Elisan keskittämisedut


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Elisan keskittämisedut verrattuna kilpailijoihin ovat melko surkeita. Elisan puhelinliittymäasiakkaalle ei ole tarjolla mitään keskittämisetua, tai ainakaan sellaista ei ole tullut eteen. Kilpailijoilla on tarjolla edullisempaa dataliittymää tai muuta etua, mutta eipä näitä ole Elisalla tarjolla.

Myös kiinteän laajakaista hinnoittelu on pielessä pahemmin. Itselläni on sikäli hyvä tilanne, että minulla 36 kk etuhinta. Mutta eräs tuttavani olisi liittymää vailla ja ottaisi etuhinnoitellun liittymän, mutta hänelle tarjotaan vain 12 kk etuhintaa. Normihinnalla liittymää ei kukaan täysjärkinen ota. Lisäksi tuttavani netinkäyttö on verrattain vaatimatonta ja yhden hengen talouteen 150 M liittymä on aivan liian nopea (ja samalla kallis). 

Itse olisin jo aikaa sitten vaihtanut leiriä, mutta kilpailijoiden alisuoriutuminen omalla alueella on sen verran paha, että leirin vaihto ei tule kyseeseen ja sitten saa nauttia monopoli-hinnoittelusta. Toivottovasti ikivanha kaapelimodeemi kestää vielä pari vuotta, eli etuhinnoittelun loppuun….


14 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @wellu_76 !

Meiltäkin löytyy keskittämisetuja. 🙂 Nämä ovat vaihtuvia kampanjoita toki. Aina voidaan katsoa sinunkin sopimuksesi yksityisviestien kautta vaikka @OmaYhteisö-tiimi . 😉

Vien palautteena kuitenkin asiaa eteenpäin, koska näkyvyys asiassa on näköjään heikko. 🤔

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Kilpailijoilla ei ole vaihtuvia kampanjoita, vaan edut ovat jatkuvia ja niitä ei erikseen tarvitse pyydellä mistään. Jotkut edes jollain tavalla yrittää huomioida maksavat asiakkaat. Se, että pitää erikseen pyytää ja rukoilla keskittämisetuja on vähän erikoista ja asiakkaan halveeramista. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

No jaa. Telialla on kyllä mobiilipuolella jatkuvia keskittämisetuja, mutta kiinteiden liittymien edut ovat tilapäisiä.

Pysyäkseen keskittämisedussa kiinni, joutuu kiinteän liittymän irtisanomaan ja tilaamaan uudelleen säännöllisesti. Ennen tätä prosessia on syytä varmistaa, myydäänkö uusia kiinteitä liittymiä enää omaan osoitteeseen. Muuten voi käydä ahneelle vanhan sananlaskun mukaisesti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Onhan tuolla omaelisassa jotain ns. tarjouksia, mutta ne on samoja mitä on normaalin verkkokaupan puolella kelle tahansa. Dna:lla saa 50 M mobiililaajakaistan 7,50 euron kuukausihintaan, jos on joko puhelin- tai nettiliittymä Dna:lla. Telialla saa puhelinliittymäasiakas mobiililiittymän etuhintaan, oliko se nyt 18,99 kuukaudessa. Eipä tällaisia etuja ole Elisalla.

Käyttäjätaso 7

Saapihan niitä suht hyviäkin tarjouksia.

Esim. OmaElisan Chatissa pystyy hyvinkin ”neuvottelemaan”

itselleen sopivan vaihtoehdon.

Minullakin kiinteä laajakaista ja tuplakaista.

Yhteishinta halvempi, kuin kiinteän normaalihinta yksinään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Joo, saahan Elisan kanssa hyvin neuvoteltua hinnoista… Vuosi sitten edellinen kiinteän laajakaistan etuhinta päättyi ja uutta tarjousta tiedustellesani, oli vain listahintaa tarjolla. Etuhinnat pn vain uusille asiakkaille. Irtisanoin liittymän ja jatkoin mobiililla,mutta Elisan verkossa oli tuolloin vakavia ongelmia Huawein CA-toiminnon kanssa, joten ”uutena asiakkaana” sain etuhinnan 36 kuukaudeksi. Sama kuvio taitaa toistua 24 kk päästä, ellei nykyinen melkoisen monta bittiä siirtänyt kaapelimodeemi rikkoudu ennen tuota ajankohtaa. Uutta kaapelimodeemia ei ole järkeä ostaa, kun ei yhtään tiedä mitä on 24 kk päästä tarjolla. Toki 100 M 4g liittymän saisi Elisalta reiluun 16 hintaan 12 kk. Tämä lienee ainut etuhinnoiteltu tuote.

