Skip to main content

E-lasku ei onnistu

  • 26 May 2024
  • 1 kommentti
  • 96 katselukerrat

En ole kertaakaan saanut Elisalta e-laskua lukuisista yrityksistä huolimatta. Myöskin pankki vaihtunut välissä nordeasta OP:hen. Kyseessä 10 euron nettilasku, joten muut maksulliset laskun toimitustavat eivät ole ratkaisu. Halvemmaksi tietty ne tulisi kuin se, että olettaa maksujen menevän automaattisesti, mutta yhtenä päivänä huomaa ettei netti toimi ja omaelisassa odottelee n.40e lasku. 

1 kommentti

Käyttäjätaso 7

En ole kertaakaan saanut Elisalta e-laskua lukuisista yrityksistä huolimatta. Myöskin pankki vaihtunut välissä nordeasta OP:hen. Kyseessä 10 euron nettilasku, joten muut maksulliset laskun toimitustavat eivät ole ratkaisu. Halvemmaksi tietty ne tulisi kuin se, että olettaa maksujen menevän automaattisesti, mutta yhtenä päivänä huomaa ettei netti toimi ja omaelisassa odottelee n.40e lasku. 

Olisiko tuolta apua:

Vinkit e-laskun käyttöönottoon Elisan liittymille

  • E-laskun käyttöönotto Elisan laskuille
  1. Avaa OmaElisasta viimeisimmän laskusi PDF-tiedosto ja ota sieltä ylös viitenumero sekä asiakasnumero.
  2. Tee tämän jälkeen e-laskun käyttöönotto omassa verkkopankissasi. Tarkemmat ohjeet e-laskun käyttöönottoon löydät pankkisi omilta sivuilta. 
  • Tarkemmat ohjeet e-laskusopimuksen tekemiseen:

 

  1. Kirjaudu verkkopankkiisi ja etsi verkkopankkisi valikoista kohta "E-lasku", "E-laskusopimukset" tai "Tee e-laskusopimus" ja klikkaa sitä.
  2. Hae laskuttaja nimellä. Elisan laskut löydät nimellä ELISA OYJ.
  3. Tämän jälkeen saat kaksi eri vaihtoehtoa: Elisa Oyj -> Elisan laskut tai Elisa Oyj -> Elisa Saunalahti laskut.
  4. Valitse Elisa Oyj -> Elisan laskut.
  5. Täytä verkkopankkisi pyytämät laskun maksamiseen liittyvät tiedot (laskun tunnistetietoina ovat Elisalla laskun viitenumero ja asiakasnumero) ja hyväksy sopimus.
  6. Tämän jälkeen saat valitsemasi laskuttajan laskut jatkossa suoraan verkkopankkiisi.
  • Tein e-laskusopimuksen, mutta Elisan e-laskut eivät silti saavu e-laskuina.

Toisaalla tuollaistakin:

“Jos laskun toimitus ei onnistu, niin laskun lähetys muodostuu automaattisesti paperilaskuksi. Näin esimerkiksi, jos e-laskun lähetys ei onnistu asiakkaalle.”

Jos kaikki oikein tehtynä, niin pankkiin vaan yhteyttä.

 

Osallistu keskusteluun