Hei,
Lievästi muistisairas ja aivoverenvuodon läpikäynyt 83-vuotias äitini kävi 30.6.2022 avustajansa kanssa Elisan liikkeessänne asioilla, koska hänen piti kuulemma vaihtaa sim-kortti puhelimeen. Tällä käynnillä myyjä vaihtoi 5G-liittymät 4G-liittymiin, mikä olikin järkevää, koska äitini asuu sellaisella alueella, jossa noista 5G liittymistä ei ole mitään hyötyä. En edes tiedä, miten nuo liittymät ovat päätyneet 5G-liittymiksi.
Tämän lisäksi hän onnistui myös myymään äidilleni Elisa viihde Premium-paketin sillä varjolla, että hänen puhelinlaskunsa pysyisi suunnilleen saman hintaisena kuin se tähän asti on ollut eli ns. ilmaisena lisänä. Äitini ei ymmärrä näistä teknisistä asioista yhtään mitään ja oli sitten allekirjoittanut tuon sopimuksen. Myyjä ei hänen mielestään maininnut mitään tuosta Elisa Viihde Premium-paketin kokonaishinnasta (479,76€), koska jos olisi maininnut, niin hän ei kyllä olisi ottanut tuota. Myöskään hän ei ymmärtänyt sitä, että paketti on määräaikainen eikä sitä voi irtisanoa. Lisäksi tuo pakettihintahan nousee 12kk jälkeen 10€/kk.
Kävimme lauantaina 2.7 ko. liikkeessä, mutta tämä Elisa viihteen myynyt myyjä ei ollut työvuorossa ja hänelle jätettiin maanantaiksi 4.7. soittopyyntö. Toinen myyjä sanoi, että vain tämä myyjä pystyy perumaan tuon paketin. Soittoa ei kuitenkaan kuulunut ja minä asun eri paikkakunnalla kuin äitini.
Haluaisin perua tuon Elisa Viihde Premium paketin eli miten tästä eteenpäin?