Elisan asiakaspalvelu

  • 27 October 2023
  • 13 kommenttia
  • 475 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
  • Aktiivinen keskustelija
  • 96 kommenttia

😰 Useasti Elisan asiakaspalveluun yhteydessä oltuani en voi muuta sanoa kuin sieltä saamieni vastausten olevan luokattomia, asian vierestä, yleensä ei ollenkaan asiasta - tai sitten ei vastata ollenkaan emaileihin. Innokkaasti kyllä (siinä sivussa) mainostetaan kaikenlaista esim. sellaista, mikä jo on käytössä ikäänkuin henkilö ei itse osaisi tarvitsemaansa palvelua tms. hakea verkosta. 😰

😰 Kukaan aspoista EI tunnu paneutuvan esitettyyn asiaan. Lieneekö heilläkin provisiopalkka? Siihen kyllä viittaa tuo markkinointivimma. 😰

😰 Joka kerran, kun johonkin vastataan, on aina eri henkilö asiaa käsittelemässä, lähinnä samat asiat kysellen kuin edeltäjät. 😰

🛑 SIIS YKSI JA AINOA ASIAKASPALVELIJA HOITAKOON YHDEN ONGELMAN KUNTOON. 🛑

Tai selittäköön, miksi ei kuntoon saa - tai …

Vaihtaisin operaattoria, mutta kun toimintatavat on samat kaikilla ja voisi "mennä ojasta allikkoon" niin antaa olla. Elisalla kun meilläkin on tuo kaapelimonopoli antaa nyt sen sitten olla ...


13 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kyllä siellä paneudutaankin ja asia hoituu.

Esimerkki parhaasta päästä:

Oli taannoin ongelmaa. Kysyin OmaElisan Chatissa.

Asiakaspalvelija ei osannut suoralta kädeltä antaa vastausta, mutta

sanoi ottavansa selvää ja ilmoittamalla minulle tekstiviestillä.

Parin tunnin kuluttua tuli tekstiviesti ja asia oli sillä selvä.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Taitaa @Kimblez olla niin, että joskus "päivä paistaa risukasaankin. Harvoin on kohdalleni sattunut asiantunteva tai asioista selvää ottava asiakaspalvelija.

Yksi tällainen on vuosien varrella kohdalleni sattunut, kun S. R. -nimisen, entisen tekniikan asiakaspalvelijan, minulle soittaneen elisalaisen kanssa puhuimme pitkän tovin kaikenlaista teknistä Elisan liittymiä mm. 5G:tä koskien. Keskustelulla oli SILLOIN kannaltani positiivinen seuraus. 

AINA olen tšekannut "oman porstuani" ensin ennen yhteydenottoa Elisaan. Tosin olen saattanut kysyä aina jotain kiusallista - en sitten tiedä - reaktioista tai reagoimattomuudesta päätellen kyllä.
 

 


EDIT 27.10.2023 // editoitu asiakaspalvelijan nimeä enemmän piiloon yksityisyydensuojan vuoksi -draakki

 

 

Elisalla kun meilläkin on tuo kaapelimonopoli antaa nyt sen sitten olla ...

Jos kiinteistössä on puhelinsisäverkko olemassa niin kyllä sinne teknisesti on mahdollista saada DSL-yhteys mutta sellaista ei välttämättä haluta enää myydä tai ostaa.

Monopoli on väärä termi.

Käyttäjätaso 7

AINA olen tšekannut "oman porstuani" ensin ennen yhteydenottoa Elisaan. Tosin olen saattanut kysyä aina jotain kiusallista - en sitten tiedä - reaktioista tai reagoimattomuudesta päätellen kyllä.

Olen kyllä itse oppinut kantapään kautta monissakin asiakaspalvelu ym. tilanteissa,

että ne “kiusalliset” kysymykset kannattaa pyrkiä jättää tekemättä, eikä vähänkään

kiukkuisena pidä mennä asioimaan. Silloin ne “kiusallisetkin” helposti suusta pääsee.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Itse olen kyllä aina saanut Elisalta erinomaista asiakaspalvelua :) En ole vaihtanut operaattoria vuosiin, eikä ole aikeissa vaihtaakkaan

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Itse olen kyllä aina saanut Elisalta erinomaista asiakaspalvelua :) En ole vaihtanut operaattoria vuosiin, eikä ole aikeissa vaihtaakkaan

Onni on potkinut joitakin harvoja sadoista tuhansista Elisan asiakkaista "syylinki jalassa".