Käyttäjätaso 7

Vanha asiakas minäkin.

Vanha etuhinta loppui, niin uusi etu tuli 36 kuukaudeksi

melkein, kuin manulle illallinen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Eipä ole Elisan edustajat pahemmin kommentoineet, muutakuin pyytäneet yksityisviestiä.

Kyllä vain muihin operaattoreihin verrattuna Elisa on ainoastaan kiinnostunut asiakkaan rahoista. Eipä tuolla OmaElisasassa kummoisia etuja ole, samat saa kuka tahansa normaalin verkkokaupan kautta. Itselläni asiakkuus jatkuu Elisan kanssa vain ja ainoastaan olosuhteiden pakosta ja liittymät vaihtuvat muualle siinä vaiheessa jos kilpailijat saavat omat verkkonsa viritettyä toimivaksi. Ehkäpä meidän pitäisi taloyhtiössä alkaa ajamaan kuitua, onneksi on olemassa paikallisia toimijoita.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kuten @Burnett kertoikin, etuja löytyy meiltäkin, mutta edut meillä vaihtelevat ajoittain ja kanavittain. Meillä myös usein jatketaan mobiililiittymille uutta etuhintaa, kun aiempi etuhinta on päättynyt. 

 

Meiltä saa aina kysyä omasta sopimuksestaan, jos on tarve tarkistella omaa liittymäsopimusta. Tämä onnistuu sekä asiakaspalvelun kautta, että @OmaYhteisö-tiimi :ltä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Uudet asiakkaat saavat kaikki edut automaattisesti, myyjien jopa tyrkyttäen….? 🤑

-Me vanhat saamme etuja vain jos osaamme kysyä, jos silloinkaan…..? 😒

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Uudet asiakkaat saavat kaikki edut automaattisesti, myyjien jopa tyrkyttäen….? 🤑

-Me vanhat saamme etuja vain jos osaamme kysyä, jos silloinkaan…..? 😒

Kiitos palautteesta. Suosittelen hyödyntymään OmaElisaa, sillä siellä näet henkilökohtaisia etuja sekä voit halutessasi säätää markkinointiin liittyvät asetukset mieleiseksi. Lisätietoa löydät täältä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/asiakasviestinta-ja-tietosuoja/ohje/markkinointiluvat-ja-asiakasviestinta/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Uudet asiakkaat saavat kaikki edut automaattisesti, myyjien jopa tyrkyttäen….? 🤑

-Me vanhat saamme etuja vain jos osaamme kysyä, jos silloinkaan…..? 😒

Kiitos palautteesta. Suosittelen hyödyntymään OmaElisaa, sillä siellä näet henkilökohtaisia etuja sekä voit halutessasi säätää markkinointiin liittyvät asetukset mieleiseksi. Lisätietoa löydät täältä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/asiakasviestinta-ja-tietosuoja/ohje/markkinointiluvat-ja-asiakasviestinta/

annatko esimerkin henkilökohtaisesta edusta ?

Käyttäjätaso 7

annatko esimerkin henkilökohtaisesta edusta ?

Saat saman -1 e/kk tarjouksen kuin kaikki muutkin (paitsi poislähtijät, joiden tarjous on -40 %)

Elisan “vanhan asiakkaan eduista” tulee aina mieleen se suklaalevy, jonka olisi saanut käydä hakemassa Elisan liikkeestä. Siitä viis, että hakumatka olisi ollut kalliimpi kuin suklaalevy.

 

Ai niin, poislähtijän tarjoukseen sisältyi myös Ärrältä haettava jäätelö. Olisi ollut kesäkuumalla ihan kiva hyödyntää joskus kauppareissulla, mutta vaihtoehdot oli valittu niin sopivasti että gluteenivammaisen olisi pitänyt tyytyä kämäiseen mehujäähän. Jäi hyödyntämättä sekin etu.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Onhan nuo keskittämisedut kyllä huomattavasti huonompia Elisalla. Toivoisin itse ainakin sellaista, että saisi esim. C Moren edullisemmin, kun on liittymä jo valmiina Elisalla (esim. sellainen, mikä Telialla on johon sisältyy mainokset niin olisi edullisempi, mitä normaali C More) ja muutenkin laitteita osamaksulla edullisemmin, joita DNA:lla on etuhintaan saatavilla

Osallistu keskusteluun