananvapautta vaalivaan yhteiskuntaan, että sensuroitte pois JOKA IKISEN, NORMAALIN puhekielen kirosanan? Miten me eroamme esimerkiksi Kiinasta? Edes telia ei sensuroi normaaleja kirosanoja. Tämä yhteisön käyttö loppui mulla tasan tähän. Heippa

Eipä noissa Telian ja Elisan yhteisöjen säännöissä kiroilun osalta ole mitään eroa. Molemmissa se on kielletty.

 

https://yhteiso.telia.fi/naein-paeaeset-alkuun-2/tietopaketti-telia-yhteisoe-34563?tid=34563&fid=2

Eri asia on sitten miten tarkasti modet sääntöjä valvovat.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • October 10, 2025

Kertokaapa Elisa yhteisö, miten se sopii suomalaiseen, avoimeen ja sananvapautta vaalivaan yhteiskuntaan, että sensuroitte pois JOKA IKISEN, NORMAALIN puhekielen kirosanan? Miten me eroamme esimerkiksi Kiinasta? Edes telia ei sensuroi normaaleja kirosanoja. Tämä yhteisön käyttö loppui mulla tasan tähän. Heippa

Sensuurista ei ole kyse. Kirosanojen käyttäminen ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Sitä kannattaa itse kunkin harjoitella, vaikka miten harmittaisi. Asiointikin on sujuvampaa.

Monikaan asia ei välttämättä kuulu ns. Hyviin käytöstapoihin nk. sivistysvaltiossa, mutta se ei silti tee siitä sensuroitavaa. Mitään, mitä joku kirjoittaa, ei missään nimessä pidä sensuroida millään lailla. Täysin käsittämätöntä 


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 10, 2025

Kertokaapa Elisa yhteisö, miten se sopii suomalaiseen, avoimeen ja sananvapautta vaalivaan yhteiskuntaan, että sensuroitte pois JOKA IKISEN, NORMAALIN puhekielen kirosanan? Miten me eroamme esimerkiksi Kiinasta? Edes telia ei sensuroi normaaleja kirosanoja. Tämä yhteisön käyttö loppui mulla tasan tähän. Heippa

Sensuurista ei ole kyse. Kirosanojen käyttäminen ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Sitä kannattaa itse kunkin harjoitella, vaikka miten harmittaisi. Asiointikin on sujuvampaa.

Monikaan asia ei välttämättä kuulu ns. Hyviin käytöstapoihin nk. sivistysvaltiossa, mutta se ei silti tee siitä sensuroitavaa. Mitään, mitä joku kirjoittaa, ei missään nimessä pidä sensuroida millään lailla. Täysin käsittämätöntä 

Kannattaa mennä vauva-palstalle, ylilaudalle tai suomi24 niin saa meuhkata rauhassa.


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • October 23, 2025

Olen jättänyt Elisan asiakaspalveluun viestin OmaELisan kautta maanantaina 20.10 koskien laskun epäselvyyttä, eli liikaveloitusta. Heräsin asiaan kyllä liian myöhään, kun laskun eräpäivä oli 22.10. ja maksoin luonnollisesti koko laskun, ettei tule mitään ylimääräisiä kuluja. 

Mutta vielä tälläkin hetkellä viestin kohdalalla lukee, että odottaa käsittelyä. Uskomatonta, miten hidasta on reagointi viesteihin. Itse odotan että arkena lähetettyihin viesteihin reagoidaan 36 tunnin aikana, joka on ihan kohtuullinen aika.

EDIT: 27.10.2025 // Siirretty olemassa olevaan keskusteluun. -Burnett