Halusin ottaa yhteyttä Elisaan Chat:n kautta liitten onhelmaan laskutusosoitteessani. En kuitenkaan siinä onnistunut, koska elisa.fi | “Tuki” (eli https://verkkoasiointi.elisa.fi/asiakastuki) sivustolla oleva laatikko, jossa lukee “Chattaa kanssamme Ma-pe klo 8-19” on tyhjä. Chat oli yrityshetkellä auki, jonka voin OmaElisa-apista (Android) tarkistaa: sieltä “Aloita Chat”-nappi löytyy.
Ei löydy selaimella tuota nappia. Koitin WIndows 11:ssa sekä Google Chrome:lla että Mozilla Firefox:lla että Microsoft Edge:llä, kaksi ekaa uusimassa versioissaan ja Edgegin melkein uusin. Myöskin koitin Omaelisaan loggautumisen jälkeen sekä ilman. Minulla ei ole tietoisesti mitään adblockereita käytössä, jotka voisivat tuollaisen toiminnon estää.

Eli miksei “Aloita Chat“ löydy nettiselaimessa? Jos se on tietoinen, tietotekninen rajoite, niin poistakaa ihmeessa koko laatikko nettiversiosta tai kirjoittaa laatikkoon, että missä se toimii ja missä ei.
Tietysti parempi olisi, että chatti toimisi myös selaimella. ja lisäksi tehkää tällaisiin _perustoimintoihin_ automaattiset regressiotestit.
Ja toinen parannuskohde: Miten voin parhaiten elisan omien nettisivujen toiminnasta ilmoittaa? En löytänyt mitään valikkoa tai linkkiä 15 minuttin etsimisellä. Tämän pitäisi löytyä selkeästi tuki-sivuilta ja/tai joka sivun alalaidasta, kuten yleisesti on tapana.
Terveisin Turhautunut Tommijo