Minulla vaikeudet Elisan asiakaspalvelun kanssa huipentuivat viime maaliskuun alkuisen toiseen kerrostaloon muuttoni ja erityisesti viime kesänä Telian asiakkaaksi kääntyneenä (Telialla ei toiminut oikeastaan mikään - Elisalle takaisin vähemmän vaivan perusteella). En ole salaliittoteoreetikko, mutta jotenkin ajallisesti vaikeudet Elisan asiakaspalvelun kanssa tuntuvat jotenkin liittyvän kilpailijalla käyntiin.

Tietojeni mukaan (perustuu jossain määrin operaattorin SMS-viestintään) Elisa(kin) on alasajamassa 3G-verkkoaan ja eräiden viestien mukaan alueellani parantamassa? tietoliikenneverkkoaan. Liittyvätkö ilmaantuneet vaikeuteni Elisan aspojen kanssa mainitsemiini - sen tietää ilmeisesti vain joku, joka on tekemisissä niiden kanssa.

Mikäli asiakaspalvelu pidetään yhtä pimennossa kuin maksavat asiakkaat ollaan Elisallakin "niin maan perusteellisesti" hakoteillä.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Pahoittelut, jos olet saanut huono palvelua Elisan asiakaspalvelusta. Jos sinulla on kuitenkin ongelmia Elisan palveluiden tai sopimusten kanssa, niin kehottaisin yhä edelleen olemaan yhteydessä Elisan Asiakaspalveluun, vaikkakin sinulla huonoja kokemuksia sieltä olisikin. Eiköhän loppujen lopuksi ongelmatilanteeseen kuitenkin ratkaisu saada aikaiseksi. 👍

 

Ellei nyt ole vain kyse höyryjen päästämisestä ulos täällä OmaYhteisön puolella aiheesta.  🤔

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Joo - o! 😕 Viime kuukausina kertyneiden Elisan aspakokemuksieni perusteella onkin kohdallani tosiaan kyse "höyryjen ulos päästämisestä". Vieläkin olen joutunut olemaan Elisan asiakaspalveluun yhteydessä - ja miksi? - EN OLE SIELTÄ SAANUT VASTAUSTA USEISIIN NUMEROITUIHIN KIRJALLISESTI ESITTÄMIINI KYSYMYKSIINI. Mitä tulee Elisaa hyödyttäviin toimiin, ne tulevat välittömästi (tai Viihteen ollessa kyseessä jo ennen) tehtyä.

Olenko siis turhasta natisija vai peräänkö vain oikeuksiani esittäessäni asiaatuntevia kysymyksiä joka kerran vaihtuville aspoille. Mielestäni en - lisää asiantuntemusta ja infoa aspoille.

Ja ymmärrän @Anspandeemus sinunkin elisalaisena olevan isäntäfirmaan kallellaan.

"Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella hm.. työpaikka". 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Pahoittelut, jos olet saanut huono palvelua Elisan asiakaspalvelusta. Jos sinulla on kuitenkin ongelmia Elisan palveluiden tai sopimusten kanssa, niin kehottaisin yhä edelleen olemaan yhteydessä Elisan Asiakaspalveluun, vaikkakin sinulla huonoja kokemuksia sieltä olisikin. Eiköhän loppujen lopuksi ongelmatilanteeseen kuitenkin ratkaisu saada aikaiseksi. 👍

 

Ellei nyt ole vain kyse höyryjen päästämisestä ulos täällä OmaYhteisön puolella aiheesta.  🤔

En voi kuin päivitellä. 😒

Ellen olisi hyvähermoinen ne (hermot) olisivat menneet ajat sitten tai päreeni palaneet. Vielä @Anspandeemus kehtaa kehottaa olemaan yhteydessä Elisan Asiakaspalveluun; sieltä ei saa kuin ehkä tikkuja käsiinsä raapiessaan “asiantunteville” vastauksille päätään tai ihmetellessään, miksi oi miksi mitään vastausta ei tule. 😢

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Kyllä siellä paneudutaankin ja asia hoituu.

Esimerkki parhaasta päästä:

Oli taannoin ongelmaa. Kysyin OmaElisan Chatissa.

Asiakaspalvelija ei osannut suoralta kädeltä antaa vastausta, mutta

sanoi ottavansa selvää ja ilmoittamalla minulle tekstiviestillä.

Parin tunnin kuluttua tuli tekstiviesti ja asia oli sillä selvä.

 

🤔 Lukuisista asiantuntevista s-postiviesteistäni huolimatta (tai juuri siitä johtuen) EI Elisan asiakaspalvelijat ole vastanneet kuin muutamiin ja täysin asian vierestä.

Luulin erään aspan olevan poikkeus hänen pyynnöstä minulle soittaessaan ma 06.11.2023, kun hän kuunteli, mitä minulla oli sydämelläni. Keskustelimme esiintuomastani, hänelle uudesta asiasta, melko perusteellisesti ja hän lupasi ottaa selvää ja soittaa minulle sen jälkeen.

Soittoaan ei ole tähän päivään mennessä vielä kuulunut. Koska soittaja oli saman niminen (vain etunimi) kuin sitä edellinen Elisan riita-asiassa neuvonut ja taas asian vierestä vastaaja, arvelen vuodatukseni joutuneen mappi ö:hön. Siinä mapissa lienevät kaikki "aika hoitaa" asiat.

Valmistelun alla on Elisa Viihteeseen kohdistuva valitukseni mm. koskien jälleen kerran sen täysin turhaa ja virheellistä ohjelmien uudelleen tekstitystä, mutta se on toiseen aiheeseen menevä tarina.

Aikojen kuluessa olen saanut Elisan asiakaspalvelijoista vaikutelman, ettei (ainakaan ylemmältä taholta) ole tarkoituskaan valistaa tai infota heitä mistään. Vain hälläväli- ja potaskavastaukset ovat heidän heiniään. 😕

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

EN laita Elisan asiakaspalveluun lähettämiäni/saamiani s-postiviestejäni - ainakaan vielä - liitteeksi. Mikäli tekisin sen veisi näiltä sivuilta metrikaupalla turhaan tilaa. Turhaan siksi, että saamani Elisan asiakaspalvelun vastaukset (jos niitä on ollenkaan tullut) ovat kautta linjan luokattomia, asiani ohittavia, täysin hölynpölyä ja asiantuntemattomia viimeistä lukuunottamatta.

Viimeinen viestini oli osoitettu kahdelle Elisan johtajalle ja tietenkin Asiakaspalvelulle. Viime mainitun eräs päällikkö kertoi vastauksessaan operaattoriyhtiön vastaavan viimeistään 17.11. (ilmeisesti vielä tänä vuonna) sekä Asiakaspalvelua että modeemiani koskeviin asioihin.

Odotan kärsimättömästi sitä kertomusta. Jospa tosiaan yli kahden kuukauden jälkeen joku ymmärtäisi ongelman.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2

Olen lopettanut "asiointini" Elisan asiakaspalvelun kanssa, koska aspat onnistuvat yleensä kiertämään esittämäni asiat - siinäkin tapauksessa, että olen liittänyt selventäviä kuvia viesteihini. Seuraava on parhaasta päästä:

Olin pyytänyt monet kerrat Elisa Viihteen koko uudelleen tekstitystä lopetettavaksi täysin turhana, oivan tekstityksen pilaajana jne., mutta ei mene millään perille. Onko kyse oikeuksien puutteesta. Mikäli, niin yhteys ylemmäksi.

Toiset kaksi johtavaa suoratoistopalvelua kuulemma eivät uudelleen käännä mitään. Niistä minulla ei ole kokemusta. Olen nimittäin toistaiseksi jumissa Elisan kanssa - otin Viihteen monta vuotta sen tilaajana oltuani muuttaessani nykyiseen asuntooni vain siksi, kun oli pelkän netin kanssa lähes samanhintainen. Pelkkä nettikin oli paljon kalliimpi kuin edellisessä - yhtiöllä ei näes ollut mitään sopparia ja Elisalla on täällä kaapeliyhteysmonopoli.

(Eräs Elisan aspakin suvaitsi niin mulle sanoa: Elisa ei käännä mitään … . Niinhän asia onkin. Automaatti suorittaa koneelliset käännökset - Elisa vain äärettömässä viisaudessaan sallii sen).

Ja, seuraava, jonka elisalainen @Keinotekoinen esitti päiväänsä kuuluvan: "... Osaamista meillä löytyy laidasta laitaan - osalla löytyy vikapuolen osaamista, sekä mobiiliverkkojen asioista että kiinteän verkon asioista, osalla taas toisesta näistä. ..."

@Keinotekoinen nimimerkin olisi rehellisyyden nimissä pitänyt jatkaa: ... Osalla taas ei yhtään mistään.

Eli hyvästi Elisa!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Hei hei

Osallistu keskusteluun